additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

🌍 World

QNB: Personal Consumption Expenditures Price Index Rises in the United States

بنك قطر الوطني: ارتفاع مؤشر أسعار نفقات الاستهلاك الشخصي في الولايات المتحدة

QNA

Doha: The latest economic report of Qatar National Bank (QNB) revealed that the combination of robust demand growth with pandemic-related supply constraints for goods and services has led to a significant rise in consumer prices, the US core personal consumption expenditures price index (PCE), the US Federal Reserves (Fed) favorite gauge for inflation, spiked 3.6 percent year-on-year (y/y), a level not seen in decades.

“Reflation” has been the name of the game for the US since policymakers aggressively responded to the unprecedented shock from the Covid-19 pandemic, often referred to as policy-induced periods of surging economic activity and asset prices, reflation’s can be very positive to kick-start the economy after a severe downturn.

However, reflation’s can also produce negative side effects, particularly when too much stimulus creates economic and market distortions, an example of economic distortion is when, due to temporary shocks or artificial factors, there is a significant imbalance between supply and demand, such as in the second-hand car market in the US in recent months. Market distortions occur when central bank intervention pushes capital to riskier assets, bumping valuations, such as with listed US growth companies that have been trading at extremely high price-to-earnings ratios.

Importantly, rapid inflation is taking place while the US Feds new monetary policy framework remains fresh and un-tested. Officially announced in August 2020, the framework targets average inflation of 2 percent over time. Under such guidelines, the 2 percent target should be achieved over the business cycle, which implies that past inflation deviations from target have to be partially or fully compensated in the future or “averaged out.”

Against this backdrop, investors and economists are debating whether the US is on the cusp of a new long-standing inflationary cycle. Is the PCE going to run away further from the Feds 2 percent inflation target? For how long? In other words, is high inflation the new normal for the US?

At the time of writing, concerns are particularly salient as supply bottlenecks in key markets prevail, and may even worsen temporarily over the winter if the global energy market tightens further under higher seasonal demand.

While prices are expected to remain elevated over the next few months, inflation should nevertheless moderate over the medium-term, we highlight two main reasons to support our assessment.

First, there is still significant “slack” or spare capacity in the US economy, which suggests that supply constraints should be temporary, the “slack,” or negative output gap, means that current levels of production and employment are below capacity or labor availability. In fact, total industrial capacity utilization and the employment-to-population ratio are both still significantly below their pre-pandemic levels, hence, there is still some room for additional manufacturing demand and employment growth before the economy start to overheat to the point of creating permanent inflationary pressures.

Second, there are clear but tentative signs that parts of the supply chain constraints are moderating, high frequency data from Emerging Asia pointed to a strong recovery in activity last month, indicating a significant relief from Covid-19 and Delta-variant related supply woes, the improvement, particularly strong in Southeast Asia, should ease some of the disruption to regional and global supply chains, as factories re-open and output resumes. This is behind the improvement in delivery times from Asian exports in recent months, Moreover, when it comes to shipping constraints, there were also some positive developments. Prices for the transportation of dry bulk materials have already declined by more than 50% over the last several weeks while freight rates for container transportation stabilized.

All in all, despite the ongoing rise in inflation fears, QNB believes that moderately high inflation is a temporary phenomenon in the US, mostly associated with Covid-19 related supply constraints. Over the medium-term, inflation should moderate, as there is still significant spare capacity in the US and supply constraints are gradually easing as economic activity normalizes across countries and regions. 

قنا
الدوحة: كشف أحدث تقرير اقتصادي لبنك قطر الوطني /QNB/ أن اقتران النمو القوي في الطلب مع القيود في معروض السلع والخدمات الناتجة عن جائحة كورونا /كوفيد-19/، أدى إلى ارتفاع كبير في أسعار المستهلك بالولايات المتحدة.

فقد ارتفع مؤشر أسعار نفقات الاستهلاك الشخصي الأساسي في الولايات المتحدة، وهو المقياس المفضل لبنك الاحتياطي الفيدرالي الأمريكي /البنك المركزي الأمريكي/ لرصد التضخم، بنسبة 3.6 بالمئة على أساس سنوي، وهو مستوى لم نشهده منذ عقود.

وأشار تقرير البنك إلى أن “إنعاش الاقتصاد” كان هو السمة السائدة في الاقتصاد الأمريكي منذ أن استجاب صناع السياسات بقوة للصدمة غير المسبوقة الناتجة عن هذه الجائحة. ويمكن أن يكون لعمليات إنعاش الاقتصاد، و”هي تعبر غالبا عن فترات من تزايد النشاط الاقتصادي وارتفاع أسعار الأصول بسبب سياسات التحفيز”، دور إيجابي للغاية في إنعاش الاقتصاد بعد التراجع الحاد.

ورأى البنك أن عمليات إنعاش الاقتصاد تؤدي أيضا إلى آثار جانبية سلبية، لا سيما عندما يؤدي الإفراط في التحفيز إلى حدوث اضطرابات في الاقتصاد والسوق. ومن الأمثلة على ذلك حدوث اختلال كبير بين العرض والطلب بسبب الصدمات المؤقتة أو العوامل المصطنعة، كما حدث في سوق السيارات المستعملة في الولايات المتحدة في الأشهر الأخيرة. وتحدث اضطرابات السوق عندما يؤدي تدخل البنوك المركزية إلى دفع رؤوس الأموال نحو الأصول عالية المخاطر، مما يؤدي بدوره إلى ارتفاع التقييمات، كما هو الحال مع أسهم شركات النمو الأمريكية التي يتم تداولها عند معدلات مرتفعة للغاية في نسبة السعر إلى الأرباح.

