additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

💉 Health😎 LifeStyle

What is the best sport to lose weight?

ما هي الرياضة الأفضل لخسارة الوزن؟

Sport is one of the effective weapons for losing weight, and it is the most appropriate way to gain a slim body and maintain sound health. A healthy mind resides in a healthy body, and creating a calorie deficit is the most important step if one wants to lose weight.

According to the Russian Sputnik agency, the Russian nutritionist, Yana Fry, presented a set of advantages and disadvantages for many sports that people practice in order to lose weight, which we review as follows:

1- Running:

The Russian specialist says that despite the effectiveness of running, this sport is not for everyone, so those who suffer from problems in the spine and knees (arthritis, hernia, lateral tilt of the spine) should not run, and recommended that healthy people follow a number of rules while running:

-You must choose the right type of shoes that provide comfort to the foot and redistribute the weight on the joints and spine, and the best running shoe is the rubber type that reduces pressure on the feet and also the knees.

-Follow the method of running by landing on the toes, with warming up to warm the muscles first before running, and it is better to do so in the early hours of the morning.

– Drink half a liter of water half an hour before running, and drink a few sips while running every 15 minutes, and also monitor the safe number of heartbeats per minute. (120-150 beats).

2- Swimming:

Swimming allows you to burn fat and lose excess weight faster than running. In addition, swimming is less stressful on the joints, and is especially useful for those who suffer from scoliosis (the lateral tilt of the spine), but in this case exclusively chest swimming is recommended.

3- Aerobic exercises:

Working out in the gym is the most effective muscle pump, however in terms of weight loss, it doesn’t offer much value.

You should start jogging or swimming, if you want to lose weight, and if the result is positive, you can add sports exercises with devices, and weight lifting exercises are not recommended for those who suffer from back problems, and squats are not recommended for those who suffer from joint and vein problems because this exercise Presses on the legs.

تعدّ الرياضة من الأسلحة الفعالة لإنقاص‬ ‫الوزن، وهي الوسيلة الأنسب لاكتساب جسم رشيق والحفاظ على صحة سليمة، فالعقل السليم في الجسم السليم، كما أن خلق عجز في السعرات الحرارية هو أهم خطوة إذا كان المرء يريد إنقاص الوزن .

ووفقا لوكالة سبوتنيك الروسية فقد قدّمت اختصاصية التغذية الروسية، يانا فراي مجموعة المزايا والعيوب للعديد من الرياضات التي يقوم بها الأشخاص من أجل فقدان الوزن نستعرضها فيما يلي:

1- الجري:

تقول الأخصائية الروسية إنه على الرغم من فاعلية الجري، إلا أن هذه الرياضة ليست للجميع، فينبغي على من يعانون من مشاكل في العمود الفقري والركبتين (التهاب المفاصل، الفتق، الميلان الجانبي للعمود الفقري)، ألا يقوموا بالجري، كما أوصت بأن يتبع الأشخاص الأصحاء عددًا من القواعد أثناء الجري:

-يجب اختيار النوع المناسب من الاحذية يوفر الراحة للقدم ويعيد توزيع الوزن على المفاصل والعمود الفقري، وأفضل حذاء للجري هو النوع المطاطي الذي يقلل من الضغط على القدمين وأيضا الركبتين.

-إتباع أسلوب الجري بالهبوط على أصابع القدم، مع القيام بالتحمية لتدفئة العضلات أولا قبل الجري ومن الأفضل أن يكون ذلك في ساعات الصباح الأولى.

-شرب نصف لتر من الماء قبل الجري بنصف ساعة، وشرب بضع رشفات أثناء الجري كل 15 دقيقة، وأيضا مراقبة العدد الآمن لنبضات القلب في الدقيقة. (120-150 نبضة).

2- السباحة:

تسمح لك السباحة بحرق الدهون وإنقاص الوزن الزائد أسرع من الجري، وبالإضافة إلى ذلك فإن السباحة أقل ضغطا على المفاصل، وهي مفيدة بشكل خاص لمن يعانون من الجنف (الميلان الجانبي للعمود الفقري)، ولكن في هذه الحالة حصريا يوصى بسباحة الصدر.

3- التمارين الرياضية:

تعتبر التمارين الرياضية في صالات الرياضية هي الأكثر فعالية في ضخ العضلات، ومع ذلك فمن حيث فقدان الوزن، لا تقدم قيمة كبيرة.

ويجب أن تبدأ بالركض أو السباحة، إذا كنت ترغب في فقدان الوزن، وإذا كانت النتيجة إيجابية، فيمكنك إضافة التدريبات الرياضية على الأجهزة، كما لا ينصح بتمارين الحديد لمن يعانون من مشاكل في الظهر، وتمرين القرفصاء لمن يعانون من مشاكل في المفاصل والأوردة لأن هذا التمرين يضغط على الساقين.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
2
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format