additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

💉 Health

PHCC: Early Screening for Breast Cancer Increases Treatment Efficiency

الرعاية الأولية: الفحص المبكر لسرطان الثدي يزيد من كفاءة العلاج

QNA

Doha: The Primary Health Care Corporation (PHCC) launched its breast cancer awareness campaign entitled ‘Early Detection is the Key’ with the aim of reminding women of the ease of undergoing early examination for breast cancer in the early detection centers of its affiliated centers and encouraged them to take the examination in the absence of any signs or symptoms.

PHCC encouraged every woman in the State of Qatar to book an appointment for an early detection test for breast cancer, noting that the early detection service depends on inviting the public in the targeted age groups to conduct these examinations in the approved wards of the designated health centers.

PHCC invites women between 45-69 who do not suffer from any symptoms to undergo early detection of breast cancer every three years using a mammogram, adding that the examination takes less than 20 minutes, with privacy and psychological comfort provided. If the results are positive, the patient is contacted and an appointment is set for an interview with the doctor, and then transferred to the specialized clinics at Hamad Medical Corporation.

Director of Early Detection Programs at PHCC Dr. Sheikha Abu Sheikha said that early detection contributes to a cure rate of between 98-100 percent in cases of breast cancer, because the earlier it is detected, the greater the chance of recovery and a normal life.

She stressed that PHCC is always keen to remind women of the necessity of early detection of breast cancer every three years, as a one-time examination does not necessarily mean obtaining the full required preventive care. She explained that early detections help find any abnormal tissue or cancer before symptoms appear, and revealed that since the program was launched in 2016, 37,372 women have been examined.

The health centers in which PHCC allocated special facilities for early detection of breast cancer are Al Wakra, Rawdat Al Khail, Leabaib and Muaither Health Centers, in addition to a mobile examination unit used to provide early detection examination for women who are unable to go to the designated examination wards.

These centers provide a free examination to all eligible target groups who are invited to conduct a routine examination at specific intervals, where they undergo a mammogram, which is used to detect breast cancer.

Those wishing to undergo early detection of breast cancer should call 800 1112 to book an appointment. 

قنا

الدوحة: أطلقت مؤسسة الرعاية الصحية الأولية حملتها التوعوية بعنوان /الكشف المبكر هو المفتاح/ بهدف تذكير السيدات بسهولة الخضوع للفحص المبكر لسرطان الثدي في مراكز الكشف المبكر بالمراكز التابعة لها، وتشجيعهن على إجراء الفحص في غياب أي علامات أو أعراض.

وقالت المؤسسة، إنها تشجع جميع السيدات في دولة قطر على حجز موعد لإجراء فحص للكشف المبكر عن سرطان الثدي، وذلك مع انطلاق الحملة المذكورة التي تستمر طوال شهر أكتوبر الجاري، مشيرة إلى أن خدمة الكشف المبكر تعتمد على دعوة الجمهور في الفئات العمرية المستهدفة لإجراء هذه الفحوصات في الأجنحة المعتمدة بالمراكز الصحية المحددة لذلك.

ونوهت المؤسسة بأنها ستدعو السيدات اللائي تتراوح أعمارهن بين 45 و69 عاما ولا يعانين من أي أعراض لإجراء الكشف المبكر عن سرطان الثدي كل ثلاث سنوات باستخدام جهاز التصوير الشعاعي للثدي /الماموجرام/، مشيرة إلى أنه يتم عمل الفحص خلال مدة لا تتجاوز العشرين دقيقة، بخصوصية وراحة نفسية لهن، وقالت: “إنه في حال كانت النتائج إيجابية، يتم الاتصال بالمراجعين وتحديد موعد لمقابلة الطبيب ومن ثم التحويل إلى العيادات المختصة في مؤسسة حمد الطبية، أما إذا كانت النتائج سلبية، فيتم إرسال رسالة نصية للمراجعات لإبلاغهن بذلك وتذكيرهن بضرورة إعادة الفحص خلال ثلاث سنوات”.

وقالت الدكتورة شيخة أبو شيخة، مديرة برامج الكشف المبكر بمؤسسة الرعاية الصحية الأولية، إن الكشف المبكر يساهم في معدل الشفاء بنسبة تتراوح بين 98 و100 بالمائة في حالات سرطان الثدي، لأنه كلما تم اكتشافه مبكراً، زادت فرصة الشفاء وإكمال الحياة بصورة طبيعية.

وأكدت أن مؤسسة الرعاية الصحية الأولية تحرص دوما على تذكير السيدات بضرورة إجراء الكشف المبكر عن سرطان الثدي كل ثلاث سنوات، إذ أن إجراء الكشف لمرة واحدة لا يعني بالضرورة الحصول على كامل الرعاية الوقائية المطلوبة، موضحة أن فحوصات الكشف المبكر تساعد في العثور على أي نسيج غير طبيعي أو سرطان قبل ظهور الأعراض، وكشفت عن إنه منذ إطلاق البرنامج في عام 2016، تم فحص 37372 سيدة.

وبينت أن المراكز الصحية التي خصصت فيها مؤسسة الرعاية الصحية الأولية مرافق خاصة للكشف المبكر عن سرطان الثدي هي، مراكز الوكرة وروضة الخيل ولعبيب ومعيذر الصحية، بالإضافة إلى وحدة فحص متنقلة تستخدم لتوفير فحص الكشف المبكر للسيدات غير القادرات على الذهاب إلى أجنحة الفحص المخصصة.

وتوفر هذه المراكز فحصا مجانيا لجميع الفئات المستهدفة المؤهلة والمدعوة لإجراء فحص روتيني في فترات محددة، حيث يخضعن لفحص صورة الثدي الشعاعية /الماموجرام/، والذي يستخدم للكشف عن سرطان الثدي.

كما أنه خلال شهر أكتوبر من كل سنة وفي إطار الاحتفال بالشهر العالمي للتوعية بسرطان الثدي، يقوم فريق برنامج /الكشف المبكر لحياة صحية/ بنشر الرسائل التوعوية للجمهور بأهمية الكشف المبكر عن سرطان الثدي، بجانب تنظيم محاضرات بهذا الصدد في عدد من الجهات الحكومية والخاصة، علما أن المحاضرات ستكون هذه السنة /عن بُعد/ التزاما بالإجراءات الاحترازية التي أوصت بها وزارة الصحة للحد من انتشار فيروس كورونا /كوفيد-19/.

ويتوجب على الراغبات في إجراء الكشف المبكر عن سرطان الثدي الاتصال على الرقم 1112 800 لحجز المواعيد.

يشار إلى أنه يتم تنفيذ برنامج الكشف المبكر عن سرطان الثدي في إطار البرنامج الوطني للسرطان في قطر، والذي يتماشى مع الاستراتيجية الوطنية للصحة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button