وأضاف التقرير أن هذا الارتفاع السريع في التضخم يحدث في وقت لا يزال فيه إطار السياسة النقدية الجديد لبنك الاحتياطي الفيدرالي الأمريكي حديثا وغير مجرب. ويهدف هذا الإطار، الذي تم الإعلان عنه رسميا في أغسطس 2020، إلى تحقيق متوسط تضخم يبلغ 2 بالمئة بمرور الوقت. وبموجب هذه الإرشادات، يجب تحقيق نسبة 2 بالمئة المستهدفة خلال دورة الأعمال، مما يعني أن أي انحرافات سابقة عن التضخم المستهدف يجب تعويضها جزئيا أو كليا في المستقبل أو “تحقيق المتوسط”.

ونوه إلى أنه من هذا المنطلق، يناقش المستثمرون والاقتصاديون حاليا ما إذا كانت الولايات المتحدة على أعتاب دورة تضخمية جديدة طويلة الأمد. وهل سيبتعد مؤشر نفقات الاستهلاك الشخصي كثيرا عن نسبة التضخم المستهدفة من قبل بنك الاحتياطي الفيدرالي؟ وإلى متى سيستمر ذلك؟ بعبارة أخرى، هل ارتفاع التضخم هو الوضع الطبيعي الجديد في الولايات المتحدة؟.

وقال بنك قطر الوطني إنه في وقت كتابة التقرير، كانت المخاوف كبيرة للغاية، حيث تسود اختناقات المعروض في الأسواق الرئيسية، وقد تتفاقم مؤقتا خلال فصل الشتاء إذا حدث نقص إضافي في سوق الطاقة العالمية في ظل ارتفاع الطلب الموسمي.

وأضاف البنك: “من وجهة نظرنا، ينبغي أن يظل التضخم معتدلا على المدى المتوسط على الرغم من التوقعات باستمرار ارتفاع الأسعار خلال الأشهر القليلة المقبلة”.. مسلطا الضوء على سببين رئيسيين يدعمان وجهة نظره السبب الأول هو أنه لا يزال هناك قدر كبير من “عدم الاستغلال الكامل للعمالة” أو طاقة فائضة في الاقتصاد الأمريكي، مما يشير إلى أن قيود المعروض ينبغي أن تكون مؤقتة. ووجود “عدم استغلال كامل للعمالة” أو فجوة سلبية في الطاقة الإنتاجية في الاقتصاد الأمريكي يعني أن المستويات الحالية للإنتاج والتوظيف أقل من الطاقة الإنتاجية أو العمالة المتاحة. في الواقع، لا يزال إجمالي توظيف العمالة في الصناعة ونسبة العمالة إلى السكان أقل بكثير من مستويات ما قبل الجائحة. وبالتالي، لا يزال هناك مجال لمزيد من النمو في الطلب على التصنيع والعمالة قبل أن يبدأ النشاط الاقتصادي في الارتفاع إلى درجة تؤدي إلى ضغوط تضخمية دائمة.

أما السبب الثاني فقد أوضح البنك أن هناك إشارات واضحة، لكنها مؤقتة، على تراجع بعض القيود المرتبطة بسلسلة التوريد. فقد أشارت البيانات عالية التردد الصادرة من آسيا الناشئة إلى انتعاش قوي في النشاط خلال شهر أكتوبر الماضي، مما يشير إلى تراجع كبير في تأثير /كوفيد-19/ ومتحور دلتا على المعروض. ومن المفترض أن يؤدي التعافي، القوي بشكل خاص في جنوب شرق آسيا، إلى إزالة بعض الاضطرابات في سلاسل التوريد الإقليمية والعالمية، مع إعادة فتح المصانع واستئناف الإنتاج. وهذا هو السبب وراء التحسن في أوقات تسليم الصادرات الآسيوية في الأشهر الأخيرة. وفيما يتعلق بقيود الشحن، كانت هناك أيضا بعض التطورات الإيجابية. فقد انخفضت أسعار نقل المواد الجافة بالفعل بأكثر من 50 بالمائة خلال الأسابيع العديدة الماضية بينما استقرت أسعار شحن ونقل الحاويات.

ورأى بنك قطر الوطني أنه بشكل عام، وعلى الرغم من تزايد المخاوف المرتبطة بالتضخم، “نعتقد أن الارتفاع المعتدل في التضخم في الولايات المتحدة هو ظاهرة مؤقتة ترتبط في الغالب بقيود المعروض الناتجة عن جائحة /كوفيد-19/.

وفي المدى المتوسط، ينبغي أن يشهد التضخم اعتدالا، حيث لاتزال هناك طاقة فائضة كبيرة في الولايات المتحدة وتشهد قيود المعروض تراجعا تدريجيا مع عودة النشاط الاقتصادي إلى طبيعته عبر مختلف البلدان والمناطق”.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button