additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

🌍 World

Number of Children Facing Education DISRUPTION in Yemen Could Rise to 6 Million, UNICEF Warns

يونيسيف تحذر من ارتفاع أعداد الأطفال الذين يواجهون اضطرابات في التعليم باليمن

QNA

Geneva: A new report published by UNICEF warned that the number of children facing education disruption in Yemen could rise to six million.

UNICEF said that just over two million school-age girls and boys are now out of school as poverty, conflict and lack of opportunities disrupt their education. This is double the number of out-of-school children in 2015 when the conflict started.

The report, Education Disrupted: Impact of the conflict on children’s education in Yemen, looks at the risks and challenges children face when out of school, and the urgent actions needed to protect them.

“Access to quality education is a basic right for every child, including for girls, displaced children and those with disabilities,” UNICEF Representative to Yemen Philippe Duamelle said, stressing that Keeping children in school is critical for their own future and the future of Yemen.

In the report, UNICEF calls for all stakeholders in Yemen to uphold children’s right to education and work together to achieve lasting and inclusive peace. This includes stopping attacks on schools and ensuring teachers get a regular income so that children can continue to learn and grow, and for international donors to support education programmes with long-term funding. 

قنا

جنيف: حذر تقرير صادر عن منظمة الأمم المتحدة للطفولة (يونيسف) ، من أن عدد الأطفال الذين يواجهون اضطرابات في التعليم في اليمن قد يرتفع إلى ستة ملايين.

وذكرت المنظمة في بيان لها “تؤكد التقارير أن ما يزيد على مليوني فتاة وفتى في سن الدراسة خارج المدرسة لأن الفقر والصراع وانعدام الفرص تعطل تعليمهم وضعف عدد الأطفال غير الملتحقين بالمدارس في عام 2015 عندما بدأ الصراع “.

ويتناول التقرير المخاطر والتحديات التي يواجهها الأطفال عندما يتركون المدرسة والإجراءات العاجلة اللازمة لحمايتهم.

ونقل التقرير عن ممثل (يونيسف) في اليمن السيد فيليب دواميل قوله إن “الحصول على تعليم جيد هو حق أساسي لكل طفل بمن في ذلك الفتيات والأطفال النازحون وذوي الاحتياجات الخاصة”، مؤكدا أن إبقاء الأطفال في المدرسة أمر بالغ الأهمية لمستقبلهم ومستقبل اليمن.

ودعت المنظمة في التقرير إلى دعم حق الأطفال في التعليم والعمل معا لتحقيق سلام دائم وشامل بما في ذلك وقف الهجمات على المدارس وضمان حصول المعلمين على دخل منتظم حتى يتمكن الأطفال من مواصلة التعلم والنمو وقيام المانحين الدوليين بدعم برامج التعليم بتمويل طويل الأجل.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format