additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

💰 Business

QNB Expects Crude Oil Prices to Remain Strong over Medium-Term

بنك قطر الوطني يتوقع محافظة أسعار النفط الخام على مستويات قوية على المدى المتوسط

QNA

Doha: Qatar National Bank (QNB) expected crude oil prices to remain strong over the medium-term.

In its weekly economic commentary on Saturday, QNB expected Brent prices to remain well supported, ranging around USD 85 per barrel, opposite to Bloomberg consensus forecasts which suggested a moderation of Brent prices to average USD 74 per barrel in 2022.

QNB explained that its expectation is supported by two main factors. First, global growth remains strong and the cyclical upswing is expected to continue for longer, on the back of inventories for manufactured goods at critically low levels and a new wave of capital expenditure in infrastructure projects. In addition, as the world adapts to Covid-19, more people return to work from the office and vaccines as well as antivirals become more available, transportation demand will pick-up further, particularly for air travel and tourism. We expect strong pent-up global demand associated with further open-ups and tourism in H2 2022.

Second, despite the ongoing, planned release of production quotas from OPEC+, global supply growth has been slow, even as crude oil trades at more attractive prices. In Russia, the lack of drilling investments last summer made it difficult for the country to ramp up output at a faster rate. Moreover, outside OPEC+, shale producers in the US are responding slowly to the new scenario due to the imposition of more capital discipline by investors and the deterioration of midstream and service infrastructure capacity after the historic slump in 2020. Analysts estimate that the reaction function of shale production to higher prices halved since the pandemic shock, making the shale patch less relevant in quickly adjusting to market imbalances. Hence, supply growth is limited over the medium-term.

According to QNB report, the outlook for oil prices is particularly vulnerable to shocks at this stage. Downside risks could materialize with negative demand shocks, including a potential worsening of the pandemic, a further slowdown of China or a policy mistake from the US Federal Reserve tightening “too much, too fast.” This would push oil prices significantly below current levels.

On the other hand, upside risks could materialize if global growth accelerates further with the opening-up of Asia or if geopolitical events disrupt supply, such as a conflict in Ukraine. As physical oil markets are under-supplied and inventories of advanced economies are at the lowest levels in more than 20 years, this would cause Brent prices to spike in quick order.

Crude oil prices have staged a remarkable turnaround since April 2020. Brent crude prices rallied ever since, up 358% within 20 months from the bottom, driven by a much faster than expected demand recovery, ignited by policy stimulus. 

قنا

الدوحة: توقع بنك قطر الوطني /QNB/ أن تحافظ أسعار النفط الخام على مستويات قوية على المدى المتوسط.

وتوقع البنك، في تقريره الأسبوعي، أن تظل أسعار خام برنت مدعومة جيدا، لتدور حول مستوى 85 دولارا للبرميل، على عكس ما توقعت /بلومبورغ/ التي أشارت إلى دوران أسعار خام برنت حول متوسط 74 دولارا للبرميل في العام الجاري.

وبيّن البنك أنه استند في توقعاته إلى عاملين رئيسيين، الأول النمو الاقتصادي العالمي القوي، والذي من المتوقع أن يستمر لفترة أطول على خلفية الانخفاض الكبير في مستويات مخزونات السلع المصنعة والموجة الجديدة من الإنفاق الرأسمالي في مشاريع البنية التحتية.

وأشار التقرير، الذي أصدره البنك اليوم، إلى أنه مع تكيف العالم مع جائحة /كوفيد-19/، يميل المزيد من الأشخاص إلى العودة للعمل من المكاتب، ومع توفر اللقاحات والأدوية المضادة للفيروسات بشكل أكبر، سيزيد الطلب على النقل بشكل أقوى، لا سيما في السفر الجوي والسياحة، ومن المتوقع حدوث مزيد من الانفتاح وعودة السياحة في النصف الثاني من عام 2022.

أمّا العامل الثاني، الذي استند إليه التقرير، فيتمثل في أنه على الرغم من الإطلاق الجاري والمخطط لحصص الإنتاج من /أوبك +/، ظل نمو المعروض العالمي بطيئاً، حتى مع تداول النفط الخام بأسعار أكثر جاذبية.

وأوضح التقرير أنه في روسيا، أدى الافتقار إلى استثمارات الحفر في الصيف الماضي إلى صعوبة زيادة الإنتاج بمعدل أسرع. علاوة على ذلك، خارج /أوبك +/، يستجيب منتجو النفط الصخري في الولايات المتحدة ببطء للسيناريو الجديد بسبب فرض المزيد من الانضباط الرأسمالي من قبل المستثمرين وتدهور قدرة النقل والبنية التحتية للعمليات الوسيطة والخدمات بعد الركود التاريخي في عام 2020.

ويقدر المحللون أن وظيفة رد الفعل في إنتاج النفط الصخري إلى ارتفاع الأسعار تراجعت إلى النصف منذ الصدمة الوبائية، مما جعل قطاع النفط الصخري أقل أهمية في التكيف السريع مع اختلالات السوق، ومن ثم، فإن نمو الإمداد سيكون محدوداً في المدى المتوسط.

وأشار البنك في تقريره، إلى أنه مع ذلك، تظل توقعات أسعار النفط معرضة للصدمات في هذه المرحلة، ويمكن أن تتجسد المخاطر الهبوطية مع صدمات الطلب السلبية، بما في ذلك تفاقم محتمل لجائحة /كوفيد-19/، أو حدوث مزيد من التباطؤ في الصين، أو خطأ في السياسة النقدية من جانب بنك الاحتياطي الفيدرالي الأمريكي في التشديد بشكل “كثير وسريع جداً”، ومن شأن هذه الأمور، أو أحدها، دفع أسعار النفط إلى ما دون المستويات الحالية بشكل كبير.

من ناحية أخرى، يمكن أن تتحقق المخاطر الصعودية في حال تسارع النمو العالمي أكثر مع انفتاح آسيا أو إذا أدت الأحداث الجيوسياسية إلى تعطيل الإمداد، مثل الصراع في أوكرانيا. ونظراً لكون أسواق النفط الفعلية تعاني من نقص في المعروض ومخزونات الاقتصادات المتقدمة عند أدنى مستوياتها منذ أكثر من 20 عاماً، فقد يتسبب هذا الأمر في ارتفاع أسعار خام برنت بشكل سريع.

يذكر أن أسعار النفط الخام شهدت تحولاً ملحوظاً وانتعشت أسعار خام برنت منذ أبريل 2020، محققة زيادة بنسبة 358% في غضون 20 شهراً من أدنى مستوى لها، مدفوعةً بتعافي الطلب بشكل أسرع بكثير من المتوقع، والذي أججته سياسات التحفيز الاقتصادي.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button