additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

💰 Business👮‍♂️ Government

Fraud companies scam people with promise of quick imaginary profits

شركات وهمية تنصب على الحالمين بالربح السريع

Al-Raya – WGOQatar Translations 

Experts and citizens have warned of the dangers of unsafe investments promoted by some fake and anonymous companies, via websites and social media platforms, or through SMS, which promise victims quick imaginary profits. Noting that although scam and fraud incidents have been repeated in various ways over the past years, the series of victims of scam investment companies continues.

In statements to Al-Raya, experts and citizens said that scam companies that mostly advertise themselves via websites and social media platforms ask their victims to transfer money directly or through other misled intermediaries. Then they can stop their activity and change their name within hours to start another company with a different name and other accounts within days, taking advantage of the poor control in the countries in which they operate.

They advised those who want to invest their money in foreign companies to review our embassies in those countries, where the companies are located, to help them inquire about these companies, or to seek the assistance of trusted local intermediaries, in addition to benefiting from the experiences of investment companies located in Qatar.

They also stressed the need to seek the assistance of specialized legal offices to obtain legal advice and assist them in knowing the identity of the companies and their legal position before making any financial transfers to them.

الراية

الدوحة: حذر خبراء ومواطنون من مخاطر الاستثمار غير الآمن الذي تروج له بعض الشركات الوهمية والمجهولة، عبر المواقع الإلكترونية ومنصات التواصل الاجتماعي، أو من خلال الرسائل القصيرة على الهواتف، والتي تعِد الضحايا بأرباح خيالية سريعة .. مشيرين إلى أنه على الرغم من تكرار حوادث النصب والاحتيال بطرق مختلفة خلال الأعوام الماضية، إلا أن مسلسل ضحايا شركات الاستثمار الوهمية ما يزال مستمرًا.

وقال الخبراء والمواطنون، في تصريحات لـ الراية، إن الشركات الوهمية التي تسوّق لنفسها في الغالب عبر المواقع الإلكترونية ومنصات التواصل تطلب من ضحاياها تحويل مبالغ مباشرة أو عبر وسطاء آخرين مغرر بهم، ويمكن أن توقف نشاطها وتقوم بتغيير اسمها خلال ساعات لتفتح شركة أخرى باسم مختلف وبحسابات أخرى خلال أيام مستغلة ضعف الرقابة في البلدان التي تعمل بها. ونصحوا من يريدون استثمار أموالهم في شركات خارجية بضرورة مراجعة سفاراتنا في تلك الدول، الكائنة بها الشركات لمساعدتهم في الاستعلام عن تلك الشركات، أو الاستعانة بوسطاء محليين موثوق بهم، إلى جانب الاستفادة من تجارب الشركات الاستثمارية الموجودة في قطر. كما شددوا على ضرورة الاستعانة بمكاتب قانونية متخصصة لأخذ المشورة القانونية ومساعدتهم في معرفة هوية الشركات وموقفها القانوني قبل إجراء أي تحويلات مالية إليها.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button