additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

💰 Business

Qatar Airways joins IATAs Turbulence Aware Platform

القطرية تنضم إلى منصة الوعي من المطبات الجوية التابعة للاتحاد الدولي للنقل الجوي

QNA

Doha: Qatar Airways and the International Air Transport Association announced that Qatar Airways will become the first airline in the Middle East to join the IATA Turbulence Aware platform.

IATAs Turbulence Aware helps airlines mitigate the impact of turbulence, a leading cause of passenger and crew injuries and higher fuel costs each year, by pooling and sharing anonymized turbulence data from multiple participating airlines and thousands of daily flights. The real-time, accurate information enables pilots and dispatchers to choose optimal flight paths, avoiding turbulence and flying at optimum levels to maximize fuel efficiency and thereby reduce CO2 emissions.

Qatar Airways was the first Middle Eastern airline to participate in the Turbulence Aware initiative when it was launched as a pilot project in December 2018. Turbulence Aware has since expanded into a fully operational platform with over 1500 reporting aircraft sharing real-time turbulence data. With todays announcement Qatar Airways has equipped 120 aircraft with the Turbulence Aware platform, with plans to expand to the rest of its fleet.

Qatar Airways Group Chief Executive HE Akbar Al Baker, said: “With safety and environmental sustainability as our top priority, we show our commitment towards responsible flying. We continue to innovate as one of the Worlds Leading Airlines by adopting this new solution that combines technology and big data for more efficient flight planning not only to ensure a smooth journey, but also to reduce fuel burn, in turn lowering our carbon emissions. To make flying safer and more sustainable, the airline industry must leverage such digital innovations, and work together to share turbulence data for more precise forecasting.”

IATAs Director General Willie Walsh said “We welcome this major commitment from Qatar Airways in becoming the first Middle East airline to join the Turbulence Aware program. This will significantly increase the coverage area for this important safety and operational initiative, providing real-time turbulence information not only to Qatar Airways aircrew, but to all the other participating airlines. Qatar Airways has a long history of working with IATA and supporting us on multiple industry initiatives.”

The challenge of managing turbulence is expected to grow as climate change continues to impact weather patterns. This has implications for both safety and efficiency of flight. Turbulence Aware is a significant improvement in turbulence reporting and avoiding excess fuel consumption.

Qatar Airways also see this as a contributor to helping the aviation industry tackle its carbon targets, alongside other initiatives like carbon offsetting, eco-friendly jet fuel, electric planes and general awareness about the impact of flying.

As travelers return to the skies with Qatar Airways, they can take comfort knowing that they are travelling with the airline that not only provides the highest possible level of health and safety standards that safeguard the wellbeing of its passengers both on the ground and in the air, but also ensure the most efficient and comfortable journey in the air. 

قنا

الدوحة: أعلنت الخطوط الجوية القطرية والاتحاد الدولي للنقل الجوي /إياتا/ أن الناقلة القطرية ستصبح أول شركة طيران في الشرق الأوسط تنضم إلى منصة الوعي من المطبات الجوية (IATA Turbulence Aware) التابعة لاتحاد /إياتا/.

وتساعد هذه المنصة شركات الطيران على التخفيف من تأثير المطبات الجوية التي تعتبر السبب الرئيسي لإصابات المسافرين وطاقم الضيافة في المقصورة وكذلك ارتفاع تكاليف الوقود سنويا، من خلال جمع وتبادل البيانات المتعلقة بالمطبات الجوية غير المعروفة من شركات الطيران المشغلة لآلاف الرحلات يوميا.

يشار إلى أن تقديم المعلومات الدقيقة الآنية سيمكن الطيارين والموظفين الأرضيين المسؤولين عن الرحلات من اختيار أفضل المسارات لكل رحلة، وتجنب المطبات الجوية والتحليق في مستويات مثالية لخفض استهلاك الوقود، وبالتالي التقليل من انبعاثات ثاني أكسيد الكربون.

وعندما تم إطلاق هذه المبادرة كمشروع تجريبي في شهر ديسمبر 2018، كانت الخطوط الجوية القطرية أول شركة طيران في الشرق الأوسط تنضم إليها.

وقد توسعت هذه المبادرة لتصبح بدورها منصة تشغيلية كاملة تشارك فيها أكثر من 1500 طائرة ببيانات دقيقة وآنية حول المطبات الجوية. وبهذا الإعلان، قامت الخطوط الجوية القطرية بتجهيز 120 طائرة من أسطولها بمنصة الوعي من المطبات الجوية، وتنوي تطبيق هذه التجربة على باقي الأسطول.

وقال سعادة السيد أكبر الباكر، الرئيس التنفيذي لمجموعة الخطوط الجوية القطرية إن السلامة والاستدامة البيئية تعتبر على رأس أولويات هذه الخطوط ، لذلك نلتزم بتسيير رحلات جوية آمنة.

وأشار إلى أن الخطوط الجوية القطرية تعتمد هذا الحل الجديد الذي يجمع بين التكنولوجيا ووفرة البيانات كوسيلة مساعدة في تنظيم رحلات جوية أكثر كفاءة وليس فقط لضمان تسيير رحلات سلسة، ولكن أيضا للتقليل من استهلاك الوقود، والذي يؤدي بدوره إلى التقليل من انبعاثات الكربون، ولغايات تسيير رحلات جوية مستدامة وآمنة، يتعين على شركات الطيران الاستفادة من هذه الابتكارات الرقمية، والعمل معا لتبادل البيانات المتعلقة بالمطبات الجوية بهدف الحصول على معلومات أكثر دقة.

ومن جانبه قال السيد ويلي والش، المدير العام لاتحاد النقل الجوي الدولي /إياتا/ نرحب بهذا الالتزام الكبير من الخطوط الجوية القطرية التي أصبحت أول شركة طيران في الشرق الأوسط تنضم إلى برنامج “الوعي من المطبات الجوية”، وهذا من شأنه أن يزيد بشكل كبير من انتشار هذه المبادرة المهمة المتعلقة بالتشغيل والسلامة، وبالتالي تقديم بيانات آنية حول المطبات الجوية ليس فقط لأطقم طائرات الخطوط الجوية القطرية، ولكن لكافة شركات الطيران الأخرى المشاركة، ولدى الخطوط القطرية تاريخ طويل من العمل معنا وتقديم الدعم في عدة مبادرات في قطاع الطيران.

ومن المتوقع أن يزداد التحدي المتمثل في إدارة الوعي من المطبات الجوية مع استمرار تأثير تغير المناخ على تقلبات الطقس الطبيعية، مما قد يكون له تأثير على سلامة وكفاءة الرحلات الجوية، وقد ساهمت هذه المبادرة بشكل كبير في الإبلاغ عن المطبات الجوية وكذلك تجنب الاستهلاك الزائد للوقود.

وترى الخطوط الجوية القطرية أيضا أنها تساهم في مساعدة قطاع الطيران على تحقيق الأهداف المتعلقة بخفض انبعاثات الكربون، إلى جانب مبادرات أخرى مثل تعويض الكربون ووقود الطائرات الخاصة الصديقة للبيئة والطائرات الكهربائية والوعي العام حول تأثير الرحلات الجوية.

ومع استئناف حركة السفر وزيادة الإقبال على السفر مع الخطوط الجوية القطرية، يمكن للمسافرين الاطمئنان من خلال سفرهم مع شركة طيران لا تقدم أعلى معايير الصحة والسلامة والرفاهية لمسافريها على الأرض وفي الجو فحسب، ولكن أيضا تضمن تسيير رحلات جوية أكثر راحة وأمانا.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
2
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format