additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

💰 Business

QFC Records Steady Growth in H1 2021

مركز قطر للمال يسجل نموا مطردا خلال النصف الأول من العام الجاري

QNA

Doha: Qatar Financial Centre (QFC) exhibited steady growth during the first half of 2021 despite the ongoing COVID-19 disruption, with the number of registered firms on the platform witnessing 32% increase since H1 2020.

A total of 136 firms from several countries launched their businesses in Qatar by registering on the QFC platform during the first half of this year. The firms, mainly originating from UK, Canada, India, Lebanon, and Qatar, represent key sectors including digital, financial services, and sports, continuing to bolster Qatar’s increasingly flourishing economic landscape.

Mirroring the accelerated digitalisation in Qatar, 26% of the newly registered firms offer digital business solutions, 10% fintech innovations, and 6% offer disruptive solutions to the country’s growing sports sector.

In an effort to pave the way for the development of a more vibrant and sustainable business ecosystem to allow global investors to tap into Qatar’s market, QFC signed 10 Memoranda of Understanding with leading organisations in Qatar and other markets.

These include agreements with Labuan International Business and Financial Centre, Institute of Chartered Accountants of India, Moscow Innovation Cluster Fund, Internet Initiatives Development Fund, QR Sports, Business Russia, Qatar Russia Investment and Trade Advisory, Roscongress Foundation, Qatar Central Securities Depository, and Qatar Museums.

Commenting on QFC’s progress in the first half of the year, Board Member and Chief Executive Officer, QFC, Yousuf Mohamed Al Jaida said: “QFC’s steady growth mirrors the resilience and economic strength Qatar has shown in the first half of the year, particularly as the global economy seeks a sustainable and inclusive recovery. QFC has leveraged its position as a key institution in Qatar’s financial landscape to help bolster the local business scene, taking important steps towards realising its 2022 strategic growth plan.”

With a far-reaching commitment to highlight the increasingly diverse business opportunities in Qatar, QFC actively engaged leading local and international organisations by holding 23 interactive events. These events provided insights to international firms on how to navigate the Qatar market, areas of disruptive innovation in Qatar’s economy, and the opportunities surfacing in the country as it continues to witness strong recovery and growth signals.

As the world prepares for an economic recovery in the coming period, QFC continued to take active part in the global conversation by attending the inaugural Qatar Economic Forum (QEF) and the 24th St. Petersburg International Economic Forum (SPIEF 2021).

With Qatar expecting to experience substantial economic growth this year, QFC continues to receive increasing interest from global businesses expanding to Qatar and the wider region. More than 1,100 firms have so far been registered on the platform, surpassing QFC’s target of registering 1,000 active firms by 2022, a major step in diversifying key economic sectors, including digital, financial services, sports, and media.

قنا

الدوحة: حقق مركز قطر للمال، نموا مطردا في النصف الأول من العام الجاري رغم استمرار تداعيات جائحة فيروس كورونا /كوفيدـ19/، حيث ارتفع عدد الشركات المسجلة على منصته للأعمال بنسبة 32 في المئة منذ النصف الأول من العام 2020.

ويأتي هذا النمو بالتوازي مع توجه الدولة نحو تنويع قطاعات التكنولوجيا الرقمية والمالية والرياضة، والتي تغطيها تلك الشركات، إضافة إلى قطاعات أخرى رئيسية، لتنضم بدورها إلى المشهد الاقتصادي المتنامي في دولة قطر.

ووفقا للمركز، فقد قامت ما مجموعه 136 شركة من دول مختلفة بما فيها المملكة المتحدة، وكندا، والهند، ولبنان، وقطر، بإطلاق أعمالها في قطر من خلال التسجيل على منصة أعمال مركز قطر للمال في النصف الأول من العام الجاري.

