additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

🎾 Tennis

Novak Djokovic Wins his Sixth Wimbledon Title

جوكوفيتش يتوج بلقب بطولة ويمبلدون للتنس للمرة السادسة في تاريخه

QNA

London: Novak Djokovic won the Wimbledon men’s singles championship on Sunday, defeating Matteo Berrettini of Italy.

The 6-7(4) 6-4, 6-4, 6-3 victory gave Djokovic, the world’s top-ranked tennis player, his 20th Grand Slam singles title, tying him with Roger Federer and Rafael Nadal.

Djokovic added this title to nine titles at the Australian Open, three at the US Open and two at the French Open to equal his two rivals for the most majors won by a man in tennis history.

For more than a decade, the battle for all-time mens tennis supremacy seemed to be a race between Roger Federer and Rafael Nadal. They had taken head starts, winning Grand Slams while he was still a junior. Djokovic could only do his best to make up ground.

“I have to pay a great tribute to Rafael and Roger. They are legends of our sport and they are the two most important players that I have ever faced in my career. They are I think the reason that I am where I am today.” Novak Djokovic said during the on-court, post match interview. 

قنا

لندن: توج الصربي نوفاك جوكوفيتش بلقب بطولة ويمبلدون للتنس لفردي الرجال، ثالثة بطولات /جراند سلام/ الأربع الكبرى هذا العام، عقب فوزه على الإيطالي ماتيو بيرتيني بثلاث مجموعات مقابل مجموعة واحدة بواقع (6 – 7 و6 – 4 و6 – 3 و6 – 3 ) في المباراة النهائية للبطولة .

وأحرز جوكوفيتش لقب ويمبلدون للمرة السادسة في تاريخه والثالثة على التوالي، وأصبح أول لاعب يتوج بألقاب أول ثلاث بطولات كبرى في العام، منذ أن حقق رود لافر هذا الإنجاز في عام 1969.

وحقق لاعب التنس الصربي اللقب الـ20 في بطولات جراند سلام، ليعادل الرقم القياسي للسويسري روجيه فيدرر والإسباني رافاييل نادال، اللذين توجا بنفس العدد من الألقاب في البطولات الكبرى، ويمكن لجوكوفيتش أن ينفرد بالرقم القياسي إذا فاز ببطولة أمريكا المفتوحة التي تقام في وقت لاحق من هذا العام.

وهذا اللقب رقم 85 لجوكوفيتش في مسيرته الاحترافية، حيث كان قد فاز ببطولة أستراليا المفتوحة في فبراير الماضي، قبل أن يفوز ببطولة فرنسا (رولان جاروس) شهر يونيو الماضي.

وفي حال فوزه بالبطولة التي تقام في نيويورك، سيصبح أول رجل في آخر 52 عاما يفوز بالبطولات الأربعة الكبرى في عام واحد، والثالث بشكل عام، بعد الأمريكي دونالد بودج في 1938 والأسترالي رود لافر في 1962 و1969.

وحرم جوكوفيتش منافسه ماتيو بيرتيني من أن يصبح ثالث إيطالي فقط في التاريخ يتوج ببطولة كبرى بعد نيكولا بييترانجيلي في رولان جاروس (1959 و1960) وأدريانو باناتا أيضا في باريس عام 1976.

وكان بيرتيني يخوض أول نهائي بطولة كبرى في مسيرته، علما أنه أول لاعب من بلاده يصل إلى نهائي ويمبلدون في التاريخ وإلى نهائي /جراند سلام/ في فئة الفردي لدى الرجال منذ 45 عاما، فيما حقق جوكوفيتش لقبه العشرين في النهائي الكبير الثلاثين في مسيرته.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format