additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

📌 Featured💉 Health🦠Coronavirus

No evidence COVID-19 vaccine linked to sudden cardiac arrest: Aspetar sports physician

طبيب رياضي في سبيتار: لا صحة لتسبب لقاح كوفيد-19 بسكتات قلبية مفاجئة

The Peninsula

An Aspetar sports physician has said that there is no proof that COVID-19 and related vaccines can cause sudden cardiac arrest.

Aspetar Sports Medicine Physician, Dr. Louis Holtzhausen explained in a video posted on social media that “there is no evidence that COVID-19 causes sudden cardiac arrest in athletes”. 

“But to reduce the risk of inflammation of the heart or myocarditis, you should not exercise when you have an infection, any infection. You can start exercising again when the symptoms, especially the fever is gone,” he said.

“FIFA [world governing body for football] keeps record of all sudden cardiac arrests during football all over the world and from this worldwide database, they did not see any increase in sudden cardiac arrest since the start of the COVID-19 pandemic or the start of vaccination programmes,” he explained.

Dr. Holtzhausen said common causes for sudden cardiac arrest include diseases of the heart muscle or cardiomyopathies, abnormal heart rhythm or arrhythmia, which means the electrical system of the heart is not working correctly, also, congenital abnormalities of the heart or things you are born with, and inflammation of the heart muscle of myocarditis, trauma to the chest, and coronary artery disease, which means the artery of the heart itself is blocked with something like cholesterol.

The doctor explained that myocarditis can be caused by viral infections. 

“Any viral infections such as flu, gastroenteritis, infection of bowels or even COVID-19. Now, when you get gastroenteritis, most people don’t have any symptoms or the symptoms are very mild or unspecific.. you just feel tired.”

Sudden cardiac arrest among athletes are extremely rare and it happens to more or less in one of 50,000 athletes. 

“In Qatar, all professional athletes get a yearly cardiac screening or a heart screening. During this screening, we find that six out of a 1,000 athletes have some sort of disease that might lead to sudden cardiac arrest, and of course we treat and do something about it. And luckily, two out of six can return with the right treatment,” said Dr. Holtzhausen.

Dr. Holtzhausen is also an Assistant Professor of Clinical Medicine at Weill-Cornell Medical College in Qatar. 

Among the symptoms of the condition are collapsing, stop breathing, no pulse, loss of consciousness. If it happens, “one needs to start CPR immediately but also call for emergency as soon as possible, by calling 999″. 

Sometimes cardiac arrest may happen following a few symptoms like fainting, chest pain, palpitations or the heart is pounding or racing, intense dizziness, and unexplained shortness of breath. 

“If you experience any of these, you need to talk to your doctor immediately about it. But some cardiac arrest can happen without any warning at all,” he said.

 As to prevent this, Dr. Holtzhausen recommended the following: get your yearly cardiac screening, do not exercise when you have any infection such as flu, gastroenteritis or COVID-19, tell your doctor if you have a family member that has a history of cardiac disease or there is a sudden unexplained death in the family, inform your doctor if you experience chest pains, fainting, palpitations, severe dizziness, or unexplained breathlessness during exercise. 

“Sometimes, sudden cardiac arrest cannot be prevented; it is therefore very important that everyone on the field knows how to perform CPR, and an automated external defibrillator readily available,” he said.

ذا بينينسولا – ترجمة WGOQatar 

قال طبيب رياضي في سبيتار إنه لا يوجد دليل على أن كوفيد-19 واللقاحات ذات الصلة يمكن أن تسبب سكتة قلبية مفاجئة.

حيث أوضح طبيب سبيتار في الطب الرياضي، الدكتور لويس هولتزهاوزن، في مقطع فيديو نُشر على وسائل التواصل الاجتماعي أنه “لا يوجد دليل على أن كوفيد-19 يتسبب في سكتة قلبية مفاجئة لدى الرياضيين، ولكن لتقليل مخاطر التهاب القلب أو التهاب عضلة القلب، لا يجب أن تمارس الرياضة عندما تكون مصاباً بعدوى، أي نوع من العدوى. ويمكنك البدء في ممارسة الرياضة مرة أخرى عندما تختفي الأعراض، وخاصة الحمى”.

