additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

📌 Featured💉 Health😎 LifeStyle🍕F&B

4 foods that cause DNA-damaging inflammation in your body

4 أطعمة نتناولها يوميًا تسبب التهابات ضارة بحمضنا النووي

Businessinsider

Your risk of chronic inflammation may be higher depending on your diet — sugar, processed meat, and fried foods can all cause inflammation in your body. Limiting these foods can help reduce inflammation and cut your risk of chronic diseases.

Here are four common foods that cause inflammation.

1. Sugary foods
Foods that are high in sugar like soda and baked goods can trigger inflammation in two ways:

Sugar stimulates the production of fatty acids in your liver. “When the body digests these fatty acids, the resulting compounds can trigger inflammatory processes,” Velonda Anderson, a nutritionist and the CEO of Sweet Potato Delights, said.

Eating sugary foods causes your body to produce more of the hormone insulin, which, in turn, can boost body fat. This is a problem because “fat cells can produce chemicals in the body that lead to inflammation,” said Diane Javelli, a clinical dietitian at University of Washington Medical Center and owner of Belly by Javelli.

“Limiting the amount of high-sugar foods like cakes, cookies, candy, and soda can help maintain a healthy body-fat percentage” and reduce the risk of inflammation, Javelli said.

2. Red meat and processed meats
Processed meats are meats that have been modified through curing, salting, smoking, or adding preserving chemicals, Anderson said.

Some examples of processed meats are: Deli meats, Hot dogs, Beef jerky, Chicken nuggets.

Both processed and red meats tend to be high in saturated fat. Studies have found that eating fatty processed and red meats may cause weight gain and inflammation.

3. Some cooking oils
Many common cooking oils contain a type of fat called omega-6 fatty acids. Omega-6 fats aren’t necessarily bad — your body uses them for energy and normal growth.

But your omega-6 fats need to be in a careful balance with omega-3 fats that you can get from foods like salmon, mackerel, and flaxseed. If you eat too much omega-6 fat, it can throw off this balance, which triggers inflammation.

Some common cooking oils that contain omega-6 fats include: Corn oil, Canola oil, Sunflower oil, Safflower oil, Peanut oil.

4. Fried foods
Fried foods like chicken nuggets, doughnuts, and french fries are big inflammation culprits for several reasons, including:

  • Fried foods tend to have high levels of omega-6 fatty acids.
  • They often contain trans fats.
  • “Fried foods produce compounds in the body called advanced glycation end products, also known as AGEs. These compounds directly stimulate inflammation in the body,” Anderson said.

الشرق

يستخدم الجسم الالتهاب ليحارب المرض وشفاء الإصابات، غير أن الالتهاب المزمن طويل الأمد قد يكون خطيرًا، حيث أنه يدمر الحمض النووي للخلايا، مما قد يؤدي إلى الإصابة بالسرطان، ويزيد من مقاومة الأنسولين الذي يؤدي إلى الإصابة بمرض السكري، ويعزز نمو اللويحات في الشرايين وتؤدي إلى تجلط الدم الذي قد يسبب أمراض القلب.

يكون خطر الإصابة بالالتهاب المزمن أعلى اعتمادًا على نظامك الغذائي -يمكن أن يتسبب السكر واللحوم المصنعة والأطعمة المقلية لحدوثه- والحد من هذه الأطعمة قد يساعد في تقليل الالتهاب وخطر الإصابة بالأمراض المزمنة.

فما هي الأطعمة الشائعة المسببة للالتهاب؟

1. الأطعمة السكرية
الأطعمة التي تحتوي على نسبة عالية من السكر مثل الصودا والمخبوزات يمكن أن تسبب الالتهاب بطريقتين من خلال تحفيز السكر وإنتاج الأحماض الدهنية في الكبد، وقالت فيلوندا أندرسون، أخصائية التغذية والمديرة التنفيذية لشركة Sweet Potato Delights أنه “عندما يهضم الجسم هذه الأحماض الدهنية، قد تؤدي المركبات الناتجة إلى حدوث عمليات التهابية”، وفقًا لموقع INSIDER.

2. اللحوم الحمراء واللحوم المصنعة
اللحوم المصنعة وهي اللحوم التي تم تعديلها من خلال المعالجة أو التمليح أو التدخين أو إضافة المواد الكيميائية الحافظة. وإليك بعض الأمثلة على اللحوم المصنعة:

– الللحم المقدد – اللحوم الباردة – النقانق – لحوم البقر المجففة – قطع الدجاج “نقتس”

وتميل اللحوم الحمراء والمعالجة كون أنها غنية بالدهون المشبعة، حيث وجدت الدراسات أن تناول اللحوم الدهنية المصنعة واللحوم الحمراء قد يسبب زيادة الوزن والالتهابات.

3. بعض زيوت الطبخ
تحتوي زيوت الطهي الشائعة على نوع من الدهون يسمى أحماض أوميغا 6 الدهنية -دهون أوميغا 6 ليست سيئة بالضرورة- فالجسم يستخدمها للطاقة والنمو الطبيعي.

غير أنها يجب أن تكون في توازن دقيق مع دهون أوميغا 3 التي يمكن الحصول عليها في بعض الأطعمة مثل السلمون وبذور الكتان. وتناول الكثير من دهون أوميغا 6 قد يؤدي إلى التخلص من هذا التوازن، والذي بدوره قد يُحدث التهابا.

فيما يلي بعض زيوت الطهي التي تتضمن دهون أوميغا 6 وهي: زيت الذرة، وزيت عباد الشمس، وزيت الفول السوداني.

4. الأطعمة المقلية
تعتبرالأطعمة المقلية مثل “النقتس” والبطاطس المقلية من الأسباب الرئيسية للالتهابات، ويعود ذلك لعدة أسباب، بما في ذلك؛ احتواءها على مستويات عالية من أحماض أوميغا 6 الدهنية، وغالبًا ما تحتوي على دهون متحولة.

يعد الالتهاب مصدر قلق على صحة الإنسان، ويمكن لنظامك الغذائي أن يكون ذا تأثير كبير على مستويات الالتهاب في جسمك، أما إذا كنت تتبع نظامًا غذائيًا غنيًا بالفواكة والخضروات والحبوب الكاملة بكميات معتدلة من البروتينات الخالية من الدهون، فلا بأس من تناول بعض الحلوى المفضلة لديك أو الوجبة الخفيفة المالحة أو حتى الوجبة الدهنية.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button