وأوضح مركز قطر للمال في بيان له اليوم، أن 26 في المئة من الشركات المسجلة حديثا تقدم خدماتها في مجال حلول الأعمال الرقمية، و10 في المئة منها ابتكارات في مجال التكنولوجيا المالية و6 في المئة منها حلول مبتكرة لقطاع الرياضة المتنامي في الدولة، مشيرا إلى أن هذه الخطوات تأتي دعما لجهود تسريع عملية التحول الرقمي في قطر.

وفي هذا السياق، فقد قام مركز قطر للمال بتوقيع 10 مذكرات تفاهم مع مؤسسات مرموقة في قطر وأسواق أخرى، سعيا منه لتمهيد الطريق أمام توفير منظومة متطورة ومستدامة للأعمال تسهل على المستثمرين الدوليين الدخول إلى السوق القطرية المزدهرة.

وشملت مذكرات التفاهم الموقعة اتفاقيات مع /مركز لابوان العالمي/ للمال والأعمال، و/معهد المحاسبين القانونيين في الهند/، وصندوق /موسكو للابتكار/، وصندوق /تنمية مبادرات الانترنت، و/كيو آر سبورتس/، ومؤسسة /روسيا للأعمال/، و/المكتب القطري – الروسي للاستشارات الاستثمارية والتجارية/، ومؤسسة /روس كونجرس/، و/شركة قطر للإيداع المركزي للأوراق المالية/، و/متاحف قطر/.

وتعليقا على النمو الذي حققه مركز قطر للمال خلال النصف الأول من العام الحالي، قال السيد يوسف محمد الجيدة، عضو مجلس الإدارة والرئيس التنفيذي لمركز قطر للمال: “إن النمو المطرد للمركز يعكس مدى المرونة والقوة التي أظهرها الاقتصاد القطري في النصف الأول من العام الحالي، خاصة مع الدعوة إلى تضافر الجهود الدولية لتحقيق التعافي المستدام والشامل للاقتصاد العالمي. وعزز مركز قطر للمال موقعه كمؤسسة رئيسية في المشهد المالي والأعمال القطري ليتخذ بذلك خطوات مهمة تجاه تحقيق خطته الاستراتيجية لعام 2022”.

وفي إطار التزامه بعيد المدى بتسليط الضوء على فرص الأعمال المتنوعة والمتنامية في قطر، حرص مركز قطر للمال على تعزيز تواصله مع المؤسسات المحلية والعالمية المرموقة، إذ نظم المركز 23 ورشة وجلسة تفاعلية وحوارية، حيث قدمت هذه الفعاليات والأنشطة رؤى متعمقة للشركات الدولية عن فرص الوصول إلى السوق القطرية، والمجالات المتاحة أمام تطوير الحلول المبتكرة في الاقتصاد القطري وفرص الأعمال الجديدة التي قد تنشأ مع مضي الدولة بقوة في طريق التعافي الاقتصادي.

وفيما يستعد العالم ليبدأ مرحلة التعافي الاقتصادي في الفترة القادمة، يواصل مركز قطر للمال أداء دوره النشط في الحوار العالمي من خلال مشاركته في افتتاح منتدى قطر الاقتصادي والنسخة الرابعة والعشرين لمنتدى سانت بطرسبورغ الاقتصادي الدولي لعام 2021.

ومع ما تشير إليه التوقعات من أن الاقتصاد القطري سيشهد نموا استثنائيا هذا العام، يحظى مركز قطر للمال بمتابعة واهتمام متزايد من مختلف الشركات العالمية الراغبة في توسيع عملياتها إلى دولة قطر والمنطقة بشكل عام. فقد بلغ عدد الشركات المسجلة على منصته للأعمال حتى الآن 1100 شركة، مما يعني بأنه تجاوز هدفه المحدد بأن يصل عدد الشركات المسجلة على منصته إلى 1000 شركة بحلول عام 2022، ويمثل ذلك خطوة كبيرة على طريق تنويع القطاعات الاقتصادية الرئيسية بما في ذلك التكنولوجيا الرقمية، والخدمات المالية، والرياضة والإعلام.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format