additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

🥅 LEAGUES

Lionel Messi: Barcelona forward agrees contract extension with 50% pay cut

ميسي يوافق على تخفيض راتبه 50% لتجديد عقده مع برشلونة

cnbc

Lionel Messi has reached a verbal agreement on a five-year contract extension at Barcelona, with his salary to be reduced by 50% under terms of the new deal.

The six-time Ballon d’Or winner was officially a free agent as of July 1 after he failed to agree terms over a renewal before his previous Barcelona contract expired on June 30.

Earlier in July, Messi led Argentina to the Copa America title thanks to a 1-0 win in the final against hosts Brazil, bringing an end to his wait for a first major international trophy.

The 34-year-old has now agreed to stay on at his boyhood club for another five years, meaning he will be 39 by the time his new deal runs out – when he will have totaled 26 years on the club’s books.

Messi sparked an acrimonious transfer row in August last year, when he officially informed the club his wish to activate a clause in his contract which would have seen him leave for free.

However, La Liga president Javier Tebas and Josep Maria Bartomeu – Barcelona president at the time – blocked the move, indicating that the clause was only active until June 10 and any suitor would have to pay his €700m release clause in full.

“I thought and we were sure that I’d be a free agent,” Messi told Goal.

“The president always told me that I could decide to stay or go at the end of the season and they’re now clinging to the fact that I hadn’t said anything by June 10, when it turns out that on June 10 the La Liga season was still ongoing and we were in the midst of this virus and this illness that altered the whole fixture calendar.

“And that’s the reason why I’m staying on at the club. I’m now staying because the president told me that the only way I could leave was by paying the €700m release clause, which is impossible.”

Bartomeu went on to resign in October, while Messi wanted to listen to the plans of his successor Joan Laporta before deciding his future.

Manchester City and Paris Saint-Germain have been the front-running clubs interested in signing him. Messi also wants to one day play in MLS.

طرحت صحيفة “ماركا” الإسبانية سؤالا حول السبب الذي يمنع الإعلان الرسمي عن العقد الجديد بين نادي برشلونة والنجم الأرجنتيني ليونيل ميسي، خاصة بعدما تناقلت وسائل الإعلام تفاصيل الاتفاق بينهما؟ متسائلة: ما الذي لا يزال يتعين حله حتى يتم توقيع الصفقة وإعلانها؟

الصحيفة الإسبانية أجابت عن هذه التساؤلات، كاشفة أن العقد الجديد -الذي أطلقت عليه عنوان “أسرار عقد ميسي”- مدته 5 سنوات، أي حتى عام 2026، وقد يلعب فيها الموسمين القادمين فقط لبرشلونة، وبعدها سينتقل إلى الدوري الأميركي كسفير للنادي الكتالوني، وهو ما سيمكن النادي من توزيع أموال عقد ميسي على مدى 5 سنوات بدلا من عامين.

وأضافت الصحيفة، بحسب الجزيرة نت، أن راتب ميسي الضخم في عقده الأخير -والذي بلغ أكثر من نصف مليار يورو وجعله الأكثر ربحا في تاريخ الرياضات الاحترافية كلها- لن يتكرر لأسباب عديدة، منها الأزمة المالية التي تعصف ببرشلونة بسبب جائحة كورونا.

وكشفت عن أنه سيتم تخفيض الراتب الخيالي بنسبة النصف، وسيكون هذا بمثابة مساعدة كبيرة للنادي الكتالوني، ليس فقط لأنه يجعل عقد ميسي أكثر قابلية للتطبيق، ولكن حتى لا يخالف الضوابط الاقتصادية لرابطة الدوري الإسباني التي أعلن رئيسها الأسبوع الماضي أنه لن يتساهل في عقد ميسي.

وأكدت الصحيفة أن عدم الإعلان الرسمي عن العقد الجديد له عدة أسباب، منها ضرورة توافقه المالي مع العقود الأخرى التي أبرمها النادي مع سيرجيو أغويرو، وممفيس ديباي، وإريك غارسيا، والذي يتطلب الاستغناء عن مجموعة من اللاعبين، مثل ترينكاو، وجونيور فيربو، وكونراد دي لا فوينتي، وجان كلير توديبو، وكارليس ألينيا لتوفير الأموال اللازمة للصفقة.

وقالت الصحيفة أنه بسبب كل ذلك يجب أيضا -لإفساح المساحة اللازمة لراتب ميسي- مغادرة أحد النجوم الكبار بالفريق، واللاعبون الأكثر ترجيحا للرحيل هم فيليب كوتينيو أو عثمان ديمبيلي أو أنطوان غريزمان، مع ربط الأخير بصفقة مبادلة للعودة إلى أتلتيكو مدريد بدلا من ساؤول الذي سيتعين على برشلونة إيجاد طريقة لتسجيله أيضا.

في المقابل، يريد رعاة فريق برشلونة إتمام صفقة ميسي في أسرع وقت ممكن، خاصة أن العديد من العقود مع رعاة الأندية الرئيسية تنتهي في عام 2021، لأن الحقيقة التي يدركها الجميع أن عقود الرعاية دون ميسي ستتأثر سلبيا بشكل كبير، إضافة إلى تأثر الفريق بغياب ميسي من الناحية الفنية.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format