additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

🌍 World

Pentagon: US to Deploy Additional Troops to Eastern Europe

البنتاغون يعلن إرسال قوات أمريكية إلى شرق أوروبا

QNA

Washington: The United States is sending additional soldiers to eastern Europe aiming to ensure the “robust defense” of European NATO members, the Pentagon announced Wednesday.

US President Joe Biden has formally approved the deployment of 3,000 US troops to Poland, Germany and Romania, the CNN reported.

US Department of Defense spokesman John Kirby told reporters that the troop deployment would take place in the coming days, stressing, however, that the US forces are not going to be deployed to Ukraine, which is not a NATO member.

He explained that the deployments included roughly 2,000 troops that would deploy from the United States to Poland and Germany. In addition, approximately 1,000 troops currently based in Germany were moving to Romania.

“These movements are unmistakable signals to the world that we stand ready to reassure our NATO allies and deter and defend against any aggression,” he said.

Last month, around 8,500 US troops were put on “heightened alert” by the Pentagon for possible deployment to Eastern Europe. Kirby said the troop rotations announced on Wednesday were separate from that group.

NATO sees Russia’s build-up of 100,000 troops plus heavy equipment along the Ukraine border as a possible prelude to an invasion and are demanding Moscow pull back. Moscow has repeatedly denied it has plans to invade its neighbor.

قنا

واشنطن: أعلن السيد جون كيربي المتحدث باسم وزارة الدفاع الأمريكية (البنتاغون)، يوم الأربعاء، إرسال قوات أمريكية إلى دول في شرق أوروبا، وذلك بهدف تعزيز قوات حلف شمال الأطلسي (الناتو) في أوروبا الشرقية.

وقال كيربي، في مؤتمر صحفي :” قررنا إرسال قوات أمريكية إلى بولندا وألمانيا ورومانيا” مشيرا إلى أنها “ستتحرك خلال أيام”، موضحا أن هذه القوات “لن تقاتل في أوكرانيا لكنها ستضمن دفاعا قويا عن حلفائنا”، مضيفا: “سنواصل العمل تحت مظلة “الناتو” لتوفير قوات دفاعية غير قتالية شرق أوروبا”.

واعتبر كيربي أن نشر مزيد من الجنود في شرق أوروبا “إشارة لا لبس فيها” بأن الولايات المتحدة مستعدة للدفاع ضد أي اعتداء.

وقال: “نريد إرسال رسالة واضحة وقوية لبوتين بأن حلف شمال الأطلسي مهم للولايات المتحدة”.

وشدد على أن واشنطن تقف متحدة مع حلفائها في المنطقة ضد أي “عدوان روسي”، مشيرا إلى أن “موسكو تزعزع الاستقرار من خلال زيادة قواتها على حدود أوكرانيا وبيلاروس”، موضحا أن القوات الأمريكية التي سترسل إلى أوروبا ستتحرك خلال أيام.

كما أشار إلى أن هناك قوات إضافية مستعدة للتحرك سيعلن عنها لاحقا.

وأضاف كيربي أن الولايات المتحدة ليست الوحيدة من “الناتو” التي سترسل قوات إلى شرق أوروبا، بل فرنسا أيضا ودول أخرى كذلك.

وكان مسؤولون أمريكيون أبلغوا شبكة “سي إن إن” الأمريكية أن الرئيس الأمريكي، جو بايدن، وافق رسميا على نشر قوات إضافية إلى شرق أوروبا، من أجل “إظهار دعم الحلفاء في “الناتو” الذين يشعرون بالتهديد من التحركات العسكرية الروسية بالقرب من أوكرانيا”.

وقالت وسائل إعلام دولية إن الرئيس الأمريكي قرر إرسال ثلاثة آلاف جندي أمريكي إلى ألمانيا وبولندا ورومانيا، فيما أشارت مصادر شبكة “سي إن إن” إلى أنه سيتم نشر حوالي 2000 جندي أمريكي في بولندا وبضعة آلاف إلى دول جنوب شرق الناتو، بما في ذلك رومانيا.

وأوضحت المصادر أن بعض هذه القوات التي سيتم نشرها قريبا تتمركز بالفعل في أوروبا، بينما سيأتي البعض الآخر من الولايات المتحدة التي وضعت في حالة تأهب قصوى الأسبوع الماضي.

وكان البنتاغون قد أعلن، أول أمس الاثنين، إجراء مباحثات مع حلفاء في شرق أوروبا بشأن احتمال نشر قوات أمريكية، مشيرا إلى أن أي قرارات بشأن تحركات القوات الجديدة ستكون منفصلة عن حوالي 8500 جندي في الولايات المتحدة وضعوا في حالة تأهب الأسبوع الماضي لتعزيز قوة الرد السريع التابعة للحلف.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button