additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

📱 Technology🌍 World

Google’s new feature to reduce spreading rumors and misinformation

ميزة جديدة من جوجل لتقليل نشر الشائعات والأخبار المضللة

Google has begun testing a new alert feature that may significantly help reduce spreading and circulating rumors, misinformation and unreliable news if you search for any different information or topics.

The new feature warns users that the results they see are changing rapidly “if this topic is new, it can sometimes take time to add results from reliable sources,” al Jazeera Net reported.

Google confirmed to Recode that it began testing the feature about a week ago. Currently, the notification appears only in a small percentage of searches, which tend to update common topics.

During the Covid-19 pandemic and the 2020 U.S. election, companies, Facebook and Twitter, took unprecedented action to remove popular accounts that spread misinformation.

“When anyone searches Google, we try to show them the most relevant and reliable information,” said Danny Sullivan, general communications officer for google search site, adding that the notice does not state that what you see in search results is correct or wrong, but “this is a variable situation and more information may appear later.

Sullivan, for example, cited a report of a suspected UFO sighting in the UK that “someone posted this video of the Police Wales report, and they got a little press coverage, but there’s not much about it”.

“People may be looking for it on social media, so we can say it’s starting to go in a certain way. We can also say that there are not many real things about it necessarily. We also believe that new things may emerge”.

The feature relies on Google’s recent efforts to help users “know what to read and write in search,” or to better understand the context of what they’re looking for.

In April 2020, the company released a feature that tells people when there are not enough good matches to search them, and in February 2021, it added an “About” button next to most search results that show a brief description of people’s Wikipedia site, which we see when available.

“It’s a great way to get people to stop on a foundation before they act or publish more information,” said Evelyn Dweck, a Harvard researcher who studies speech science online.

“This does not include anyone who makes judgments about the truth or falsification of any story, but it gives readers more context. In almost all breaking news contexts, the first stories aren’t complete, so it’s good to remind people of that”.

بدأت شركة جوجل في اختبار ميزة جديدة للتنبيه قد تساعد بدرجة كبيرة في تقليل نشر وتداول الشائعات والأخبار المضللة وغير الموثوقة في حالة البحث عن أي معلومات أو موضوعات مختلفة.

وتعمل الميزة الجديدة على تحذير المستخدمين من أن النتائج التي يشاهدونها تتغير بسرعة “إذا كان هذا الموضوع جديداً، فقد يستغرق أحيانًا وقتًا لإضافة النتائج بواسطة مصادر موثوقة”، بحسب موقع الجزيرة نت.

وأكدت جوجل لموقع “ريكود” (Recode) أنها بدأت في اختبار الميزة منذ حوالي أسبوع. حالياً، موضحة أن الإشعار يظهر فقط في نسبة مئوية صغيرة من عمليات البحث، والتي تميل إلى تحديث موضوعات شائعة.

وخلال جائحة كورونا “كوفيد-19” والانتخابات الأمريكية لعام 2020، اتخذت بعض الشركات ومن بينها فيسبوك وتويتر إجراءات غير مسبوقة بإزالة الحسابات الشعبية التي تنشر المعلومات المضللة.

ويقول داني سوليفان، مسؤول الاتصال العام لموقع البحث جوجل، “عندما يجري أي شخص بحثًا على غوغل، فإننا نحاول أن نعرض عليه المعلومات الأكثر صلة وموثوقية”، مضيفاً أن الإشعار لا ينص على أن ما تراه في نتائج البحث صحيح أو خاطئ، ولكن “هذا وضع متغير وقد تظهر المزيد من المعلومات لاحقاً”.

واستشهد سوليفان على سبيل المثال، بتقرير عن رؤية جسم غامض مشتبه به في المملكة المتحدة “شخص ما نشر مقطع الفيديو هذا لتقرير الشرطة في ويلز، وقد حصل على القليل من التغطية الصحفية، لكن لا يوجد الكثير حول هذا الموضوع”.

ويضيف “ربما يبحث الناس عنه على وسائل التواصل الاجتماعي، لذلك يمكننا أن نقول إنه بدأ في الاتجاه. ويمكننا أيضاً أن نقول إنه لا يوجد الكثير من الأشياء الحقيقية بخصوصه بالضرورة. ونعتقد أيضاً أنه ربما ستظهر أشياء جديدة”.

وتعتمد الميزة على جهود جوجل الأخيرة لمساعدة المستخدمين في “معرفة القراءة والكتابة بالبحث”، أو لفهم سياق أفضل لما يبحثون عنه.

في أبريل 2020، أصدرت الشركة ميزة تخبر الأشخاص عند عدم وجود ما يكفي من التطابقات الجيدة لبحثهم، وفي فبراير 2021، أضافت زر “حول” (Redirect) بجوار معظم نتائج البحث التي تعرض وصفاً موجزاً ​​لموقع ويكيبيديا للأشخاص، نراه عندما يكون ذلك متاحاً.

وقالت إيفلين دويك، الباحثة في جامعة هارفارد التي تدرس علم الكلام عبر الإنترنت، “إنها طريقة رائعة لجعل الناس يتوقفون على أساس قبل أن يتصرفوا أو ينشروا المعلومات بشكل أكبر”.

وأضافت “لا يتضمن ذلك أي شخص يصدر أحكاماً حول حقيقة أو زيف أي قصة ولكنه يمنح القراء المزيد من السياق. وفي جميع سياقات الأخبار العاجلة تقريباً، لا تكون القصص الأولى كاملة، ولذا فمن الجيد تذكير الناس بذلك”.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format