additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

😎 LifeStyle🎮Games & Movies🎬Movies

Talent Incubator Event Qumra 2022 Kicks off

انطلاق ملتقى قمرة السينمائي 2022

QNA

Doha: Qumra 2022, the annual talent incubator event by the Doha Film Institute, went live online on Friday with over 150 film industry professionals from across the world joining in to nurture 45 film projects by emerging filmmakers in the Arab world and beyond.

Despite the global pandemic, Qumra 2022 will continue its mission to support independent cinema voices on their script-to-screen journey, in two streams of virtual programming: the first comprising tutorials, workshops, consultations, and virtual meetings for projects in development; and the second featuring work-in-progress screenings and feedback sessions for projects in post-production. In addition to feature narratives, documentaries, and shorts, Qumra 2022 also includes series for video-on-demand and online platforms, expanding audience access for projects beyond conventional platforms to a wider population.

Welcoming the delegates and industry experts, CEO of the Doha Film Institute and Director of Qumra 2022 Fatma Hassan Alremaihi, said: “Our strategic priority remains maintaining meaningful and valuable support for creative expression, and we are committed to nurturing authentic new independent voices in cinema. Although we meet virtually this year, we are united in our contribution to the new generation of talent, and finding creative new ways to seed inspiration.”

She added: “Over the past seven editions, Qumra has played a crucial role in supporting the diversely rich and inspiring films of emerging and established filmmakers in the Arab world and beyond, several of which have gained global accolades and are a great source of pride for the Institute. This years stories of resilience and triumph, shaped by contemporary geopolitics, continue to make important statements about the human experience and shape the way perspectives are represented in cinema.”

Elia Suleiman, Artistic Advisor, Doha Film Institute shared his experience of heading the jury at the recent Luxembourg International Film Festival, where a number of films supported by the Doha Film Institute were in competition. Asserting his own independent position in not being involved with any funding decision by the Institute, he said it is matter of pride to see new film projects coming to life, especially following the pandemic and with the war in Ukraine. “Qumra gives me hope; the abundance of projects demonstrates the continuity in the film industry, and give us hope that things will turn more positive.”

The Director of Strategy and Development at the Doha Film Institute and Qumra Deputy Director Hanaa Issa, said among the 45 projects from 27 countries at Qumra this year, 26 have participated in a workshop or lab organized by the Institute in addition to having received financial support. “This number is growing over the years and it shows that we are delivering to make a difference. Qumra indeed marks the convergence of a lot of work we do at DFI year-round, and through our support, we aim to shorten the distances and connect to humanity through the cinematic voices.”

There are 45 projects participating in Qumra 2022 including 28 features, 6 series, and 11 short film projects, with 6 narrative and documentary features from Qatar. Of these, 39 are recipients of Doha Film Institute Grants, and 26 are supported by DFI training programs. In all, there are 11 feature projects, 17 features in post-production, 6 in Qumra Series, and 11 in Qumra Shorts. 20 of the selected projects across shorts, features and series are helmed by women directors.

Industry professionals from 35 countries include acclaimed directors, producers, writers, film festival representatives, fund managers, distributors, digital platforms and broadcasters, and expert consultants, and sales and acquisition heads, who will provide expert consultancy to participants.

This years Qumra project Mentors include DFI Artistic Advisor and filmmaker Elia Suleiman and internationally acclaimed filmmakers Kamal Aljafari, Rithy Panh, Ghassan Salhab, Tala Hadid, Talal Derki, and Annemarie Jacir.

قنا

الدوحة: انطلقت النسخة الثامنة من ملتقى قمرة السينمائي 2022، الحاضنة السينمائية السنوية من تنظيم مؤسسة الدوحة للأفلام، بطريقة افتراضية عبر الإنترنت بمشاركة أكثر من 150 خبير سينمائي من مختلف دول العالم يشرفون على تطوير 45 مشروع فيلم لصناع أفلام ناشئين من الدول العربية والعالم.

وعلى الرغم من ظروف وتداعيات جائحة كورونا العالمية، يواصل ملتقى قمرة السينمائي رسالته في دعم الأصوات السينمائية المستقلة خلال رحلتهم في تطوير أفلامهم، ابتداءً من الفكرة وصولاً إلى عرض الفيلم على الشاشة، وذلك ضمن مسارين من البرامج التي تقام عبر الإنترنت: المسار الأول مخصص للجلسات التدريبية والورش والجلسات الاستشارية والاجتماعات الافتراضية للمشاريع في مرحلة التطوير، والمسار الثاني يتضمن عروض نسخ الأفلام قيد التطوير وجلسات إبداء الآراء على المشاريع التي وصلت إلى مرحلة ما بعد الإنتاج. بالإضافة إلى مشاريع الأفلام الطويلة الروائية والوثائقية، والأفلام القصيرة، تحظى منصات العرض حسب الطلب والمنصات الرقمية على الدعم بهدف تمكين صناع الأفلام من توزيع مشاريعهم بصورة غير تقليدية وضمان وصولها إلى أكبر قاعدة جماهيرية ممكنة.

