additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

🌍 World

China Cuts Benchmark Lending Rate LPR to Support Economic Growth

الصين تخفض سعر الفائدة الأساسي على القروض من أجل دعم النمو الاقتصادي

QNA

Beijing: The Chinese Central Bank lowered the market-based benchmark lending rate in order to support economic growth.

The one-year loan prime rate (LPR) came in at 3.7% on Thursday, down from 3.8% a month earlier, according to the National Interbank Funding Center, Xinhua news agency reported.

The over-five-year LPR, on which many lenders base their mortgage rates, was lowered by 5 basis points to 4.6%.

The reduction followed a cut in the one-year LPR in Dec. 2021, which will produce positive effects in expanding domestic demand, stabilizing external demands, and ensuring stable development of the property sector.

China’s economic growth grew 8.1% year-on-year in 2021, however, the authorities warned of the triple pressure of demand contraction, supply shocks, and weakening expectations in an increasingly complex external environment.

قنا

بكين: خفض البنك المركزي الصيني سعر الفائدة الأساسي على القروض، من أجل دعم النمو الاقتصادي.

وتم تخفيض سعر الفائدة الأساسي على القروض (LPR) لمدة عام إلى 3.7 بالمائة، بانخفاض عن 3.8 بالمائة المسجّل في الشهر السابق.

في حين، تم تخفيض سعر الفائدة الأساسي على القروض لأجل أكثر من خمس سنوات، والذي يعتمد عليه العديد من المقرضين في تحديد معدلات الرهن العقاري الخاصة بهم، بنسبة 5 نقاط أساس ليبلغ 4.6 بالمائة.

وجاء هذا التخفيض، بعد خفض لسعر الفائدة الأساسي على القروض لأجل عام في ديسمبر الماضي، وسيؤدي دورا إيجابيا في توسيع الطلب المحلي، واستقرار الطلبات الخارجية، وضمان التنمية المستقرة لقطاع العقارات.

يذكر أن الاقتصاد الصيني سجل نموا بنسبة 8.1 بالمائة على أساس سنوي في عام 2021، وعلى الرغم من ذلك، حذرت السلطات من الضغط الثلاثي المتمثل في انكماش الطلب وصدمات العرض وضعف التوقعات في ظل بيئة خارجية تزداد تعقيدا.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button