additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

🏆 Sport

FIFA Rankings: Qatar National Football Team Records Biggest Rank Jump

صعود لافت للمنتخب القطري في ترتيب المنتخبات الصادر عن الفيفا

QNA

Doha: The historic results achieved by the Qatari national football team in the Gold Cup resulted in a remarkable jump in the rankings of the International Football Association (FIFA) classification issued on Thursday.

Qatar, had reached the semi-finals of the CONCACAF Gold Cup, which placed them forty-second on the world rankings, after it was in the fifty-eighth place in the classification in late May.

In a statement published on the official website, the FIFA website praised the great leap achieved by Qatar national team.

The International Football Association, during the same statement, documented the ranking, which is the highest in positions in the new classification, after advancing 16 positions, reaching 42nd today, after it was 58th in the last classification issued by the International Federation on May 27.

The FIFA website confirmed in the statement that the Qatari team is the most advanced in the ranks through 348 matches played since the previous classification in May, noting that the team came fifth after collecting 57 points behind each of Italy 102 points, the United States 93 and Argentina 72 and England 66, while Qatar advanced over Brazil, which got 55 points, and Spain, which got 32 points.

By reaching 42nd place in the world, the Qatari team equaled its best position in the classification, which it occupied in 1993. While Qatar maintained 5th place in Asia behind Japan (24), Iran (26), Australia (35) and South Korea (36).

قنا

الدوحة: أثمرت النتائج التاريخية التي حققها المنتخب القطري الأول لكرة القدم في بطولة الكأس الذهبية صعودا لافتا للأدعم في تصنيف الاتحاد الدولي لكرة القدم /الفيفا/ الصادر  يوم الخميس.

وبات منتخب قطر الذي وصل إلى نصف نهائي كأس الكونكاكاف الذهبية في المركز الثاني والأربعين عالمياً بعد أن كان في المركز الثامن والخمسين في تصنيف أواخر مايو الماضي.

وأشاد موقع الاتحاد الدولي لكرة القدم خلال بيان نشر على الموقع الرسمي، بالقفزة الكبيرة التي حققها المنتخب.

ووثق الاتحاد الدولي لكرة القدم خلال البيان نفسه تلك القفزة التي تعد الأعلى بالمراكز في التصنيف الجديد بعدما تقدم 16 مركزا، بالوصول إلى المركز 42 اليوم بعدما كان في المركز 58 في التصنيف الأخير الصادر عن الاتحاد الدولي يوم 27 مايو الماضي.

وأكد موقع الفيفا خلال البيان أن المنتخب القطري الأكثر تقدما على مستوى المراكز من خلال 348 مباراة لعبت منذ التصنيف السابق شهر مايو، مشيرا إلى أن المنتخب جاء خامسا بين أكثر المنتخبات حصولا على النقاط بعدما جمع 57 نقطة خلف كل من إيطاليا 102 نقطة والولايات المتحدة 93 والأرجنتين 72 وإنجلترا 66، فيما تقدمت قطر على البرازيل التي حصلت على 55 نقطة وإسبانيا التي حصلت على 32 نقطة.

وبوصوله إلى المركز 42 عالميا فقد عادل المنتخب القطري أفضل مركز له في التصنيف وهو الذي احتله عام 1993.. فيما حافظ الأدعم على مركزه الخامس آسيويا خلف اليابان (24)، إيران (26)، أستراليا (35)، كوريا الجنوبية (36)، موسعا الفارق عن المنتخب السعودي السادس الذي احتل المركز 61 عالميا.

وعلى مستوى القارة الإفريقية تصدر منتخب السنغال برصيد (21 عالمياً) ومن ثم تونس 28 والجزائر 30 والمغرب 32 ونيجيريا 34 ومصر 46 عالمياً.

وعلى صعيد التصنيف العربي تصدرت قطر المنتخبات العربية الآسيوية وحلت رابعةً بشكل عام، وجاء ترتيب بقية المنتخبات العربية بتصدر تونس ثم الجزائر فالمغرب وقطر ومصر والإمارات والعراق وسوريا والبحرين.

وبات منتخب إيطاليا بطل أمم أوروبا يورو 2020 في المركز الخامس عالمياً مع بقاء منتخب بلجيكا في الصدارة بينما تقدمت البرازيل للمركز الثاني أمام فرنسا الثالثة وإنجلترا الرابعة.

وجاء تقدم أمريكا المتوجة بلقب كأس الكونكاكاف الذهبية 10 مراكز لتصبح في المركز العاشر عالمياً أحد أبرز المتغيرات في الترتيب.

وصعد المنتخب الأرجنتيني بطل /كوبا أمريكا/ مركزين إلى المركز السادس بعدما أنهى نجمه ليونيل ميسي صيامه عن الألقاب الدولية وقاد بلاده للتتويج باللقب القاري على حساب البرازيل.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button