additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

🇶🇦 DOHA

Turkey Aims to Organize Meeting Between Russian, Ukrainian Foreign Ministers

تركيا تؤكد مساعيها لتنظيم لقاء بين وزيري الخارجية الروسي والأوكراني

QNA

Ankara: Turkish Foreign Minister Mevlut Cavusoglu said Friday that his country is making efforts to organize a meeting between Russian Foreign Minister Sergei Lavrov and his Ukrainian counterpart Dmytro Kuleba as part of Ankara’s efforts to defuse the current crisis.

At a press conference after the emergency meeting of NATO Foreign Ministers on Friday, Cavusoglu said, “Turkey is one of few states that can establish a dialogue with both sides. Even before the war, we planned to gather both Foreign Minister at the Antalya Diplomacy Forum, but it was before the war.”

“We want to bring Ukrainian and Russian sides together at the ministerial level. Yesterday, Lavrov confirmed his participation in the forum, but I don’t know if the Ukrainian Foreign Minister will be able to come in these circumstances.”

He added that the “open Turkish airspace has strategic and humanitarian importance.”

Earlier Friday, NATO held an emergency ministerial meeting to discuss the Russian military escalation against Ukraine.

قنا

أنقرة: أعلن السيد مولود جاويش أوغلو وزير الخارجية التركي، يوم أمس، أن بلاده تقوم بمساعي حثيثة لتنظيم لقاء يجمع نظيريه الروسي السيد سيرغي لافروف، والأوكراني السيد دميترو كوليبا، في إطار جهود أنقرة لنزع فتيل الأزمة الحالية.

وقال أوغلو، خلال مؤتمر صحفي عقده عقب اجتماع طارئ لوزراء خارجية دول حلف /الناتو/، “تركيا من بين الدول القليلة القادرة على ترتيب حوار بين الطرفين”، لافتا إلى أن أنقرة كانت تخطط قبل بداية العملية العسكرية الروسية للجمع بينهما في المنتدى الدبلوماسي بـ/أنطاليا/.

كما شدد على أن تركيا لا تزال ترغب في “تنظيم لقاء بين الطرفين الأوكراني والروسي على المستوى الوزاري”، مشيرا إلى أن لافروف أكد له بالأمس مشاركته في المنتدى الدبلوماسي، دون أن يؤكد وصول وزير الخارجية الأوكراني إلى تركيا في مثل هذه الظروف.

وأفاد وزير الخارجية التركي بأن بلاده تخوض اتصالات عسكرية مع الطرف الروسي من أجل ضمان العودة الآمنة للسفن من البحر الأسود، موضحا أن إبقاء المجال الجوي لبلاده مفتوحا يعد أمرا مهما للغاية من الناحية الاستراتيجية والإنسانية.

وكان حلف شمال الأطلسي /ناتو/ قد عقد، في وقت سابق من اليوم، اجتماعا وزاريا طارئا لبحث التصعيد العسكري الروسي ضد أوكرانيا.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button