additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

💉 Health😎 LifeStyle🇶🇦 DOHA

5 ways to know whether the egg is valid or rotten

٥ طرق لتعرف إذا كانت البيضة صالحة أم فاسدة

Although eggs can be kept in the fridge for several weeks, they spoil over time after the air pocket inside grows larger and the whites becomes tenderer.

Al Jazeera Net, quoting a report published in the French magazine Santé+ shows writer Laurence O’Ckenin some ways to help you see if the egg is good for consumption or expired.

Check the expiration date
The eggs we buy from the market have a recommended consumption date, that do not exceed 28 days with the maximum day of delivery (chicken laying the egg). Eggs can be stored in the refrigerator for one month after the recommended consumption date, i.e. 58 days after they were laid, if the shell does not crack or break.

Put the egg in the water
According to Lashan Info, another effective way to know if the egg is good or not is to put it in a pot or bowl full of water, so if it sinks down to the bottom it means that it is fresh, and if it floats horizontally it means it should be eaten as soon as possible, but if it pops up, it means that it is inedible.

Smell the egg
Like all other fresh products such as cheese, cream and yogurt, eggs become smelly after they expire. If you have any doubt that the egg is no longer edible, smell it first before eating it.

Nutritionist Taylor Jones advises breaking the egg in a bowl, then discarding it if it doesn’t smell normal, and then washing the bowl with hot water. If the smell looks normal, you can eat it.

Check the shell
Checking the shape of the shell can help you determine whether it is fit for consumption, and according to Taylor Jones, check whether the shell is soft, sticky or cracked

If the shell is dry, break it in a bowl and check its color. Blue, pink, black or green in white or egg yolks usually indicate the growth of bacteria that can cause food poisoning

Gastroenterologist Julia Rowe asserts that salmonella is a bacteria that can be found in raw or undercooked eggs, as well as in dairy products. These germs can cause salmonella and poisoning, which cause symptoms such as fever, diarrhea, vomiting or abdominal pain.

Use wax technology
Candle technology is one of the methods used to assess the viability of eggs or the growth of chicks in a fertilized egg. In general, this technique is implemented in the industrial environment thanks to special equipment for classifying eggs before packaging them.

However, this method can be applied at home, and you need a cool, dimly lit place, a candle or a small flashlight.

Hold the light source at the end of the egg, then tilt it and roll it from left to right until you see what’s inside. This technology allows you to know if the air bubble is small or large.

As the egg ages, the water evaporates and the gases replace it. The larger the air pocket, the more viable the egg is.

على الرغم من أنه يمكن الحفاظ على البيض في الثلاجة لعدة أسابيع، فإنه يفسد بمرور الوقت بعد أن يكبر حجم الجيب الهوائي بالداخل ويصبح البياض أكثر رقة.

نقل موقع الجزيرة نت، عن تقرير نُشر في مجلة “سانتي بلوس” (sante plus) الفرنسية، تستعرض فيه الكاتبة لورانس أوكنين بعض الطرق التي تساعدك على معرفة ما إذا كانت البيضة صالحة للاستهلاك أو انتهت صلاحيتها.

 

التحقق من موعد انتهاء الصلاحية
يحتوي البيض الذي نشتريه من السوق على تاريخ موصى به للاستهلاك، ولا يتجاوز 28 يوما على أقصى حد من يوم الوضع (وضع الدجاجة للبيضة). ويمكن تخزين البيض في الثلاجة لمدة شهر واحد بعد تاريخ الاستهلاك الموصى به، أي 58 يوما بعد يوم الوضع، إذا لم تتشقق القشرة أو تنكسر.

 

ضع البيضة في الماء
وفقا لموقع “لاشان أنفو”، هناك طريقة أخرى فعالة في التحقق من صلاحية البيضة، وهي وضعها في قدر أو وعاء مليء بالماء، فإذا نزلت إلى القاع فإن ذلك يعني أنها طازجة، وإذا طفت أفقيا فهذا يعني أنه ينبغي تناولها في أقرب وقت ممكن، أما إذا طفت على السطح فذلك يعني أنها غير صالحة للأكل.

شم رائحة البيضة
على غرار جميع المنتجات الطازجة الأخرى مثل الجبن والقشطة والزبادي، يصبح للبيض رائحة كريهة بعد انقضاء موعد صلاحيته. إذا كان لديك شك في أن البيضة لم تعد صالحة للأكل، فقم بشمها أولا قبل تناولها.

وتنصح مختصة التغذية تايلور جونز بكسر البيضة في وعاء، ثم التخلص منها إذا لم تكن رائحتها عادية، ثم غسل الوعاء بالماء الساخن. أما إذا بدت الرائحة طبيعية، فيمكنك تناولها.

 

تحقق من شكل القشرة
يمكن أن يساعدك التحقق من شكل القشرة في تحديد ما إذا كانت صالحة للاستهلاك أم لا، ووفقا لتايلور جونز، ينبغي التحقق مما إذا كانت القشرة ناعمة أو لزجة أو متشققة.

إذا كانت القشرة جافة، فقم بكسرها في وعاء وتحقق من لونها. عادة ما يشير اللون الأزرق أو الوردي أو الأسود أو الأخضر في بياض أو صفار البيض إلى نمو البكتيريا التي يمكن أن تسبب التسمم الغذائي.

وتؤكد مختصة الجهاز الهضمي جوليا رو أن “السالمونيلا” (salmonella) هي بكتيريا يمكن العثور عليها في البيض النيئ أو غير المطبوخ جيدا، وكذلك في منتجات الألبان. يمكن أن تسبب هذه الجراثيم داء السلمونيلات والتسمم الذي يسبب أعراضا مثل الحمى أو الإسهال أو القيء أو آلام البطن.

 

استخدم تقنية الشمع
تعتبر تقنية الشموع من الطرق المستخدمة لتقييم صلاحية البيض أو نمو الصيصان في البويضة المخصبة. بشكل عام، يتم تنفيذ هذه التقنية في البيئة الصناعية بفضل معدات خاصة لتصنيف البيض قبل تعبئته.

مع ذلك، يمكن تطبيق هذه الطريقة في المنزل، وتحتاج إلى مكان بارد مضاء إضاءة خافتة، وإلى شمعة أو مصباح يدوي صغير.

ثبّت مصدر الضوء في نهاية البيضة، ثم قم بإمالتها ولفها من اليسار إلى اليمين حتى ترى ما بداخلها. تسمح لك هذه التقنية بمعرفة ما إذا كانت فقاعة الهواء صغيرة أم كبيرة.

مع تقدم عمر البيضة، يتبخر الماء وتحل مكانه الغازات. وكلما زاد حجم الجيب الهوائي، فإن ذلك يعني أن صلاحية البيضة اقتربت من الانتهاء.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format