additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

🩺 Health🌍 World🦠Coronavirus

Brain fog due to Covid: Study claims it’s due to virus’ effect on spinal fluid

أدلة على «ضباب الدماغ» بعد الشفاء من «كوفيد ـ19» .. عُثر عليها في السائل النخاعي

DailyMail

The development of memory loss and cognitive issues, often referred to as ‘brain fog’, as a result of Covid infection could be tied to the way the virus affects a person’s spine.

A research team from the University of California, San Francisco (UCSF), analyzed the cerebrospinal fluid of Covid survivors to determine if the causes of the brain fog was similar to that of other cognitive conditions.

They found elevated levels of proteins in the fluid of some Covid survivors, indicating that some inflammation occurred as a result of an immune response to the virus.

While ‘long Covid’ is a mysterious condition that can manifest itself in many ways, researchers are slowly putting the pieces together. Many long term side-effects a person feels from the virus have been tied to inflammation of different organs as an immune response.

‘It’s possible that the immune system, stimulated by the virus, may be functioning in an unintended pathological way,’ Dr Joanna Hellmuth, senior author of the study and researchers at the UCSF Memory and Aging Center, in a statement.

Researchers, who published their findings Wednesday in the Annals of Clinical and Translational Neurology, recruited 32 Covid survivors for the study. None of the participants had a serious enough case of the virus that it required hospitalization.

Of the study group, 22 patients reported cognitive issues post-infection, while the other ten served as a control group. 

Lumbar punctures, where a needle is inserted into a person’s spine to collect fluid, on 17 participants, 13 of which experienced cognitive symptoms.

Ten of the 13 patients in the brain fog group displayed abnormalities in their cerebrospinal fluid, including elevated protein levels and prevalence of antibodies they did not expect to be present.

None of the four patients who had their fluid analyzed and did not experience cognitive symptoms were found to have the antibodies or elevated protein levels. 

The research team is hopeful that their results will help physicians and scientists better understand why exactly people are experiencing brain fog as a result of Covid infection. 

‘They manifest as problems remembering recent events, coming up with names or words, staying focused, and issues with holding onto and manipulating information, as well as slowed processing speed,’  Hellmuth said of people struggling with brain fog.

A young, healthy, person with a perfectly functional brain may suddenly have trouble with basic memory and cognition.

It could affect them in their day to day life, and hurt their job performance. In the most serious of cases, it can stop a person from taking part in day-to-day activities.

Brain fog is not the only common symptom tied to ‘long Covid’. Some people report severe fatigue, leaving them bed-ridden for months in the most serious cases.

Others also report long term anosmia and parosmia, body aches, headaches and even psychiatric symptoms in rare cases.

It is also a condition that seems more likely to appear in people who suffer from more mild Covid cases, meaning that younger, healthier people actually bear the most risk. 

‘A very large proportion of people who developed long Covid had relatively mild initial infections, and in some cases were even asymptomatic,’ Dr Noah Greenspan, a New York City-based cardiopulmonary physical therapist who operates a long Covid clinic in the city, told DailyMail.com.

‘Conversely, while many patients who had severe initial infections, even winding up in ICU’s or on ventilators do have a prolonged recovery, I would not consider them long haulers in the same way as people who go on to develop new symptoms, additional symptoms, or worsening symptoms, weeks or months after recovering from their acute infection. 

‘In my experience, these patients can often recover in an even more predictable manner than long haulers.’

الشرق الأوسط

يعاني بعض المرضى الذين تظهر عليهم أعراض معرفية جديدة بعد نوبة خفيفة من «كوفيد-19» من «تشوهات في السائل الدماغي النخاعي»، مماثلة لتلك الموجودة في الأشخاص المصابين بأمراض معدية أخرى، وقد يوفر هذا الاكتشاف نظرة ثاقبة حول كيفية تأثير فيروس كورونا على الدماغ.

