additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

🌍 World🦠Coronavirus

Delta strain may be the cause of closures that threaten the world again

شبح الإغلاقات يهدد العالم من جديد ومخاوف خلال الصيف.. السر في سلالة “دلتا”

The Delta strain of Coronavirus appears to be on its way to becoming the dominant strain in the world, forcing many countries to reimpose restrictions that were eased after the number of infections dropped, according to a report by the German Broadcasting Corporation.

* Germany
On Friday (June 25th), Germany added Portugal and Russia to its list of countries with mutant strains of the Coronavirus, effectively preventing people of the two countries to enter its territory.

As of Tuesday, only German citizens or permanent residents of Germany are allowed to enter German territory from these two countries. Air, land and sea carriers are prohibited from carrying unauthorized passengers.

Those who can enter Germany will have to stay in quarantine for two weeks, even if they have tests proving that they are not Covid-19-positive. Portugal and Russia are recording a sharp increase in cases of highly contagious Delta strain that initially appeared in India.

* Total closure in Sydney
In Australia, authorities on Saturday re-imposed a total closure across Sydney, which is facing a rise in coronavirus infections caused by the world’s most contagious delta strain. After Friday’s closure of four central Sydney neighbourhoods, authorities decided to extend the measure to the sprawling city, Australia’s largest with a population of five million.

In Australia, which has so far contained this health crisis, 80 people have been infected this week in connection with a driver who was transporting airline crews from Sydney Airport to hotels for quarantine. “Delta strain seems to be a strong enemy,” the county’s health minister said. Despite all the preventive measures taken, this virus knows how to launch a counter-attack”.

Like Australia, several countries are experiencing a rise in new infections, at least part of which are due to the Delta strain that first appeared in India and is responsible for the renewed epidemic in the United Kingdom a few weeks ago.

* Spain
In Spain, where wearing masks is no longer mandatory as of Saturday abroad, a student trip to the Balearic archipelago has caused a huge “Hotspot”, with hundreds of infections and thousands of young people quarantined in seven parts of the country.

* Russia
Moscow has announced a return to mandatory “remote” work for 30% of corporate employees.

* Uzbekistan
Uzbekistan has recorded a record number of new daily infections since the beginning of the year and has imposed restrictions on the capital. As the Delta strain enters its territory, an epidemic crisis is feared in the country of 34 million.

* America
In the United States of America, the city of San Francisco announced that it would require all municipal officials to obtain the vaccine or else impose sanctions that could amount to dismissal.

* Taiwan
Taiwan reported on Saturday the first local infection of the rapidly spreading delta strain and tightened restrictions in a region in the south where the infection occurred, Reuters reported.

* Portugal
More than 70 % of coronavirus cases in the Lisbon region are among the most contagious delta strains that are spreading rapidly to other parts of the country as authorities work hard to stem a worrying rise in the number of infections, according to a report by Roteros.

* Occupied territories
The Israeli occupation authorities on Friday announced new restrictions on the rise of cases, reimposeing masks wearing in closed public places and in companies.

* South Africa
Scientists in South Africa said at a press conference Saturday, according to Reuters, that the delta-mutated strain discovered in India appears to be prevalent among the country’s new Coronavirus infections.

South Africa is the most affected country on the African continent in terms of the number of confirmed cases and deaths in Covid-19.

The country is facing a “third wave” of infection, with more than 18,000 new cases recorded on Friday.

Mmamoloko Kubayi-Ngubane, acting minister of health, said at the conference that the peak of the third wave was likely to exceed the peak of the second wave in January.

* Fears during the summer
While the epidemiological situation is improving relatively with the lowest number of new infections in the world since February, according to WHO, delta strain could lead to a new rise in cases during the summer if early action is not taken to contain them, experts and health authorities have warned.

A third wave of the epidemic is hitting Africa, far behind the rest of the world in terms of vaccination, putting hospitals under considerable pressure with a shortage of medical supplies.

يبدو أن سلالة “دلتا” من فيروس كورونا في طريقها لأن تصبح السلالة المهيمنة على العالم، حيث تجبر هذه السلالة المتحورة العديد من الدول على إعادة فرض القيود التي كانت قد خففتها بعد انخفاض أعداد الإصابات، وفق تقرير لهيئة الإذاعة الألمانية.

* ألمانيا
أضافت ألمانيا أمس الجمعة (25 يونيو) البرتغال وروسيا إلى لائحتها للبلدان التي تنتشر فيها نسخ متحورة من فيروس كورونا، وهو الأمر الذي يمنع عملياً دخول أشخاص من هذين البلدين.

