additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

🩺 Health🌍 World🦠Coronavirus

Heart inflammation is a “very rare” side-effect of the Covid vaccines: EMA

وكالة الأدوية الأوروبية: التهاب القلب، عرض جانبي “نادر جدا” للقاحات فيروس كورونا

BBC

Heart inflammation is a “very rare” side-effect of the Covid vaccines made by Pfizer and Moderna, according to regulators in Europe.

The European Medicines Agency said the side-effects were more common in younger men.

The medicines safety body said the benefits of Covid vaccines continue to far outweigh any risks.

But doctors and patients have been advised to be aware of the symptoms of heart inflammation.

These include chest pain, a feeling of breathlessness and a pounding or fluttering heartbeat. Anyone with these symptoms should see a doctor.

Two conditions were linked to the vaccines – inflammation of the heart muscle itself, known as myocarditis, and inflammation of the fluid-filled sac the heart sits in, known as pericarditis.

The EMA analysis of cases found:

Pfizer-BioNTech – 145 cases of myocarditis and 138 cases of pericarditis out of 177m doses given
Moderna – 19 case of myocarditis and 19 cases of pericarditis out of 20 million doses given
Five people died. The review said they were all either elderly or had other health conditions.

The UK’s Medicines and Healthcare products Regulatory Agency (MHRA) has also been investigating the link.

It reported: “A consistent pattern of cases occurring more frequently in young males and shortly after the second dose of the vaccines.

“These reports are extremely rare, and the events are typically mild with individuals usually recovering within a short time with standard treatment and rest,” it added.

Most cases are thought to be within 14 days of vaccination.

While the risk is very rare, it is more likely to develop in young people – who are currently the focus on the vaccination campaign in the UK.

Concerns about the side-effects have already played into the UK debate around vaccinating children, who are at lower risk of Covid.

Myocarditis and pericarditis will be officially listed as side-effects in the UK and Europe, mirroring a move by the regulators in the US last month.

“The chance of these conditions occurring is very low, but you should be aware of the symptoms so that you can get prompt medical treatment to help recovery and avoid complications,” the EMA said.

The link with heart inflammation was found only in the vaccines that rely on mRNA technology to train the immune system.

There was no link found for vaccines such as Oxford-AstraZeneca or Janssen, which use a genetically modified virus.

However, the EMA has advised anyone with a history of capillary leak syndrome should not be given the Janssen vaccine. This is a rare but serious syndrome in which fluid leaks from blood vessels in the body.

BBC

قالت مجموعة من الوكالات الصحية الأوروبية إن التهاب القلب، عرض جانبي “نادر جدا” للقاحات فيروس كورونا التي تصنعها شركتا فايزر ومودرنا.

وقالت وكالة الأدوية الأوروبية إن الآثار الجانبية كانت أكثر شيوعا لدى الرجال الأصغر سنا.

أما هيئة سلامة الأدوية فقالت إن فوائد لقاحات كوفيد لا تزال تفوق بكثير أي مخاطر.

لكن الأطباء والمرضى نُصحوا بضرورة التوعية بأعراض التهاب القلب.

وتشمل هذه الأعراض: آلاما في الصدر، وشعورا بضيق في التنفس وخفقانا أو تذبذبا في ضربات القلب. ويُنصح من يعانون من أي من هذه الأعراض بمراجعة الطبيب.

ورُبطت باللقاحات نوعين من الحالات المرضية: التهاب عضلة القلب، المعروف باسم مايوكاردياتس، والتهاب السوائل التي تملأ الكيس المحيط بالقلب، والمعروف باسم التهاب التامور (بيريكاردايتس).

وخلصت التحاليل التي أجرتها وكالة الأدوية الأوروبية على من حصلوا على اللقاحات على الأتي:

لقاح فايزر: 145 حالة التهاب عضلة القلب و 138 حالة التهاب التامور من بين 177 مليون جرعة لقاح فايزر تم إعطاؤها.

لقاح مودرنا: 19 حالة التهاب عضلة القلب و 19 حالة التهاب التامور من بين 20 مليون جرعة لقاح مودرنا معطاة.

ومات 5 اشخاص. قالت التحقيقات إنهم كانوا جميعا إما من كبار السن أو يعانون من ظروف صحية أخرى.

وحققت أيضا، وكالة الرقابة على الأدوية ومنتجات الرعاية الصحية في بريطانيا (إم إتش آر أي) في هذا الارتباط.

وقالت إن هناك “نمطا ثابتا من الحالات يحدث بشكل أكثر تواترا في الشباب الذكور، وبعد فترة وجيزة من أخذ الجرعة الثانية من اللقاحات.

وأضافت أن “هذه الحالات نادرة للغاية، وأن الأعراض عادة ما تكون خفيفة، وغالبا ما يتعافى الأفراد منها في غضون فترة زمنية قصيرة مع العلاج المعتاد والراحة”.

ويُعتقد أن معظم الحالات تحدث في غضون 14 يوما من التطعيم.

وعلى الرغم من أن خطر الإصابة بأي من هذين المرضين، نادر جدا، إلا أنه من المرجح أن يتطور ويحدث لدى الشباب – الذين تركز المملكة المتحدة على تطعيمهم في الوقت الحالي.

وقد أثرت مخاوف الآثار الجانبية للقاح بالفعل في الجدل الدائر في المملكة المتحدة حول تطعيم الأطفال، الذين هم أقل عرضة للإصابة بكوفيد – 19.

وسيتم إدراج التهاب عضلة القلب والتهاب التامور رسميًا كآثار جانبية للقاحين في بريطانيا وأوروبا، كما حدث من قبل المنظمين في الولايات المتحدة الشهر الماضي.

وقالت وكالة الأدوية الأوروبية “فرصة حدوث هذه الحالات منخفضة للغاية، لكن يجب أن نكون على دراية بالأعراض حتى نتمكن من الحصول على علاج طبي سريع للمساعدة في التعافي وتجنب المضاعفات”.

وقد عُثر على ارتباط بين التهاب القلب فقط في اللقاحات التي تعتمد على تقنية إم آر إن أي mRNA كفايزر ومودرنا.

ولم يُعثر على الارتباط بين اللقاحات التي تستخدم فيروسا معدلا وراثيا، مثل أوكسفورد – أسترا زينيكا و جانسين (جونسون أند جونسون).

ومع ذلك، نصحت وكالة الأدوية الأوروبية أي شخص لديه تاريخ من متلازمة تسرب الشعيرات الدموية بعدم أخذ لقاح جانسين. هذه المتلازمة نادرة ولكنها خطيرة لأن السوائل تتسرب فيها من الأوعية الدموية إلى الجسم.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
1
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format