additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

😎 LifeStyle🌍 World

Are there safe and dangerous holidays?

هل هناك عطلات آمنة وأخرى خطرة؟

With the onset of the holiday season, everyone is wondering about supposedly safe holiday destinations to avoid contracting Covid-19, especially after vaccination campaigns spread around the world.

In this report we try to help you choose the best destination and recall the precautionary procedures for a safe holiday.

Countries requiring vaccination or PCR test upon entry
The vaccination condition for travel is one of the safest options for holidays, as a large number of countries around the world have begun exempting corona vaccine recipients, 14 days after receiving the second dose, from quarantine and PCR testing.

With the spread of vaccination campaigns and accessing a large proportion of the population, EU countries, particularly the bloc’s tourism countries, and other tourist destinations have exempted travellers coming to them with the aim of tourism from quarantine or testing on the condition of obtaining vaccination.

Health experts believe that countries that have achieved large proportions of vaccinations are the safest for holidays, especially as the chances of the spread of Covid-19 become lower.

Travel arrangements
A number of experts believe that two doses of vaccine should be obtained for adults, to ensure a safe holiday without any problems, and to reduce the chances of the disease reaching you, and many countries around the world now require vaccination to receive those coming to them.

Children
Health experts recommend precautionary measures for the entire family, particularly towards unvaccinated children under the age of 12, who are always at risk.

Indoor and open spaces
Experts recommend choosing places that are always open over indoor areas, in case of congestion, especially restaurants and cafés, where chances of Coronavirus spreading are higher in closed areas compared to open spaces.

Precautionary measures
So far, according to the World Health Organization (WHO) and national health authorities, masks are essential in following precautionary measures against COV, as masks reduce the spread of the virus, and experts do not advise giving up these procedures so far.

Checking after returning from Delta mutation countries
Many countries around the world, such as Qatar, require quarantine when returning from travelers who have passed through Delta mutation countries even if they are vaccinated, so check the return policies of the country to which you will return even if you are vaccinated against Corona.

مع حلول موسم الأعياد والأجازات، يتساءل الجميع عن الوجهات المفترضة والتي تعد أكثر أماناً من الإصابة بفيروس كورونا (كوفيد – 19)، وخصوصاً بعد انتشار حملات التطعيم في دول العالم ..

ومع نجاح برنامج التطعيم الوطني في قطر والحاجة إلى قضاء أجازة وعطلة آمنة، يرغب الكثير من المواطنين والمقيمين في قضاء عطلة بعيدة عن ذكريات الحجر المنزلي والإغلاقات الكلية ..

فإلى أي وجهة يمكنه الذهاب؟ ..

في هذا التقرير نحاول أن نساعدك على اختيار الوجهة الأمثل والتذكير بالإجراءات الاحترازية المتبعة لقضاء عطلة آمنة .. مع ملاحظة أن خبراء وزارة الصحة لا ينصحون بالسفر حالياً حتى تستقر برامج التطعيم في العالم وتحرز أهدافها في تلقيح غالبية السكان ومحاصرة فيروس كورونا ..

دول تشترط التطعيم أو فحص PCR للدخول
يعد اشتراط التطعيم للسفر، من الخيارات الأكثر أماناً لقضاء العطلات، حيث بدأ عدد كبير من دول العالم يعفي الحاصلين على جرعتي لقاح كورونا، ومرور 14 يوماً على تلقي الجرعة الثانية، من الحجر الصحي وفحص الـ PCR ..

ومع انتشار حملات التطعيم ووصولها إلى نسبة كبيرة من السكان، أعفت دول الاتحاد الأوروبي، وبخاصة الدول السياحية في التكتل، ووجهات سياحية أخرى، القادمين إليها من السياحة من التطعيم والفحص شرط الحصول على التطعيم .

ويرى خبراء الصحة أن الدول التي حققت نسباً كبيرة من تطعيم سكانها هي الأكثر أماناً للعطلات بخاصة أن فرص انتشار مرض كوفيد -19 تصبح أقل .

ترتيبات السفر
يرى عدد من الخبراء ضرورة الحصول على جرعتي اللقاح للبالغين، لتأمين عطلة آمنة بدون أي مشاكل، وتقليل فرص المرض في الوصول إليك، كما أن كثيراً من دول العالم أصبحت تشترط التطعيم لاستقبال القادمين إليها .

كما يشير هؤلاء إلى ضرورة عمل دراسة بسيطة عن الوجهة من حيث متابعة اشتراطات الدخول إليها، ومن حيث انتشار فيروس كورونا من عدمه، واللقاحات المعتمدة لدى هذه الوجهة، والمتحور دلتا، فإذا كانت من الدول التي تسيطر على انتشار المتحور تصبح من أكثر العطلات أماناً .

الأطفال
ينصح خبراء الصحة باتخاذ الإجراءات الاحترازية للعائلة بأكملها، وبالأخص تجاه الأطفال غير الملقحين أو الأقل من 12 عاماً حيث يظلون دائماً معرضين للخطر ..

الأماكن المغلقة والمفتوحة
ينصح الخبراء باختيار الأماكن المفتوحة دائماً عن الأماكن المغلقة، في حال الازدحام، وبخاصة المطاعم والمقاهي، حيث يزداد فرص انتشار كورونا في الأماكن المغلقة والمزدحمة عن الأماكن المفتوحة.

الإجراءات الاحترازية
إلى الآن، ووفق منظمة الصحة العالمية، والسلطات الصحية الوطنية، تعد الكمامات شيئاً أساسياً في اتباع الإجراءات الاحترازية ضد فيروس كورونا، حيث تقلل الكمامات من انتشار فرص انتشار الفيروس، فلا ينصح الخبراء بالتنازل أبداً عن هذه الإجراءات حتى الآن .

التأكد عند العودة من دول المتحور دلتا
الكثير من دول العالم، كما في دولة قطر، تطلب الحجر الصحي عند العودة من المسافرين الذين مروا على دول متحور دلتا حتى ولو كانوا ملقحين، فتأكد من سياسات العودة للدولة التي ستعود إليها حتى لو كنت مطعماً ضد كورونا ..

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format