additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

🩺 Health🌍 World🦠Coronavirus

New York Post: The Delta variant is actually less dangerous

نيويورك بوست: سلالة دلتا “أقل خطراً”

New York Post

On Wednesday, the Delta variant became America’s dominant COVID strain. Yet it’s no cause for panic: The numbers — especially in Britain, which Delta hit hard — show it causes far fewer hospitalizations and deaths, while vaccines remain highly effective against it.

Most media hype the fear: “Americans should be more concerned about the Delta variant,” a Forbes piece declares. “Scientists have good reasons to sound the alarm,” New York magazine insists. “It’s hard to understand how worried to be,” a CNN analysis claims.

No, actually, the numbers are clear. Yes, Delta, first found in India, does appear more contagious than the Alpha variant first found in Britain — about 50 percent more transmissible, which is why it’s outpaced Alpha there.

Rising cases even prompted Prime Minister Boris Johnson to delay the end of restrictions. But the huge case spike didn’t lead to similar hospitalization or death spikes, so Britain’s back on track to lift regulations July 19.

The seven-day average of new UK cases is above 25,000, the highest since late January, when the weekly average had just dropped from a peak of 50,000. But only 2,000 COVID cases are hospitalized, vs. nearly 40,000 in January. Daily deaths average under 20, vs. more than 1,000 in January.

Similarly: Israel, despite a spike in Delta cases, is seeing deaths in the single digits over the last month.

In other words, Delta looks to be less lethal than previous variants, despite media scare stories.

This makes sound scientific sense: Evolution favors variants that are more contagious — but also ones that are less deadly because killing the host reduces the chances for spread.

And the vaccines still work well. Public Health England found Pfizer’s vax was 96 percent effective at preventing hospitalization from the Delta variant. An Israeli study found it was 94 percent effective at preventing severe illness.

Yes, Australia extended a two-week lockdown into three in the face of its Delta spike. But its vaccination rate isn’t even 10 percent. While America didn’t meet President Biden’s goal of 70 percent of adults with at least one shot by July 4, we’ll be there any day now.

US cases are rising mainly in areas lax with the vax. States with below-average jab rates have triple the number of new cases compared with above-average states. Arkansas has five times the national average of new cases — because not even 35 percent of its residents are fully vaccinated, vs. nearly 60 percent nationwide.

And while Delta caused a 10 percent rise in daily US cases late last month, COVID hospital admissions actually dropped.

Overcautious health bureaucrats miss the forest for the trees: Dr. Anthony Fauci is now urging even the vaccinated to still mask in areas of high transmission. Los Angeles County wants everyone to mask up again indoors, following the World Health Organization’s recommendation. Worse, education officials across the country are questioning school reopening plans as Delta cases rise.

Wrong: The only rational response is to work harder to get the holdouts jabbed. Biden announced Tuesday he’ll send “COVID-19 Surge Response teams” to get more shots to primary-care doctors and pediatricians, expand mobile clinics and even go door to door. That’s the smart way to keep the country on the road to normalcy, even as the fearmongers try to hold us back.

قللت صحيفة “نيويورك بوست” من مخاطر سلالة “دلتا” المتحورة من فيروس كورونا “كوفيد 19” رغم تسببها في كوارث بالغة في بلدان أخرى، بل وكانت السبب وراء انهيار المنظومة الصحية في دول كالهند، مستنكرة الخوف الذي عملت وسائل إعلام عدة على بثه بسبب “دلتا”، والعناوين التي استخدمتها في مقالاتها بشأن هذه السلالة.

وترى الصحيفة، بحسب موقع الحرة الأمريكي، عدم وجود سبب للذعر من هذه السلالة، مستشهدة بالتجربة البريطانية معها، مشيرة إلى أن سلالة “دلتا”، رغم أنها ضربت بريطانيا بشدة، إلا أنها تسببت بعدد أقل بشكل كبير من الوفيات والحالات التي تطلبت رعاية طبية في المستشفيات، ولا تزال هناك لقاحات فعالة ضدها.

وبحسب الصحيفة، فإنه من الصحيح أن سلالة “دلتا”، التي تم الكشف عنها لأول مرة في الهند، تبدو أكثر قدرة على العدوى من المتحور “ألفا”، الذي عُرف بالسلالة البريطانية، وكان أكثر قابلية للانتقال بنحو 50 بالمئة، ما أعطى الأفضلية لدلتا لتهيمن على المشهد.

واستشهدت الصحيفة بالأرقام التي نقلتها صحيفة “وول ستريت جورنال”، والتي وضحت أن المتوسط الأسبوعي للإصابات التي تتطلب دخول المستشفى في بريطانيا مؤخرا يقارب الـ2000، بينما كان الرقم قد وصل إلى 40 ألف في يناير.

وتبين الأرقام أن معدل الوفيات اليومي جراء الإصابة بكورونا في بريطانيا لا يصل 20 حالة، بينما كان الرقم يتجاوز الـ1000 في يناير. ويتسبب متغير دلتا حالياً في تفشي الوباء بين السكان غير المحصنين في بلدان مثل ماليزيا والبرتغال وإندونيسيا وأستراليا.

ووجدت الدراسة الجديدة أن متغير دلتا كان بالكاد حساساً لجرعة واحدة من اللقاح، مما يؤكد الأبحاث السابقة التي أشارت إلى أنه يمكن أن يتهرب جزئياً من الجهاز المناعي.

وكشف تحليل مخبري أجراه باحثون فرنسيون بقيادة معهد باستور في باريس، أن الطفرة التي نشأت في الهند لديها قدرة أكبر بـ4 مرات للتغلب على الأجسام المضادة الناتجة عن عدوى سابقة مقارنة بمتغير “ألفا” مثلاً في المملكة المتحدة، وفق ما نشرته صحيفة “التلغراف” البريطانية.

وأوضحت الدراسة أن جرعة واحدة من لقاحي فايزر أو استرازينيكا توفر حماية بنسبة 10% فقط ضد متحور “دلتا”، في وقت كان يعتقد فيه بالفعل أن المتغير معدٍ بنسبة تصل إلى 60% أكثر من النسخة التي اجتاحت المملكة المتحدة الشتاء الماضي (ألفا) .

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
1
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format