additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

💉 Health🦠Coronavirus

HMC Provides Vaccination Support for Vulnerable Older Adults and Home-Bound Patients

حمد الطبية تطلق حملة لتطعيم كبار السن والمرضى في المنازل بالجرعة المعززة

QNA

Doha: As part of the national efforts to protect vulnerable population groups from COVID-19, Hamad Medical Corporation’s (HMC) Home Healthcare Service (HHCS), is running a vaccination drive to older adults and other vulnerable home-bound patients.

The vaccination program, which provides a booster dose of the COVID-19 vaccine as well as educational support, is a continuation the successful program that commenced in February 2021. The program was initiated by National Lead for Healthy Ageing in Qatar and Medical Director of Rumailah Hospital and Qatar Rehabilitation Institute Dr. Hanadi Al Hamad to facilitate the vaccination of people less able to make the journey to a vaccination center.

Dr. Al Hamad, who is a leading advocate of promoting healthcare and health literacy among the elderly, said: “We know that elderly people are at high-risk of severe COVID-19 infection and this is why it is essential that we provide services to support the vaccination of home-bound patients for who it is difficult to visit a health center or hospital for their vaccination appointment. Our teams also provide support to educate vulnerable patients, their families and caregivers on how to protect themselves from the virus. One of the best ways for us to communicate with our patients is through the healthcare teams that work closely with each patient and their family as they have the best interest of their patients at heart.”

Immunity from infection diminishes in people six months after the second dose, placing them at increased risk of getting very ill if infected. Therefore, the Ministry of Public Health is urging anyone who had their second dose of the vaccine more than six months ago to get their booster dose promptly.

Medical Director of Home Healthcare Services and Deputy National Lead for Healthy Ageing Dr. Essa Mubarak Al Sulaiti explained the need to address people’s vaccine related concerns.

“Our home healthcare teams have played a vital role in Qatar’s National COVID-19 Vaccination Program which has seen more than nine out of ten older people receive two doses of the vaccine and an increasing number of booster doses being administered every day to this vulnerable population group. We encourage our home healthcare teams to talk with patients and their families and explain the vaccination process and the clear evidence that underpins the effectiveness and safety of the vaccine. This has been helpful in addressing people’s questions and we have seen a promising uptake on vaccination rates,” he added.

Executive Director of Nursing for the Private Nursing Service and Home Healthcare Service at HMC Nadya Al Anzi said that the multidisciplinary approach between doctors, nurses and allied health professionals has benefited this vaccination program. “The teams that visit a patient at home are tailored to the needs of that patient. If it is a routine vaccination, then our expert nurses will take the patient’s vital signs before administering the vaccine and will then monitor the patient for a while afterwards to ensure no significant adverse reactions arise. Where more medical supervision is considered necessary, a doctor will participate in the vaccination process to ensure optimal safety precautions are taken,” she added.

قنا

الدوحة: اطلقت إدارة الرعاية الصحية المنزلية في مؤسسة حمد الطبية حملة لتطعيم كبار السن والمرضى الآخرين المعرضين للعدوى المقيمين في المنازل، وذلك في إطار الجهود المبذولة لحماية الفئات الأكثر عرضة للإصابة بفيروس كورونا (كوفيد-19) والمضاعفات المتربة عليها.

ويأتي برنامج حملة التطعيم، الذي يتضمن تقديم الجرعة المعززة من لقاح كورونا (كوفيد-19) وتقديم الدعم التثقيفي للمرضى، استكمالاً لبرنامج التطعيم الناجح الذي أطلقته المؤسسة في فبراير 2021، بمبادرة من الدكتورة هنادي الحمد قائد برنامج الشيخوخة الصحية في الاستراتيجية الوطنية للصحة بدولة قطر، والمدير الطبي لمستشفى الرميلة ومركز قطر لإعادة التأهيل، والتي تهدف إلى تسهيل عملية تطعيم الأشخاص غير القادرين على الحضور إلى مراكز التطعيم حيث أثبتت هذه المنهجية نجاحها عندما تم إطلاق برنامج التطعيم للمرة الأولى قبل حوالي عام، ويرجع الفضل في ذلك إلى تنامي ثقة المجتمع في برنامج التطعيم.

وقالت الدكتورة هنادي الحمد أن كبار السن معرضون لخطر الإصابة الحادة والمضاعفات الخطيرة لفيروس كورونا (كوفيد-19)، ولهذا السبب من الضروري تقديم خدمات الدعم لتطعيم كبار السن والمرضى المقيمين في المنازل الذين يصعب عليهم التوجه إلى المستشفيات ومراكز الرعاية الصحية الأولية لتلقي اللقاح.

وأشارت إلى أن الكوادر الطبية المدربة تقوم بزيارة كبار السن والمرضى في منازلهم وتثقيفهم وأفراد أسرهم حول كيفية حماية أنفسهم وذويهم من هذا الوباء، حيث أن أفضل الطرق في التواصل الفعال مع المرضى تتم عبر كوادر الرعاية الصحية التي تعمل عن كثب مع هؤلاء المرضى وأفراد أسرهم والقائمين على رعايتهم، والذين يهمهم أمر هؤلاء المرضى بالدرجة الأولى.

تجدر الإشارة إلى أن الحماية المناعية ضد الفيروس تبدأ في التراجع لدى الأفراد الذين بعد مرور ستة أشهر على تلقيهم الجرعة الثانية من اللقاح الأمر الذي يجعلهم عرضة للمضاعفات المرضية في حال تعرضوا للعدوى بالفيروس.

وأهابت وزارة الصحة العامة بجميع الأفراد الذين مرّ على تطعيمهم بالجرعة الثانية ستة أشهر بالمبادرة إلى الحصول على الجرعة المعززة من اللقاح في أسرع وقت ممكن.

من جانبه أكد الدكتور عيسى مبارك السليطي المدير الطبي لإدارة الرعاية الصحية المنزلية ونائب قائد برنامج الشيخوخة الصحية في الاستراتيجية الوطنية للصحة بدولة قطر على ضرورة معالجة مسائل التطعيم التي تعتبر مثار قلق بالنسبة لأفراد الجمهور الأكثر عرضة للإصابة بالعدوى.

وقال إن كوادر الرعاية الصحية المنزلية أدت دوراً محورياً في تطبيق البرنامج الوطني للتطعيم والذي تمّ خلاله تطعيم تسعة مرضى من بين كل عشرة من كبار السن بجرعتي لقاح كورونا (كوفيد-19) فضلا عن التزايد المستمر في أعداد المتلقّين للجرعة المعززة من هذه الفئة من المجتمع.

وأشار إلى أن كوادر الرعاية الصحية المنزلية تقوم بالتواصل مع المرضى وأفراد أسرهم وتوضيح أهمية عملية التطعيم وطمأنة المرضى حول أمن وسلامة هذا اللقاح.

من جانبها أوضحت السيدة نادية العنزي المدير التنفيذي للتمريض الخاص والرعاية الصحية المنزلية في مؤسسة حمد الطبية، أن منهجية الكوادر الطبية متعددة التخصصات، من أطباء وكوادر تمريضية وكوادر خدمات طبية مساندة، أسهمت إلى حد كبير في إنجاح برنامج التطعيم حيث تم تشكيل الفرق التي تقوم بزيارة المرضى في منازلهم وتكييفها بحيث تتناسب مع احتياجات المرضى وفي الحالات التي تتطلب التطعيم الروتيني للمرضى.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button