وفي دراسة صغيرة شملت 32 بالغاً، من بينهم 22 مصاباً بأعراض معرفية و10 مشاركين لم يعانوا من تلك الأعراض، حلّل باحثون من جامعة كاليفورنيا الأميركية السائل النخاعي لـ 17 من المشاركين الذين وافقوا على البزل القطني (13 منهم كانوا يعانون من أعراض معرفية) و(أربعة لم يعانوا من تلك الأعراض)، وكان جميع المشاركين مصابين بـ(كوفيد -19)، لكنهم لم يحتاجوا إلى دخول المستشفى.

ووجدوا أن 10 من 13 مشاركاً، من الذين يعانون من أعراض معرفية لديهم تشوهات في السائل الدماغي النخاعي، فيما كانت العينات الأربع من المشاركين الذين لم تظهر عليهم أعراض معرفية بعد (كوفيد -19) طبيعية.

ونُشر البحث في 18 يناير (كانون الثاني) في دورية «حوليات علم الأعصاب الإكلينيكي». وكان متوسط عمر المشاركين الذين يعانون من الأعراض المعرفية (48 عاما)، مقابل (39 عاما) للمجموعة الضابطة. وتقول الباحثة الرئيسية بالدراسة جوانا هيلموث، بمركز الذاكرة والشيخوخة بجامعة كاليفورنيا، في تقرير نشره الموقع الإلكتروني للجامعة بالتزامن مع نشر الدراسة، إن «المشاركين الذين يعانون من هذه الأعراض يعانون من مشاكل في الأداء التنفيذي، وتظهر على شكل مشكلات في تذكر الأحداث الأخيرة، والخروج بأسماء أو كلمات، والتركيز على المشكلات المتعلقة بالتمسك بالمعلومات ومعالجتها».

وأظهرت دراسة نُشرت هذا الشهر أن «ضباب الدماغ» هو أحد الآثار الشائعة لـ(كوفيد -19)، حيث يؤثر على حوالي 67 % من 156 مريضاً في عيادة ما بعد الشفاء في نيويورك. وفي الدراسة الأحدث، تم تسجيل المرضى في دراسة تأثير العدوى بفيروس كورونا المستجد (LIINC) على المدى الطويل، لتقييم مرحلة ما بعد التعافي لدى البالغين الذين أصيبوا بفيروس كورونا المستجد المؤكد.

وكشفت فحوصات السائل النخاعي عن مستويات مرتفعة من البروتين، ما يشير إلى وجود التهاب، ووجود أجسام مضادة غير متوقعة موجودة في جهاز المناعة النشط، وتم العثور على بعضها في الدم والسائل النخاعي، ما يدل على استجابة التهابية جهازية، أو كانت فريدة من نوعها في السائل النخاعي، ما يشير إلى التهاب الدماغ. وفي حين أن أهداف هذه الأجسام المضادة غير معروفة، فمن الممكن أن تكون هذه الأجسام المضادة «مرتدة»، أي إنها تهاجم الجسم نفسه.

وتقول هيلموث: «من المحتمل أن يكون الجهاز المناعي، الذي يحفزه الفيروس، يعمل بطريقة مرضية غير مقصودة، وسيكون هذا هو الحال على الرغم من أن الأفراد لم يكن لديهم الفيروس في أجسادهم»، مشيرة إلى أن البزل القطني حدث في المتوسط بعد 10 أشهر من ظهور أول أعراض (كوفيد -19) للمشاركين.

ووجد الباحثون أيضاً أن المشاركين الذين يعانون من أعراض معرفية كان لديهم في المتوسط 2.5 من عوامل الخطر الإدراكي، مقارنة بمتوسط أقل من عامل خطر واحد للمشاركين الذين لم تظهر عليهم الأعراض.

وتشمل عوامل الخطر هذه مرض السكري وارتفاع ضغط الدم، ما يمكن أن يزيد من خطر الإصابة بالسكتة الدماغية والضعف الإدراكي الخفيف والخرف الوعائي، وتاريخا من اضطراب فرط الحركة ونقص الانتباه، ما قد يجعل الدماغ أكثر عرضة لمشاكل الأداء التنفيذي. وشملت عوامل الخطر الأخرى القلق والاكتئاب وتاريخا من تعاطي الكحول الثقيلة أو تعاطي المنشطات المتكررة، وإعاقات التعلم.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
3
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button