additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

🩺 Health🌍 World

Study reveals that diet can reduce migraine

دراسة تكشف عن نظام غذائي يمكن أن يقلل من الصداع النصفي

QNA

London: A new study from the British National Health Service (NHS) revealed that a diet rich in “omega-3” fatty acids can reduce migraine headaches by up to 50%.

“A diet high in omega-3 can reduce persistent headaches by 2 to 4 per month, and fatty acids that can be found in supplements and oily fish have a beneficial effect on the heart,” the researchers said

For its part, NHS stressed that a healthy and balanced diet should include at least two servings of fish per week, including one of the oily fish

To find out the results of the study, a research was prepared that included (182) people, 88% of the study were women with an average age of 38 years who suffer from migraines from 5 to 20 times a month, and the women were divided into three groups, with varying amounts of “omega-3” fatty acids، eicosapentaenoic acid (EPA) and docosahexaenoic acid (DHA), according to the diet, while omega-6 linoleic acid was also monitored.

During the experiment, participants were provided with combinations of oil, butter and protein foods, including fish, to achieve different levels. They also conducted a migraine impact test and recorded the frequency of headache attacks daily using an electronic diary.

The study found that those who followed a diet high in “omega-3” daily, experienced a two-day decrease in headaches during the month. Meanwhile, women who followed a diet high in “omega-3”, in addition to low “omega-6” experienced fewer headaches by an amount of four days a month.

 

قنا

لندن: كشفت دراسة جديدة من هيئة الخدمة الصحة الوطنية البريطانية، أن اتباع نظام غذائي غني بأحماض “أوميغا 3” الدهنية ، يمكن أن يقلل من الصداع النصفي بنسبة تصل إلى 50 %.

وقال الباحثون إن “اتباع نظام غذائي عال بأوميغا 3 ، يمكن أن يقلل من الصداع المستمر بنسبة 2 إلى 4 في الشهر، كما أن الأحماض الدهنية التي يمكن العثور عليها في المكملات الغذائية والأسماك الزيتية، لها تأثير مفيد على القلب”.

من جهتها، أكدت الهيئة أنه يجب أن يشتمل النظام الغذائي الصحي والمتوازن على حصتين على الأقل من الأسماك أسبوعيا، بما في ذلك واحدة من الأسماك الزيتية.

ولمعرفة نتائج الدراسة أعد بحث شمل (182) شخصا، 88 % من الدراسة نساء متوسط أعمارهن 38 عاما ويعانين من الصداع النصفي من 5 إلى 20 مرة في الشهر، وتم تقسيم النساء إلى ثلاث مجموعات، مع تفاوت كمية أحماض “أوميغا 3″ الدهنية، حمض إيكوسابنتاينويك EPA، وحمض الدوكوساهيكسانويكDHA ) ، وفقا للنظام الغذائي، بينما تمت أيضا مراقبة حمض ” أوميغا 6 لينوليك” .

وخلال التجربة تم تزويد المشاركات بتركيبات الزيت والزبدة والأطعمة البروتينية، بما في ذلك الأسماك، لتحقيق مستويات مختلفة، كما أجروا اختبار تأثير الصداع النصفي وسجلوا تكرار نوبات الصداع يوميا باستخدام مفكرة إلكترونية.

ووجدت الدراسة أن الذين يتبعون نظاما غذائيا عاليا من “أوميغا 3″ يوميا، شهدوا انخفاضا لمدة يومين في الصداع خلال الشهر وفي الوقت نفسه، فإن النساء اللاتي يتبعن نظاما غذائيا عالي ” الأوميغا 3 ” ، بالإضافة إلى انخفاض ” أوميغا 6 ” شهدن صداعا أقل بمقدار أربعة أيام في الشهر.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
1
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format