additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

⚽ QSL🏆2022🏟2022 Stadiums

Al Thumama World Cup Stadium Inauguration Witnesses Three Creative Chapters

ثلاثة فصول إبداعية في تدشين ملعب الثمامة المونديالي

QNA

Doha: The inauguration ceremony of Al Thumama Stadium, the 2022 FIFA World Cup Qatar sixth venue, witnessed three creative chapters that confirm Qatar’s successful strategy and its ability to give the world the most spectacular version of the largest football event. Following the opening ceremony, Al Sadd defeated Al Rayyan in the final of HH the Amir Cup 5-4 on penalties.

The first chapter included the accompanying events and recreational activities that the fans enjoyed, whether before the Al Sadd and Al Rayyan match or during the last days. The surroundings of Al Thumama Stadium witnessed several cultural performances for the communities residing in Qatar, as well as many events celebrating the unique design of the stadium, which is inspired by “gahfiya,” which is a traditional head hat worn by boys and men throughout the Arab and Islamic world.

The Supreme Committee for Delivery and Legacy (SC), the body responsible for delivering the infrastructure projects necessary for Qatar’s hosting of the World Cup, organized a series of community activities on the way to preparing for HH the Amir Cup final, including visits by the SC team to a number of Qatari family majlises in Al Thumama area, to familiarize the residents of the area with the plans for the upcoming event, in addition to organizing events in cooperation with the National Museum of Qatar and the Friends of the Environment Center.

The second chapter was the opening ceremony, which was characterized by accurate organization, including the 40,000 fans’ entry and exit and the reception of local, Arab and international dignitaries who were keen to witness the opening of a new 2022 World Cup stadium.

The viewers, whether in the stadium or front of TV screens in Qatar and around the world, enjoyed impressive visual and musical performances and shows, which constituted an unforgettable masterpiece of entertainment broadcast to the audience, who interacted greatly.

The third chapter was the final match of the HH the Amir Cup between Al Sadd and Al Rayyan, which started after playing the national anthem and launching fireworks in the sky of Al Thumama Stadium.

The match ended in a 1-1 draw before Al Sadd sealed a 5-4 victory on penalties to win HH the Amir Cup for the 18th time in their history. 

قنا

الدوحة: شهد حفل تدشين ملعب الثمامة سادس ملاعب نهائيات كأس العالم لكرة القدم /قطر 2022/ جاهزية، في نهائي كأس سمو الأمير المفدى بين السد والريان، ثلاثة فصول إبداعية تؤكد استراتيجية قطر الناجحة وقدرتها على منح العالم النسخة الأجمل والأفضل لأكبر حدث كروي سيتنافس فيه العام المقبل 32 منتخبا من مختلف القارات.

وحمل الفصل الأول الفعاليات المصاحبة والأنشطة الترفيهية والتي حظى بها المشجعون سواء قبيل مباراة السد والريان أو خلال الأيام الأخيرة، حيث شهد محيط استاد الثمامة عدد من العروض الثقافية للجاليات المقيمة في قطر، فضلا عن احتفاء العديد من الفعاليات بالتصميم الفريد للاستاد، والمستوحى من القحفية، وهي قبعة رأس تقليدية يرتديها الصبية والرجال في أنحاء الوطن العربي والإسلامي.

ونظمت اللجنة العليا للمشاريع والإرث، الجهة المسؤولة عن تسليم مشاريع البنية التحتية اللازمة لاستضافة دولة قطر للمونديال، خلال سلسلة من الأنشطة المجتمعية على طريق الإعداد لنهائي كأس الأمير، والإعلان عن جاهزية استاد الثمامة، ومن بينها زيارات لفريق اللجنة العليا إلى عدد من مجالس العائلات القطرية في منطقة الثمامة، لتعريف سكان المنطقة بالخطط المقررة للحدث المرتقب، إضافة إلى تنظيم فعاليات بالتعاون مع متحف قطر الوطني، ومركز أصدقاء البيئة.

فيما تمثل الفصل الثاني في حفل الافتتاح نفسه الذي تميز بالتنظيم والدقة سواء في دخول وخروج الجماهير التي قاربت من الأربعين ألف مشجع، أو استقبال كبار الشخصيات المحلية والعربية والدولية الذين حرصوا على مشاركة قطر في فرحة افتتاح ملعب جديد من ملاعب مونديال 2022.

وبجانب التنظيم استمتع المشاهدون سواء في الملعب أو خلف الشاشات في قطر وحول العالم، بعروض بصرية وموسيقية وعروض أداء مبهرة، شكلت تحفة فنية ترفيهية لا تنسى تبث للجمهور الذي تفاعل بصورة كبيرة.

كما شكلت المؤثرات البصرية عبر الزمن صورا تجسد العادات والتقاليد التي يتميز بها أهل قطر والمنطقة، عبر قصص مختلفة تحكي أهمية القحفية، وهي القبعة التقليدية المنسوجة التي يرتديها الرجال في قطر والمنطقة، وتشكل قطعة لا غني عنها تحت الغترة والعقال، والتي صمم معلب الثمامة على هيئتها.

أما الفصل الثالث فتجسد في المباراة النهائية من مسابقة كأس سمو الأمير المفدى بين فريقي السد والريان، التي انطلقت بعد عزف النشيد الوطني وإطلاق ألعاب نارية في سماء ملعب الثمامة وسط صياح من الجماهير الحاضرة في المدرجات من مناصري الناديين.

مباراة القمة شهدت متعة كروية غير مسبوقة وندية وإثارة من جانب اللاعبين طوال التسعين دقيقة، ففي الشوط الأول تبادل الفريقان الهجوم وأضاع كلاهما العديد من الفرص للتقدم، قبل أن يضع ياسين براهيمي فريقه الريان في المقدمة من ركلة جزاء للريان في نهاية الشوط الأول.

رد السد كان سريعا فمجرد أن انطلق الشوط الثاني هاجم بضراوة على مرمى الريان، وأضاع أكثر من فرصة حتى تمكن سانتي كازورلا من تعديل النتيجة ومن ركلة جزاء أيضا في الدقيقة التاسعة والخمسين.

الإثارة الكروية في المباراة ظلت مستمرة بين هجمة ضائعة للسد وأخرى للريان، حتى انتهى الوقت الأصلي للمباراة بالتعادل الإيجابي، ومن ثم لجوء الفريقين لركلات الترجيح من نقطة الجزاء التي جاءت أكثر إثارة وحماسية مع صحيات الجماهير مع كل ركلة، حتى ابتسمت في النهاية لصالح لاعبي السد الذين احتفلوا مع جماهيرهم في المدرجات.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button