additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

👮‍♂️ Government

Minister of Endowments Inaugurates Ablan Endowment Project

وزير الأوقاف يفتتح مشروع عبلان الوقفي

QNA

Doha: HE the Minister of Endowments and Islamic Affairs Ghanem bin Shaheen Al Ghanem inaugurated the Ablan Endowment Project, as part of the endowment bank projects for piety and for serving mosques.

HE the Minister Al Ghanem affirmed that Islamic endowments have historically been a major supporter of economic, social and cultural development in many countries of the Islamic world, and a tributary to the consolidation of principles and the promotion of values as endowment is a basic pillar of sustainable economic development, and its presence is considered a constant support for progress and prosperity in the various areas that receive endowment money.

He pointed out that the endowment in Islam is an image of social solidarity, and a clear manifestation of the spirit of love among society members whose individuals are keen to endow their money on areas of goodness and public benefit that take many forms, so that endowment can represent a community partnership, investment and development. The Ministry, represented by the General Administration of Endowments, aims to promote the concept of endowment culture among society members.

During inauguration of Ablan Endowment Project, Sheikh Khalid bin Mohammed bin Ghanem Al-Thani, Director General of the General Administration of Endowments stressed the importance of this endowment project,

explaining that it shows us the unique characteristics of the endowment, which are reward, remembrance, growth, and goodness. 

قنا

الدوحة: افتتح سعادة السيد غانم بن شاهين الغانم وزير الأوقاف والشؤون الإسلامية مشروع وقف عبلان، وذلك ضمن مشاريع المصرف الوقفي للبر والتقوى والمصرف الوقفي لخدمة المساجد.

وأكد سعادة السيد غانم بن شاهين الغانم أن الأوقاف الإسلامية ظلت عبر التاريخ داعماً أساسياً للتنمية الاقتصادية والاجتماعية والثقافية في كثير من دول العالم الإسلامي، ورافداً لترسيخ المبادئ وتعزيز القيم حيث يُعد الوقف ركيزة أساسية من ركائز التنمية الاقتصادية المستدامة، ويعتبر وجوده دعمًا ثابتًا للتقدم والازدهار في المجالات المتنوعة الموقوف عليها.

وأشار سعادة وزير الأوقاف والشؤون الإسلامية، إلى أن الوقف في الإسلام يُعد صورة للتكافل الاجتماعي، وتجليا واضحا لروح المحبة بين أبناء المجتمع، الذي يحرص أفراده على وقف أموالهم على مجالات الخير والنفع العام الذي تتعدد أشكاله، ليمثل الوقف بذلك شراكة مجتمعية واستثمارا وتنمية، حيث تحرص الوزارة ممثلة في الإدارة العامة للأوقاف على تعزيز مفهوم الثقافة الوقفية بين أفراد المجتمع.

وخلال افتتاح مشروع عبلان الوقفي، أكد الدكتور الشيخ خالد بن محمد بن غانم آل ثاني المدير العام للإدارة العامة للأوقاف على أهمية هذا المشروع الوقفي، الذي تعود حجته الوقفية إلى عام 1345 هجري الذي يوافق عام 1924 ميلادي.

وأوضح أن هذا الوقف يدلنا على أربعة مميزات فريدة للوقف، وهي أن الوقف (أجر، وذكر، ونمو، وخير)، حيث إنه ذخر وأجر لصاحبه في الآخرة، وصدقة جارية لا ينقطع أجرها عنه، وكذلك هو ذكر كونه يُبقي ذكر صاحبه، وينال بذلك الدعوات.. مشيراً إلى أن العمل الوقفي شراكة مجتمعية وصدقة جارية، يثقل بها العبد ميزانه في حياته وبعد مماته.

وأضاف أن مشروع وقف عبلان عبارة عن 5 عمارات سكنية تحتوي على 154 وحدة سكنية بعضها يتكون من غرفتين وبعضها الاخر من ثلاث غرف، وبالإضافة الى العمارات الخمس توجد عمارة عبارة عن ناد صحي يتكون من صالة رياضية وبركة سباحة وملحقات ومساحة للفعاليات الاجتماعية، لافتا الى ان الوحدات السكنية تم تأجيرها وسوف يعود ريعها على المصرف الوقفي للبر والتقوى والمصرف الوقفي للمساجد.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button