additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

🏆2022🏟2022 Stadiums🇶🇦 DOHA

Report about workers ‘inherently misleading’: Al Thawadi

الذوادي: التقرير حول العمال “مضلل بطبيعته”

The Peninsula

Doha: The Secretary-General of the Supreme Committee for Delivery & Legacy H E Hassan Al Thawadi has called a report on workers’ death related to the FIFA World Cup 2022 Qatar as “inherently misleading.”

In an interview with CNN’s Becky Anderson, Thawadi said the World Cup organizers are on track to deliver a remarkable tournament as the countdown hits 500 days to go.

“Nobody denies that more work needs to be done. We have partnered up with the ILO, we’ve partnered up with BWI, one of the biggest trade unions in the world. We have delivered on those promises. Now, the question is, is that enough? Of course not, but I don’t think any nation in the world today can make a claim that they have the perfect system. There is no doubt about that,” Al Thawadi told CNN.

“The headline that came out of The Guardian was inherently misleading… 6,500 workers did not die at the World Cup stadiums.

“If we’re looking specifically at World Cup stadiums, we have had, unfortunately, three work-related deaths and 35 non-work-related deaths. What I’m saying is the number 6,500 is not limited to workers themselves. It includes people from all different walks of life. Any death, whether it’s a natural death as a result of an accident, is a tragedy. So, that’s very important to highlight. But the number itself, if you break it down with the total population over a period of 10 years, it comes in within the normal mortality rate,” he added.

Al Thawadi stressed that the impact of sport in bringing people together could be a catalyst to quelling potential protests at the 2022 World Cup in Qatar.

“It’s safe to say I’m not concerned about a boycott for one reason because we are reaching out… I’m hopeful that by then, people would be educated more about Qatar. The powerful impact that sport has in bringing people together should never be underestimated. And more importantly, I think also people understand the transformative power this tournament has had. Not only in Qatar, but in the region as well,” he said.

On the World Cup infrastructure, Al Thawadi said, “I’d like to say we’re, give or take, around 90%. Between 90 and 95% completion. Most transportation infrastructure is completed; the metro system is up and running.

Four stadiums have been finished and inaugurated. The fifth is very close to the final completion awaiting inauguration. We have three other stadiums in the pipeline, again, at varying stages of completion, but by the end of this year or early next year at the latest, all the stadiums will be ready.”

ذا بينينسولا – ترجمة WGOQatar 

الدوحة: وصف الأمين العام للجنة العليا للمشاريع والإرث سعادة حسن الذوادي تقريرا عن وفاة العمال فيما يتعلق بكأس العالم لكرة القدم قطر 2022 بأنه “مضلل بطبيعته”.

وفي مقابلة مع بيكي أندرسون من شبكة سي إن إن، قال الذوادي إن منظمي كأس العالم في طريقهم لتقديم بطولة رائعة مع تبقي 500 يوم.

قال الذوادي متحدثاً لشبكة سي إن إن: “أولاً وقبل كل شيء، لا أحد ينكر أن هناك المزيد من العمل الذي يتعين القيام به… لقد عقدنا شراكة مع منظمة العمل الدولية والاتحاد الدولي للبناء والأخشاب، وهو أحد أكبر النقابات العمالية في العالم أيضًا. لقد وفينا بوعودنا تلك.”

“هل هذا كاف؟ بالطبع لا، لكنني لا أعتقد أن أي دولة في العالم اليوم يمكنها أن تدعي أن لديها النظام المثالي. لا شك في ذلك.”

“العنوان الرئيسي الذي خرج من صحيفة الغارديان كان مضللا بطبيعته… 6500 عامل لم يموتوا في ملاعب كأس العالم.

“إذا كنا سننظر إلى ملاعب كأس العالم على وجه التحديد، فقد شهدنا للأسف ثلاث وفيات مرتبطة بالعمل و35 حالة وفاة غير متعلقة بالعمل. ما أقوله هو أن العدد 6500 لا يقتصر على العمال أنفسهم. ويشمل الناس من جميع مناحي الحياة المختلفة. أي حالة وفاة، سواء كان موتا طبيعيا نتيجة لحادث، هو مأساة. لذا، من المهم جدا تسليط الضوء على ذلك. لكن العدد نفسه، إذا قمت بتوزيعه على إجمالي عدد السكان على مدى 10 سنوات، فإنه يأتي في حدود معدل الوفيات العادي”.

وأكد الذوادي أن تأثير الرياضة في توحيد الناس يمكن أن يكون حافزا لقمع الاحتجاجات المحتملة في كأس العالم 2022 في قطر.

وأضاف “من الأسلم القول انني لست قلقا من المقاطعة لسبب واحد لأننا نتواصل مع الجهات المعنية… “. آمل أن يتم تثقيف الناس أكثر حول قطر بحلول ذلك الوقت. ولا ينبغي أبدا التقليل من شأن الأثر القوي الذي تمارسه الرياضة في جمع الناس معا. والأهم من ذلك ، أعتقد أيضا أن الناس يفهمون القوة التحويلية لهذه البطولة. ليس فقط في قطر، ولكن في المنطقة أيضا”.

وحول البنية التحتية لكأس العالم، قال الذوادي: “أود أن أقول إننا قد انتهينا من حوالي 90٪. بين 90 و 95٪. وقد اكتملت معظم الهياكل الأساسية للنقل؛ نظام المترو قيد الخدمة.

وقد تم الانتهاء من أربعة ملاعب وافتتاحها. والخامس على وشك الانتهاء في انتظار الافتتاح. لدينا ثلاثة ملاعب أخرى قيد الإعداد، مرة أخرى، في مراحل مختلفة من الإنجاز، ولكن بحلول نهاية هذا العام أو أوائل العام المقبل على أبعد تقدير، ستكون جميع الملاعب جاهزة”.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
1
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format