additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

😎 LifeStyle

Do you want to get rid of “phone addiction”? Here are 8 tips

هل تريد التخلص من إدمان هاتفك الذكي؟ .. إليك ٨ نصائح

Smartphones have become essential in our lives, but obsessing over all their social media apps, live streaming, and online games can cause growing health problems, CNN reported.

If you’re having a hard time trying to get rid of phone addiction these days, here are 8 tips to get rid of it

1- Setting the target

“We need to realize that our brain health is more important than having a short time watching a video or being on social media,” says Dr. Smitta Das, president of the American Society of Psychiatry and Addiction Council.

2- Determining the time of use

It’s important to assess how much time you spend on your phone by manually recording it or using your smartphone’s screen time data.

3- Setting a timetable

Once you know your vulnerabilities, “Set up a timer on your smartphone that tells you you’ve reached the amount of time you’re allowed for the day on this specific site” and ask if you really want to continue your current activity or spend your time differently.

4- Learn about your triggers

Knowing whether excessive phone use is associated with trying to address boredom or mental health problems can help guide your approach to reducing your time in front of the screen.

5. Rejecting fears

Das suggested that if you want to reduce your phone usage but are having a little fear, it’s time to question the accuracy of your fears: “Am I losing something terrible that’s going to hit me, or will I be seen as a social pariah?”

Improving the quality of your time online can also include reducing the list of people you follow to people you know only personally.

6- Choosing health activities

If you feel the need to browse social media, think of three things you can do besides using your phone, such as reading a book you want to read, exercising or doing something on your to-do list, as Bovka suggests.

7. Establishing no-go zones

Determining meal times or evenings when your phone isn’t used is another way to reduce your time in front of the screen. You can also implement actual restrictions, such as not allowing phones in family rooms or reading rooms within certain hours.

8- Get rid of the phone before bed

Most people use their phones as alarms, but having your phone in your room at night can easily lead to social media browsing or texting.

So “leave your phone in a different room… Anything that requires a little energy or effort to access the device will give you a greater chance of temporarily stopping usual phone use.”

أصبحت الهواتف الذكية ضرورية في حياتنا، لكن الهوس بكل ما تقدمه من تطبيقات التواصل الاجتماعي، والبث المباشر، والألعاب الإلكترونية قد يسبب مشكلات صحية متفاقمة، وفقاً لشبكة “سي إن إن” الأمريكية.

إذا كنت تجد صعوبة في محاولة التخلص من الإدمان على هاتفك هذه الأيام، فإليك 8 نصائح للتخلص من هذا الإدمان

1- تحديد الهدف

تقول الدكتورة سميتا داس، رئيسة مجلس الجمعية الأمريكية للطب النفسي والإدمان “يجب أن ندرك أن صحة دماغنا أهم من الاستمتاع القصير يمشاهدة مقطع فيديو أو الوجود على وسائل التواصل الاجتماعي”.

2- تحديد وقت الاستخدام

من المهم تقييم مقدار الوقت الذي تقضيه على هاتفك عن طريق تسجيله يدويًا أو استخدام بيانات وقت شاشة هاتفك الذكي.

3- وضع جدول زمني

بمجرد أن تعرف نقاط الضعف لديك، “قم بإعداد مؤقت في هاتفك الذكي يخبرك بأنك وصلت إلى مقدار الوقت المسموح لك به لهذا اليوم على هذا الموقع المحدد” والسؤال عما إذا كنت تريد حقاً متابعة نشاطك الحالي أو قضاء وقتك بشكل مختلف.

4- تعرف على المحفزات الخاصة بك

يمكن أن تساعد معرفة ما إذا كان الاستخدام المفرط للهاتف يرتبط بمحاولة معالجة الملل أو بمشكلات الصحة العقلية في توجيه نهجك لتقليل وقتك أمام الشاشة.

5- نبذ المخاوف

اقترحت داس أنه إذا كنت ترغب في تقليل استخدام هاتفك ولكنك تواجه القليل من الخوف، فقد حان الوقت للتشكيك في دقة مخاوفك: “هل أنا أفقد أن شيئا فظيعاً سيصيبني، أم سيُنظر إليّ على أنني منبوذ اجتماعياً؟”..

ويمكن أن يتضمن تحسين جودة وقتك عبر الإنترنت أيضاً تقليص قائمة الأشخاص الذين تتابعهم إلى الأشخاص الذين تعرفهم شخصياً فقط.

6- اختيار الأنشطة الصحية

إذا كنت تشعر بالحاجة إلى تصفح وسائل التواصل الاجتماعي، ففكر في ثلاثة أشياء يمكنك القيام بها إلى جانب استخدام هاتفك، مثل قراءة كتاب كنت ترغب في قراءته أو ممارسة الرياضة أو القيام بشيء موجود في قائمة مهامك، وفق ما تقترحه بوفكا.

7- إنشاء مناطق محظورة

يعد تحديد أوقات الوجبات أو الأمسيات التي لا تستخدم فيها هاتفك طريقة أخرى للحد من وقتك أمام الشاشة. يمكنك أيضاً تنفيذ قيود فعلية، مثل عدم السماح للهواتف في الغرف العائلية أو غرف القراءة خلال ساعات معينة.

8- التخلص من الهاتف قبل النوم

معظم الناس يستخدمون هواتفهم كمنبهات، لكن وجود هاتفك في غرفتك ليلاً يمكن أن يؤدي بسهولة إلى تصفح وسائل التواصل الاجتماعي أو إرسال الرسائل النصية.

ولذلك “اترك هاتفك في غرفة مختلفة… أي شيء يتطلب القليل من الطاقة أو الجهد للوصول إلى الجهاز سيمنحك فرصة أكبر للتوقف مؤقتاً عن الاستخدام المعتاد للهاتف”.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format