ورحبت السيدة فاطمة حسن الرميحي الرئيس التنفيذي لمؤسسة الدوحة للأفلام ومدير ملتقى قمرة السينمائي 2022 خلال كلمتها في افتتاح قمرة عبر الإنترنت بصناع الأفلام المشاركين والخبراء السينمائيين. وقالت: “إن أولويتنا الاستراتيجية تبقى تقديم الدعم الهادف والقيّم للتعبير الإبداعي، ونواصل التزامنا بمساندة الأصوات السينمائية المستقلة الجديدة والأصيلة. على الرغم من لقائنا في قمرة في نسخة عبر الإنترنت في هذا العام، فإننا نوحد جهودنا للمساهمة في دعم الجيل الجديد من المواهب وإيجاد وسائل إبداعية جديدة لإطلاق شرارة الإلهام”.

وأضافت: “على مدار النسخ السبع الماضية من قمرة، أدّى الملتقى دوراً رئيسياً في دعم الأفلام الملهمة والمنوعة لصناع الأفلام الواعدين والمخضرمين في الدول العربية والعالم. وقد نال العديد منهم جوائز وإشادة عالمية وأصبحوا محل فخر واعتزاز للمؤسسة”، مؤكدة أن القصص التي تتناولها مشاريع هذا العام تدور حول الإصرار والانتصار، متأثرة بقضايا جيوسياسية معاصرة، وتواصل تقديم معانٍ مهمة عن التجربة الإنسانية وترسم الطريق للمفاهيم التي يُعبر عنها من خلال الأفلام”.

بدوره شارك إيليا سليمان، المستشار الفني لمؤسسة الدوحة للأفلام، تجربته في رئاسة لجنة التحكيم في مهرجان لوكسمبورغ السينمائي الدولي مؤخراً حيث شاركت العديد من الأفلام التي حظيت بدعم مؤسسة الدوحة للأفلام. وأكد سليمان على موقعه المستقل في عدم مشاركته بقرار التمويل لهذه الأـفلام موضحاً أن عدد الأفلام الجديدة المشاركة في مهرجان لوكسمبورغ والتي حصلت على دعم المؤسسة هي محل فخر للمؤسسة، خصوصاً في ظل تداعيات الجائحة والحرب في أوكرانيا. وقال: “قمرة يبعث فيّ الأمل، وعدد المشاريع الكبير يعكس استمرارية صناعة الأفلام ويشعرنا بالتفاؤل بأن الأمور تتجه نحو الإيجابية”.

من جهتها، لفتت هناء عيسى، مدير الاستراتيجية والتطوير بمؤسسة الدوحة للأفلام ونائب مدير ملتقى قمرة السينمائي، إلى أن قمرة في هذا العام يشهد مشاركة 45 مشروعاً من 27 بلداً، وأن 26 من هذه المشاريع شاركت في ورش عمل وجلسات نظمتها المؤسسة وحصلت أيضاً على دعم مادي. وقالت: “إن عدد الأفلام يزداد في كل عام وهذا يدل على جهودنا التي تصنع الاختلاف في هذا المجال. إن ملتقى قمرة يشكل تتويجاً للكثير من الانشطة والجهد الذي تقوم به المؤسسة على مدار العام. ومن خلال دعمنا، نهدف إلى تقصير المسافات والترابط مع القصص الإنسانية من خلال الأصوات السينمائية”.

وتتضمن نسخة هذا العام 45 مشروعاً تشمل 28 فيلم طويل، 6 مسلسلات، و11 فيلم قصير، من ضمنها 6 أفلام روائية ووثائقية طويلة من قطر.

ومن بين المشاريع المشاركة في الملتقى، يوجد 39 فيلم حصلت على دعم من برنامج المنح في مؤسسة الدوحة للأفلام، و26 فيلم تلقت دعما من خلال برامج التدريب بالمؤسسة.

وفي المجمل، تتوزع الأفلام على 11 مشروع فيلم طويل في مرحلة التطوير، 17 مشروع فيلم طويل في مرحلة ما بعد الإنتاج، 6 مسلسلات، و 11 مشروع فيلم قصير. ومن بين هذه المشاريع جميعها، هناك 20 مشروعاً لمخرجات نساء.

وتتضمن قائمة الخبراء السينمائيين المشاركين من 35 بلداً، مخرجين ومنتجين وكتاب وممثلين عن مهرجانات سينمائية، بالإضافة إلى مديري صناديق تمويل وموزعين، ومنصات رقمية واستشاريين ورؤساء مبيعات ومشتريات، حيث يقدمون استشاراتهم للمشاركين.

وتشمل قائمة الموجهين في هذا العام المستشار الفني لمؤسسة الدوحة للأفلام إيليا سليمان، وصناع الأفلام المعروفين على المستوى الدولي كمال الجعفري، ريثي بان، غسان سلهب، تالا حديد، طلال دركي، وآن ماري جاسر.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button