additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

💉 Health😎 LifeStyle🇶🇦 DOHA

When should I stop drinking coffee?

متى يجب التوقف عن تناول القهوة؟

QNA

Edinburgh: Many start their day with a cup of coffee in order to wake up and start moving and following their daily tasks, but a recent study found that drinking too much caffeine later in the day can significantly affect sleep, even if you drink it relatively early.

Researchers from the Department of Sleep Medicine at the University of Edinburgh, who conducted research on the subject, found that the effect of coffee on sleep can last up to six hours before going to sleep, studyfinds reported.

The study’s lead author, Renata Reha, explained that reducing caffeine intake from six hours before bedtime may help reduce the impact on a person’s waking and sleep cycle.

The study authors found that drinking coffee after waking up can help the person focus and wake up, which is particularly true for shift workers who often have to adjust to a new sleep cycle.

A previous study found that having 300 mg of caffeine per day (equivalent to three cups of coffee) could help improve brain cognitive responses during the first three days of poor sleep.

For those with an abnormal sleep cycle, such as working a night shift, regular coffee can help relieve short-term cognitive impairment due to lack of sleep, but researchers say it is likely to have a negative impact on sleep quality and duration later.

The researchers found that the amount of caffeine one consumes yields different results, as 75 mg of caffeine increases attention, concentration and alertness, however, coffee lovers can still enjoy up to 400 milligrams as part of a healthy balanced diet while continuing to be active.

“Nearly 80 percent of the world’s population consumes caffeine every day, often because of its benefits in promoting alertness and concentration,” Reha said in a press release. Its effects can last for several hours, depending on how fast or slow the metabolism is.”

“Those who find that drinking coffee later in the day disrupts their sleep patterns may want to replace it with low-caffeine drinks or decaffeinated coffee during the afternoon and evening,” she said.

قنا

إدنبرة: يبدأ الكثيرون يومهم بفنجان من القهوة من أجل الاستيقاظ والبدء في التحرك ومتابعة مهامهم اليومية، ولكن دراسة حديثة وجدت أن تناول الكثير من الكافيين في وقت لاحق من اليوم يمكن أن يؤثر بشكل كبير على النوم، حتى لو شربته في وقت مبكر نسبيا.

ووجد باحثون من قسم طب النوم في جامعة إدنبرة، أجروا بحثا حول هذا الموضوع، أن تأثير القهوة على النوم يمكن أن يستمر حتى ست ساعات قبل الذهاب إلى النوم، بحسب موقع studyfinds.

وأوضحت المؤلفة الرئيسية للدراسة، ريناتا ريها، أن التقليل من تناول الكافيين بدءا من ست ساعات قبل وقت النوم قد يساعد في تقليل التأثير على دورة الاستيقاظ والنوم لدى الشخص.

ووجد مؤلفو الدراسة أن شرب القهوة بعد الاستيقاظ يمكن أن يساعد في التركيز واليقظة، وهو ما ينطبق بشكل خاص على عمال المناوبة الذين يتعين عليهم التكيف في كثير من الأحيان مع دورة نوم جديدة.

واكتشفت دراسة سابقة أن تناول 300 مغم من الكافيين يوميا (ما يعادل ثلاثة أكواب من القهوة) يمكن أن يساعد في تحسين الاستجابات المعرفية للدماغ خلال الأيام الثلاثة الأولى من قلة النوم.

وبالنسبة لأولئك الذين يعانون من دورة نوم غير طبيعية، مثل العمل في نوبة ليلية، يمكن أن يساعد تناول القهوة بانتظام في تخفيف الضعف الإدراكي قصير المدى بسبب قلة النوم، إلا أن الباحثين يقولون إنه من المحتمل أن يكون له تأثير سلبي على جودة النوم ومدته لاحقا.

ووجد الباحثون أن كمية الكافيين التي يستهلكها المرء تعطي نتائج مختلفة، حيث إن 75 ملغ من الكافيين تزيد من الانتباه والتركيز واليقظة، ومع ذلك، لا يزال بإمكان محبي القهوة الاستمتاع بما يصل إلى 400 ميلليغرام كجزء من نظام غذائي صحي متوازن مع الاستمرار في النشاط.

وقالت ريها في بيان صحفي: “يستهلك الكافيين يوميا ما يقرب من 80 بالمئة من سكان العالم، غالبا لفوائده في تعزيز اليقظة والتركيز.. يمكن أن تستمر آثاره لعدة ساعات، اعتمادا على مدى سرعة أو بطء عملية التمثيل الغذائي”.

واختتمت بالقول “أولئك الذين يجدون أن شرب القهوة في وقت لاحق من اليوم يعطل أنماط نومهم قد يرغبون في استبدالها بمشروبات قليلة الكافيين أو قهوة منزوعة الكافيين خلال فترة ما بعد الظهر والمساء”.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format