additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

💉 Health😎 LifeStyle

Helps you sleep and increases your immunity: The Fruit that competes with sleeping pills!

تساعد على النوم وتزيد المناعة .. فاكهة تنافس الحبوب المنومة!

Rest is an important health factor, with experts recommending that adults between the ages of 18 and 60 get at least 7-9 hours of sleep each night.

Cherry fruit has many benefits, the most famous of which can be used as a safe alternative to sleeping pills.

Sputnik Arabic quoted Consolto as saying that cherries contain melatonin, a substance that is a neurotransmitter that helps with sleeping and improves the mood.

According to a study, a group of people between the ages of 20 and 85 said they felt more willing to sleep after eating cherries before going to sleep.

Besides being able to replace sleeping pills, cherries have many other advantages, including immune strengthening, as they contain a high percentage of vitamin C, which makes the body more able to fight bacteria, viruses and fungi.

Cherries also protect against chronic diseases, according to 16 scientific studies that have confirmed that cherries contain antioxidants, which act as an anti-inflammatory, inhibiting the activity of free electrolytes in the human body, thereby reducing the chances of chronic diseases, according to the same source.

In addition, cherries treat gout, as confirmed by a study published on the NCP website, which found that consuming cherries for two days reduces blood polycarbonate levels by 35%, which is what gout patients need.

Cherries also contain a large amount of potassium, which guarantees a range of benefits, especially for heart patients, such as stimulating circulation, adjusting blood pressure, strengthening the heart muscle, regulating its strokes, maintaining fluid balance in the body, and lowering cholesterol.

تعتبر الراحة عنصرًا مهمًا من عناصر الصحة، حيث يوصي الخبراء بأن يحصل البالغين الذين تتراوح أعمارهم بين 18 و 60 عامًا على ما لا يقل عن 7-9 ساعات من النوم كل ليلة.

وتحتوي فاكهة الكرز على العديد من الفوائد، أشهرها إمكانية استخدامها كبديل آمن للحبوب المنومة.

ونقل موقع “سبوتنيك عربي” عن “كونسلتو” أنّ الكرز يحتوي على مادة الميلاتونين، وهي مادة تعد ناقلا عصبيا يساعد على النوم، ويسهم في تحسين المزاج.

ووفقا لدراسة قالت مجموعة من الأشخاص تتراوح أعمارهم بين 20 و85 عامًا، إنهم شعروا بزيادة رغبتهم في النوم عقب تناولهم الكرز قبل الذهاب إلى النوم.

وبجانب قدرة الكرز على أن يحل محل الحبوب المنومة، فإن له العديد من المزايا الأخرى، منها، تقوية المناعة، حيث يحتوي على نسبة عالية من فيتامين سي، الذي يجعل الجسم أكثر قدرة على مكافحة البكتيريا والفيروسات والفطريات.

أيضا فإن الكرز يقي من الأمراض المزمنة، وذلك حسب 16 دراسة علمية أكدت احتواءه على مضادات الأكسدة، وهو ما يعمل كمضاد للالتهابات، حيث يثبط من نشاط الشوارد الحرة بجسم الإنسان، وبالتالي يقلل من فرص الإصابة بالأمراض المزمنة، وفقا للمصدر ذاته.

وإلى جانب ذلك يعالج الكرز النقرس وهو ما أكدته دراسة منشورة عبر موقع المركز الوطني للمعلومات التقنية الحيوية “إن سي بي آي”، حيث أثبتت أن تناول الكرز لمدة يومين يقلل مستويات حمض البوليك بالدم بنسبة 35%، وهذا ما يحتاجه مرضى النقرس.

ويحتوي الكرز كذلك على كمية كبيرة من البوتاسيوم، وهو ما يضمن مجموعة من الفوائد خاصة لمرضى القلب، مثل تنشيط الدورة الدموية، وضبط معدل ضغط الدم، وتقوية عضلة القلب، وتنظيم ضرباته، إلى جانب الحفاظ على توازن السوائل بالجسم، وخفض نسبة الكوليسترول الضار.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
2
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format