additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

🌍 World

‘Havana syndrome’-like mystery illness affects Vienna US diplomats

متلازمة هافانا: مخاوف من مرض غامض يصيب دبلوماسيين أمريكيين في النمسا

BBC

The US government is investigating a series of health incidents in the Austrian capital Vienna involving its diplomats and other administration staff.

More than 20 officials have reported symptoms similar to Havana Syndrome – a mystery brain illness – since President Joe Biden took office in January.

The syndrome is unexplained, but US scientists say it is most probably caused by directed microwave radiation.

It was first found in Cuba in 2016-17.

US and Canadian diplomats in Havana complained of symptoms ranging from dizziness, loss of balance, hearing loss and anxiety to something they described as “cognitive fog”.

The US accused Cuba of carrying out “sonic attacks”, which it strongly denied, and the incident led to increased tension between the two nations.

A 2019 US academic study found “brain abnormalities” in the diplomats who had fallen ill, but Cuba dismissed the report.

The Vienna cases first came to light in the New Yorker magazine on Friday and were later confirmed by the US State Department, which said it was “vigorously investigating”.

Reuters quoted an Austrian foreign ministry statement saying it was “working with the US authorities on jointly getting to the bottom of this”.

Vienna has long been a centre for diplomatic activity and has had a reputation as a hotspot for espionage, particularly during the Cold War.

Countries like the US have a large diplomatic presence there.

The city is currently hosting indirect talks between Iran and the US over attempts to resurrect the 2015 Iran nuclear deal.

Cases of the condition have been reported elsewhere in the world, but US officials say the numbers in Vienna are greater than in any other city apart from Havana.

In June, US Secretary of State Antony Blinken announced a wide-ranging review into the causes of the illness.

بي بي سي

تقوم الحكومة الأمريكية بالتحقيق في سلسلة أعراض صحية ألمت بدبلوماسيين أمريكيين وموظفين آخرين في سفارتها بالعاصمة النمساوية فيينا.

فقد شكا أكثر من 20 موظفا من أعراض شبيهة بما يعرف بـ”متلازمة هافانا”، وهو مرض غامض يصيب الدماغ، وقد ظهرت هذه الأعراض بعد تولي الرئيس الأمريكي جو بايدن السلطة في يناير /كانون الثاني الماضي.

ولا يوجد تفسير في الوقت الحالي للمتلازمة، ولكن علماء أمريكيين يقولون إنها على الأغلب ناجمة عن إشعاعات موجات “متناهية الصغر”.

ولوحظت هذه الظاهرة للمرة الأولى في كوبا بين عامي 2016-2017، حيث شكا دبلوماسيون أمريكيون وكنديون في العاصمة الكوبية، هافانا، من أعراض تتراوح بين الغثيان وفقدان التوازن وضعف السمع والتوتر.

واتهمت الولايات المتحدة كوبا بشن “هجمات بموجات صوتية”، وهو ما نفته الأخيرة بشدة، وأدى الحادث إلى زيادة التوتر بين البلدين.

اهتمام شديد

توصلت دراسة أجريت في الولايات المتحدة عام 2019 إلى حدوث تشوه في الدماغ لدى الدبلوماسيين المشار إليهم، لكن كوبا رفضت ما جاء في التقرير.

وقد ذكرت حالات فيينا للمرة الأولى في مجلة نيويوركر الجمعة، وأكدت وزارة الخارجية الأمريكية الأمر في وقت لاحق، وقالت إنها تقوم بالتحقيق في الأمر باهتمام شديد.

ونسبت وكالة أنباء رويترز إلى وزارة الخارجية النمساوية القول إنها تتعاون مع السلطات الأمريكية من أجل الوصول إلى تفسير للأمر.

وكانت فيينا قد شهدت في الماضي نشاطات دبلوماسية، وعرفت بأنها معقل لأجهزة المخابرات في سنوات الحرب الباردة.

وللولايات المتحدة وجود دبلوماسي قوي في العاصمة النمساوية.

وتستضيف المدينة حاليا المحادثات غير المباشرة بين إيران والولايات المتحدة الرامية لإعادة إحياء الاتفاقية النووية الموقعة عام 2015.

وقد وردت تقارير عن حوادث مشابهة في أماكن أخرى من العالم، لكن المسؤولين الأمريكيين يقولون إن الأرقام في فيينا أكبر منها في أي مكان في العالم باستثناء هافانا.

وكان وزير الخارجية الأمريكي أنتوني بلينكن قد أعلن في شهر يونيو/حزيران عن إجراء تحقيق شامل في أسباب المرض الغامض.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format