additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

💉 Health🦠Coronavirus

HMC Opens New Laboratory to Expand Capacity for COVID-19 Testing

حمد الطبية تفتتح مختبرا طبيا جديدا لزيادة الطاقة الاستيعابية لفحوصات كورونا

QNA

Doha: Hamad Medical Corporation’s Department of Laboratory Medicine and Pathology has opened a new laboratory which will increase capacity for COVID-19 testing and ensure test results are processed rapidly.

The new laboratory, located in Hamad General Hospital, is HMCs fourth laboratory for COVID-19 testing and has capacity to process 5,000 to 6,000 tests a day.

“Since the start of the pandemic our laboratories have processed more than 3.2 million COVID-19 tests. Our proactive testing and tracing policy has enabled us to rapidly identify positive cases and ensure they are provided with the medical care they need at an early stage, before their symptoms worsen. This has been central to Qatars comprehensive COVID-19 strategy which has enabled the country to have one of the lowest COVID-19 mortality rates in the world,” said Dr. Einas Al Kuwari, Chair of HMC’s Department of Laboratory Medicine and Pathology.

As demand for testing increased at the start of the pandemic in 2020, HMC’s Department of Laboratory Medicine and Pathology acted swiftly to boost capacity including the opening of two additional laboratories at HMC in June 2020 – which enabled it to regularly deliver around 30,000 tests per day.

“In recent weeks, like many countries around the world, we have experienced unprecedented demand for COVID-19 testing, due to the increase in cases driven by the highly contagious Omicron variant, in addition to the large number of travelers returning to Qatar in early January. Our laboratory teams have been working 24-hours-a-day, 7 days a week, to process a record number of tests, reaching a peak of nearly 40,000 tests a day,” explained Dr. Al Kuwari.

“Thanks to the extraordinary efforts of our laboratory teams, a set of pro-active testing policy changes by the Ministry of Public Health, and the opening of the new laboratory, we are now consistently achieving fast turnaround times for PCR tests, despite the continued high daily testing rate, and are well positioned to manage any potential future increase in demand,” she added.

قنا

الدوحة: افتتح قسم المختبرات الطبية في مؤسسة حمد الطبية، مختبرا طبيا جديدا يهدف إلى زيادة الطاقة الاستيعابية لفحوصات كورونا /كوفيد-19/ والتأكد من إنجاز هذه الفحوصات وتقديم نتائجها على وجه السرعة.

ويعتبر المختبر الجديد الذي يتواجد في مستشفى حمد العام رابع مختبر يتم تخصيصه لفحوصات كورونا /كوفيد-19/ ولديه طاقة تشغيلية تقدر بحوالي 5000 إلى 6000 فحص يوميا.

وقالت الدكتورة إيناس الكواري رئيس قسم المختبرات الطبية بمؤسسة حمد الطبية إنه منذ بدء جائحة كورونا أجرت مختبرات مؤسسة حمد ما يزيد على 3,2 مليون فحص حيث مكنت الاستراتيجية الاستباقية وسياسة تتبع حالات الإصابة من التحديد السريع والفعال لحالات الإصابة المؤكدة والتأكد من تلقي أصحابها للرعاية الصحية المناسبة في مرحلة مبكرة من الإصابة وقبل تطور الأعراض والمضاعفات، ويعد ذلك ضمن استراتيجية دولة قطر الشاملة في مواجهة تفشي وباء كورونا /كوفيد-19/ والتي مكنت الدولة من تحقيق واحد من أدنى معدلات الوفيات الناجمة عن هذا الوباء على الصعيد العالمي.

ومع تزايد الطلب على فحوصات كورونا /كوفيد-19/ عند بدء الجائحة عام 2020 اتخذ قسم المختبرات الطبية في مؤسسة حمد الطبية كافة الإجراءات الكفيلة بتعزيز الطاقة التشغيلية للمختبرات، بما في ذلك افتتاح مختبرين إضافيين في مرافق المؤسسة في شهر يونيو 2020، مما زاد من الطاقة التشغيلية الاعتيادية لتصل إلى 30 ألف فحص يوميا.

وأوضحت الدكتورة إيناس الكواري أن الأسابيع القليلة الماضية، وكبقية دول العالم، شهدت المختبرات طلبا غير مسبوق على فحوصات كورونا /كوفيد-19/، نظرا للارتفاع الكبير في الإصابات المرتبط بانتشار متحور /أوميكرون/ شديد العدوى، بالإضافة إلى ارتفاع أعداد القادمين إلى دولة قطر في مطلع شهر يناير الجاري، حيث عملت كوادر المختبرات على مدار الساعة وطيلة أيام الأسبوع في إجراء الفحوصات وتسجيل النتائج إذ بلغت أعداد الفحوصات ذروتها لتصل إلى 40 ألف فحص يوميا.

وأشارت إلى أنه بفضل الجهود الحثيثة ومنقطعة النظير لكوادر مختبرات مؤسسة حمد الطبية، والتعديلات التي أجرتها وزارة الصحة العامة على سياسة الفحوصات الاستباقية، وافتتاح المختبر الطبي الجديد، تمكنت المؤسسة وبثبات من تحقيق أعداد قياسية من فحوصات التفاعل المتسلسل للبوليمراز /PCR/ على الرغم من الزيادة المستمرة في معدلات الفحص اليومية، مؤكدة على الاستعداد لمواكبة أي زيادة مستقبلية في الطلب على هذه الفحوصات.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button