additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

🌍 World

Solar flare hits Earth and disrupts tech – NASA confirms the strongest flare in 4 years

ناسا: أقوى توهج شمسي منذ ٤ سنوات يضرب الأرض ويعطل التكنولوجيا

News Agencies

The “significant” solar flare was detected on the Sun on July 3 and was the first X-class event recorded since September 2017. The powerful blast of energy escaped from the Sun and struck the planet, causing some tech disruptions and possible blackouts over the Atlantic ocean. Although not harmful to life on the surface, the pulse of X-ray radiation interacted with the planet’s magnetic field, causing some disruptions to electronic instruments and radio frequencies.

An astronomer in Norway who runs a space weather observatory reported all of his instruments briefly went haywire.

Rob Stammes was quoted by the astronomy website Space Weather, saying: “This is the first in many years. The magnetic disturbance is especially rare.”

The X-flare likely caused a radio burst and surge of electrical currents in the ground that affected the astronomer’s instruments.

NASA’s Solar Dynamics Observatory (SDO), which tracks the Sun 24/7, photographed the intense flash at 3.29pm BST (10.29am EDT).

The event was classified as an X1.5-class flare, with “X” denoting the most powerful class of flares.

The following number, meanwhile, indicates the flare’s strength, so an X3-class flare would be twice as intense as Saturday’s event.

NASA said: “Solar flares are powerful bursts of radiation.

“Harmful radiation from a flare cannot pass through Earth’s atmosphere to physically after humans on the ground, however – when intense enough – they can disturb the atmosphere in the layer where GPS and communications signals travel.”

Solar flares and solar storms can cause tech blackouts, disrupt satellite operations and even – in the most severe cases – cause power surges.

According to Space Weather, the flare erupted from the newly formed sunspot AR2838.

Sunspots are temporary blotches on the Sun’s photosphere that are cooler than other parts of the Sun.

They appear as black spots and are caused by magnetic lines getting all tangled up.

Space Weather said: “X-flares are the strongest kind of solar flare.

قنا

ناسا: أعلن مرصد الديناميكا الشمسية التابع لإدارة الطيران والفضاء الأمريكية /ناسا/ ، أن تيارا من الإشعاع من أكبر توهج شمسي شوهد منذ سنوات، كان مسؤولا عن تعتيم تقني في نهاية الأسبوع.

واكتُشف التوهج الشمسي في 3 من يوليو الجاري ، وكان أول حدث من الفئة X يُسجّل منذ سبتمبر 2017.

و أوضحت /ناسا/ أن الانفجار القوي للطاقة هرب من الشمس وضرب الكوكب، ما تسبب في بعض الاضطرابات التقنية وانقطاع التيار الكهربائي المحتمل فوق المحيط الأطلسي ، وعلى الرغم من أن نبضة الأشعة السينية ليست ضارة للحياة على السطح، إلا أنها تفاعلت مع المجال المغناطيسي للكوكب، ما تسبب في بعض الاضطرابات للأجهزة الإلكترونية وترددات الراديو.

ومن المحتمل أن يكون التوهج X تسبب في انفجار لاسلكي واندفاع في التيارات الكهربائية في الأرض، والتي أثرت على أدوات الفلك.

وقام مرصد الديناميكا الشمسية الذي يتتبع الشمس على مدار الساعة طوال أيام الأسبوع، بتصوير الفلاش المكثف في الساعة 3.29 مساء بتوقيت غرينتش ، وصنف الحدث على أنه توهج من فئة X1.5، حيث تشير /X/ إلى أقوى فئة من التوهجات.

ويشير الرقم التالي، في الوقت نفسه، إلى قوة التوهج، لذا فإن التوهج من فئة X3 سيكون ضعف شدة حدث أمس الأول /السبت/.

وقالت ناسا “التوهجات الشمسية هي انفجارات قوية من الإشعاع ، ولا يمكن للإشعاع الضار من التوهج أن يمر عبر الغلاف الجوي للأرض، ومع ذلك عندما يكون شديدا بدرجة كافية يمكن أن يضر بالغلاف الجوي في الطبقة التي تنتقل فيها إشارات نظام تحديد المواقع العالمي /GPS/ والاتصالات”.

ويمكن أن تتسبب التوهجات الشمسية والعواصف الشمسية في انقطاع التيار الكهربائي، وتعطيل عمليات الأقمار الصناعية.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format