additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

💉 Health😎 LifeStyle

Serious diseases induced by obesity threatens children and young adults

السمنة تهدد الأطفال واليافعين بأمراض خطيرة

Al-Raya – WGOQatar Translations 

Doha: A number of doctors and nutritionists have warned of the health risks and diseases that can afflict children and adolescents and negatively affect the health of future generations as a result of the spread of obesity and significant overweight among them in recent years.

In statements to Al-Raya, doctors and specialists identified 3 main reasons for the spread of obesity among children and adolescents, including the excessive consumption of fast food and playing video games that keep the child confined to his seat for long hours, in addition to lack of physical activity or lack of exercise.

They stressed that getting rid of excess weight for children and young people is easy to achieve through regular healthy food diet and the adoption of a lifestyle based on physical activity and limiting the video games time as much as possible. They stressed the need to work on spreading awareness among all segments of society to address this phenomenon, given the associated serious health complications to health in general and its association with serious diseases such as diabetes, blood pressure, bones, cardiovascular diseases and other diseases.

They noted that the best solution to counter the spread of obesity among children and young people is for parents to tighten control over their children’s food intake, and to limit eating snacks and fast food.

In addition to the importance of following a healthy diet, they said, another way for some to resort, especially with obesity cases, is obesity surgeries, which may be more useful for children, since they can lose weight faster than adults, noting that these surgeries can be performed at the age of 10.

الراية

الدوحة: حذر عدد من الأطباء وأخصائيي التغذية من المخاطر الصحية والأمراض التي يمكن أن تصيب الأطفال واليافعين وتؤثر سلبًا على صحة الأجيال القادمة نتيجة انتشار السمنة وزيادة الوزن بشكل ملحوظ بينهم خلال السنوات الأخيرة.

وحدد الأطباء والأخصائيون، في تصريحات لـ الراية 3 أسباب رئيسية لانتشار السمنة بين الأطفال واليافعين، من ضمنها الإفراط في تناول الوجبات السريعة وممارسة الألعاب الإلكترونية التي تجعل الطفل حبيس المقعد لساعات طويلة، بالإضافة إلى قلة النشاط البدني أو عدم ممارسة الرياضة.

وأكدوا أن تخلص الأطفال واليافعين من الوزن الزائد أمر سهل تحقيقه من خلال الانتظام في برامج غذائية صحية وتبني نمط حياة يعتمد على ممارسة نشاط بدني والتخلي قدر الإمكان عن الأجهزة الإلكترونية.. مشددين على ضرورة العمل على نشر الوعي بين جميع فئات المجتمع لمواجهة هذه الظاهرة، نظرًا لما يرتبط بها من مضاعفات صحية خطيرة على الصحة بشكل عام وارتباطها بأمراض خطيرة مثل السكري وضغط الدم والعظام وأمراض القلب والأوعية الدموية وغيرها من الأمراض.

وأشاروا إلى أن الحل الأمثل لمواجهة انتشار السمنة بين الأطفال واليافعين هو قيام الآباء والأمهات بتشديد الرقابة على ما يتناوله الأبناء من أطعمة، وأن يكون تناول الأطعمة والوجبات الجاهزة في أضيق الحدود. وقالوا إنه بالإضافة لأهمية تطبيق نظام غذائي صحي، هناك وسيلة أخرى يلجأ إليها البعض خاصة مع حالات السمنة المفرطة وهي جراحات السمنة والتي قد تكون أكثر جدوى من الكبار، نظرًا لأنهم يفقدون أوزانهم بصورة أسرع من الكبار، لافتين إلى أنه يمكن إجراء هذه الجراحة في سن العاشرة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button