و أضاف موضحاً “بأن فيفا [الاتحاد الدولي لكرة القدم] يحتفظ بسجل لجميع السكتات القلبية المفاجئة أثناء كرة القدم في جميع أنحاء العالم ومن قاعدة البيانات العالمية هذه، لم يروا أي زيادة في السكتات القلبية المفاجئة منذ بداية جائحة كوفيد-19 أو من بداية برامج التطعيم”.

وقال الدكتور هولتزهاوزن إن الأسباب الشائعة للسكتات القلب المفاجئة تشمل أمراض عضلة القلب أو اعتلال عضلة القلب أو عدم انتظام ضربات القلب، مما يعني أن النظام الكهربائي للقلب لا يعمل بشكل صحيح. ومن الأسباب أيضاً التشوهات الخلقية في القلب أو الأشياء التي يولد بها، والتهاب عضلة القلب، وصدمات في الصدر، ومرض الشريان التاجي، مما يعني انسداد شريان القلب نفسه بما يشبه الكوليسترول.

وأوضح الطبيب أن التهاب عضلة القلب يمكن أن يكون سببه عدوى فيروسية.

قد تكون أي عدوى فيروسية مثل الأنفلونزا والتهاب المعدة والأمعاء أو حتى كوفيد-19. ولكن، عندما تصاب بالتهاب المعدة والأمعاء، لا يعاني معظم الناس من أي أعراض أو تكون الأعراض خفيفة للغاية أو غير محددة، كمجرد شعور بالتعب”. السكتة القلبية المفاجئة بين الرياضيين نادرة للغاية وتحدث تقريباً بنسبة واحد من 50000 رياضي.

“وفي قطر، يخضع جميع الرياضيين المحترفين لفحص القلب سنوياً. وخلال هذا الفحص، وجدنا أن ستة من كل 1000 رياضي يعانون من مرض ما قد يؤدي إلى سكتة قلبية مفاجئة، وبالطبع نقوم بمعالجتها ونفعل شيئاً حيالها.

وقال الدكتور هولتزهاوزن “ولحسن الحظ، يمكن أن يجد اثنان من كل ستة العلاج الصحيح،”

ويكون الدكتور هولتزهاوزن هو أيضاً أستاذ مساعد في الطب السريري في كلية طب وايل كورنيل في قطر.

ومن أعراض السكتة القلبية المفاجئة: الانهيار وتوقف التنفس وانعدام النبض وفقدان الوعي. وإذا حدث ذلك، “يحتاج المرء لبدء الإنعاش القلبي الرئوي على الفور ولكن عليه أيضاً الاتصال بالطوارئ في أسرع وقت ممكن، عن طريق الاتصال بالرقم 999”. وفي بعض الأحيان، قد تحدث السكتة القلبية بعد بعض الأعراض مثل الإغماء وألم الصدر عدم انتظام دقات القلب أو خفقان القلب أو تسارعه، والدوخة الشديدة، وضيق التنفس غير المبرر.

وأضاف: “إذا واجهت أيًا من هذه الأعراض، فعليك التحدث إلى طبيبك على الفور حول هذا الموضوع. ولكن بعض السكتات القلبية يمكن أن تحدث دون أي تحذير على الإطلاق”.

ولمنع هذا، أوصى الدكتور هولتزهاوزن بما يلي: إجراء فحص القلب السنوي، وعدم ممارسة الرياضة عندما تكون لديك أي عدوى مثل الأنفلونزا أو التهاب المعدة والأمعاء أو كوفيد-19 ،

وأخبر طبيبك إذا كان لديك أحد أفراد الأسرة لديه تاريخ من أمراض القلب أو كان هناك وفاة مفاجئة غير مبررة في العائلة، وأخبر طبيبك إذا كنت تعاني من آلام في الصدر، أو إغماء، أو خفقان، أو دوار شديد، أو ضيق تنفس غير مبرر أثناء التمرين. “وفي بعض الأحيان، لا يمكن منع السكتة القلبية المفاجئة؛ لذلك من المهم جدًا أن يعرف كل شخص في الميدان كيفية إجراء الإنعاش القلبي الرئوي، واستعمال جهاز إزالة الرجفان الخارجي الآلي المتوفر بسهولة”.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
2
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button