additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

📚Education🇶🇦 DOHA

Katara Announces Winners of Short Story Competition

كتارا تعلن عن الفائزين في مسابقة القصة القصيرة

QNA

Doha: The Cultural Village Foundation (Katara) announced the winners of the Katara short story competition, which was launched as part of the activities of Doha, Capital of Culture in the Islamic World 2021, and as a continuation of the short story competitions that Katara launches annually in the holy month.

The Sudanese contestant Mohammed Ismail won first place for his story entitled “The Brothers of Youssef” and a prize of QR 15,000. The Syrian contestant Suzan Ibrahim Al Saabi won second place for her story “Away from a Balcony,” and a prize of QR 12,000, while the third place was awarded to the Iranian contestant, Ahmad Abdul-Imam Jabri, for his story “Dwar” and won a prize of QR10,000.

Katara launched the Short Story Competition 2021 during the period from the beginning of Ramadan 2021until the end of the holy month and identified the topic “kith and kin” to be the main focus around which the stories participating in the competition revolve, given the great importance that Islam attached to the relationship of kinship and charity to relatives. For the first time, participation in the competition was available from participants from outside Qatar, where the number of participants reached about 438 contestants.

Among the conditions included in the competition, the story should not be less than 1,500 words and not more than 5,000 words, written in Standard Arabic, and has not been previously published before, or won an award so that it is specific for the competition only.

The Katara Short Story Competition allowed writers of both sexes to participate without age restrictions, provided that the contestant has the right to participate in only one story.

Katara has launched a package of competitions during the last period within the activities of Doha, Capital of Culture in the Islamic World 2021, and allocated valuable prizes for them, such as launching a research competition in Islamic, linguistic and rhetorical studies, a competition for ideas for mobile applications and the Katara Prize for Arabic Poetry.

قنا

الدوحة: أعلنت المؤسسة العامة للحي الثقافي /كتارا/، عن أسماء الفائزين في مسابقة /كتارا للقصة القصيرة/، والتي أطلقت ضمن فعاليات الدوحة عاصمة الثقافة في العالم الإسلامي لعام 2021، واستمرارا لمسابقات القصة القصيرة التي درجت المؤسسة على إطلاقها سنويا في الشهر الفضيل.

وفاز بالمركز الأول المتسابق السوداني محمد إسماعيل، عن قصته بعنوان /إخوة يوسف/ وقد حصد جائزة مالية قدرها 15 ألف ريال قطري ، وفازت بالمركز الثاني المتسابقة السورية سوزان إبراهيم الصعبي عن قصتها /على بعد شرفة/ وقد حصدت جائزة قدرها 12 ألف ريال قطري ، وجاء في المركز الثالث المتسابق الإيراني أحمد عبد الامام جابري، عن قصته /دوار/ وحصد جائزة قدرها 10 آلاف ريال قطري .

وكانت المؤسسة العامة للحي الثقافي ، قد أطلقت مسابقة القصة القصيرة 2021 خلال الفترة من بداية رمضان الماضي وحتى نهاية الشهر الفضيل، وحددت موضوع /ذوي القربى والأرحام/ ليكون محورا رئيسيا تدور حوله القصص المشاركة في المسابقة، نظرا للأهمية البالغة التي أولاها الإسلام لصلة الرحم والإحسان للأقارب، ولأول مرة فتح المجال في هذه المسابقة للمشاركات من خارج قطر ، حيث وصل عدد المشاركين نحو 438 متسابقا.

ومن بين الشروط التي تضمنتها المسابقة، ألا يقل نص القصة عن 1500 كلمة ولا يزيد على 5000 كلمة، ويشترط أن تكتب قصة قصيرة باللغة العربية الفصحى، وبلغة خالية من الأخطاء الإملائية مع مراعاة مواضع علامات الترقيم، وألا تكون القصة قد سبق نشرها في أي من الوسائل الإعلامية، أو حازت على أي جائزة من قبل، بحيث تكون خاصة بالمسابقة فقط.

وأتاحت مسابقة كتارا للقصة القصيرة /ذوي القربى والأرحام/ المشاركة للكتّاب من الجنسين دون التقيد بالعمر، على أن يكون للمتسابق الحق في المشاركة بقصة واحدة فقط، كما تضمنت الشروط أن دار كتارا للنشر لها الحق في نشر المشاركات الفائزة في المسابقة، حيث يعد إرسال الكاتب للقصة موافقة نهائية على نشرها في حالة الفوز.

يشار إلى أن المؤسسة العامة للحي الثقافي /كتارا /، قد أطلقت حزمة من المسابقات خلال الفترة الماضية ضمن فعاليات الدوحة عاصمة الثقافة في العالم الإسلامي 2021، ورصدت لها جوائز قيمة، فإلى جانب مسابقة كتارا للقصة القصيرة، تم إطلاق مسابقة بحثية في الدراسات الإسلامية واللغوية والبلاغية، تحت عنوان /اللغة في القرآن الكريم/، بالإضافة إلى مسابقة أفكار لتطبيقات الجوال /في حب المصطفى صلى الله عليه وسلم/، كما أطلقت جائزة كتارا للشعر العربي، وحصرت موضوعها في /أمهات المؤمنين رضي الله عنهن/.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format