واعتباراً من الثلاثاء، يُسمح فقط للمواطنين الألمان أو المقيمين الدائمين في ألمانيا بدخول الأراضي الألمانية من هذين البلدين، ويُحظر على شركات النقل الجوية والبرية والبحرية إدخال فئات أخرى من الركاب.

وسيتوجب على مَن يستطيعون دخول ألمانيا، التزام حجر صحي لمدة أسبوعين، حتى لو كانوا يحملون اختبارات تظهر عدم إصابتهم بالفيروس. وتسجل البرتغال وروسيا زيادة حادة في حالات الإصابة بمتحورة دلتا الشديدة العدوى والتي ظهرت بادئ الأمر في الهند.

* إغلاق تام في سيدني
في أستراليا أعادت السلطات اليوم السبت فرض الإغلاق التام في كل أرجاء مدينة سيدني التي تواجه ارتفاعاً في الإصابات بفيروس كورونا جراء المتحورة دلتا الأشد عدوى والتي تثير قلقاً في العالم بأسره. وبعدما فرضت إغلاقاً الجمعة على أربعة أحياء وسط سيدني، قررت السلطات توسيع نطاق هذا الإجراء ليشمل كل أرجاء المدينة مترامية الأطراف، وهي الأكبر في أستراليا ويبلغ عدد سكانها خمسة ملايين نسمة.

وثبت في أستراليا التي احتوت حتى الآن بشكل جيد هذه الأزمة الصحية، إصابة 80 شخصاً خلال الأسبوع الحالي على ارتباط بسائق كان ينقل طواقم شركات طيران من مطار سيدني إلى الفنادق التي يمضون فيها فترة الحجر. وقال وزير الصحة في المقاطعة: “يبدو أن متحورة دلتا هي عدو قوي. رغم كل الإجراءات الوقائية المتخذة يعرف هذا الفيروس كيف يشن هجوماً مضاداً”.

وعلى غرار أستراليا، تشهد دول عدة ارتفاعاً في الإصابات الجديدة العائدة بجزء منها على الأقل إلى المتحورة دلتا التي ظهرت أولاً في الهند والمسؤولة عن تجدد الوباء في المملكة المتحدة منذ أسابيع قليلة.

* إسبانيا
وفي إسبانيا حيث وضع الكمامة لم يعد إلزامياً اعتباراً من السبت في الخارج، تسببت رحلة طلاب إلى أرخبيل باليار بـ”بؤرة” هائلة، مع مئات من الإصابات ووضع آلاف الشباب في الحجر في سبع مناطق من البلاد.

* روسيا
وأعلنت موسكو مركز الإصابات في روسيا وخصوصاً بالمتحورة دلتا، العودة إلى العمل الإلزامي “عن بعد” لنسبة30 % من موظفي الشركات.

* أوزبكستان
وسجلت أوزبكستان عدداً قياسياً للإصابات اليومية الجديدة فيها منذ مطلع السنة وفرضت قيوداً على العاصمة. ومع دخول المتحورة دلتا إلى أراضيها يخشى من حدوث أزمة وبائية في هذا البلد البالغ عدد سكانه 34 مليوناً.

* أمريكا
وفي الولايات المتحدة الأمريكية أعلنت مدينة سان فرانسيسكو أنها ستطلب من كل موظفي البلدية الحصول على اللقاح وإلا فرضت عقوبات عليهم قد تصل إلى حد الصرف من الخدمة.

* تايوان
سجلت تايوان اليوم السبت أول حالة عدوى محلية بالسلالة المتحورة دلتا سريعة الانتشار وشددت القيود في منطقة بالجنوب انتقلت فيها العدوى، وذلك بحسب رويترز.

* البرتغال
أفاد تقرير، وفق روتيروز، بأن ما يزيد على 70 بالمئة من حالات الإصابة بفيروس كورونا في منطقة لشبونة هي من السلالة دلتا الأشد عدوى والتي تنتشر بسرعة إلى أنحاء أخرى من البلاد حيث تبذل السلطات جهودا حثيثة لوقف ارتفاع مقلق في عدد الإصابات.

* الأراضي المحلتة
أعلنت سلطات الاحتلال الإسرائيلي الجمعة قيوداً جديدة أمام ارتفاع الحالات، حيث أعادت فرض وضع الكمامات في الأماكن العامة المغلقة وفي الشركات.

* جنوب أفريقيا
قال علماء في جنوب أفريقيا خلال مؤتمر صحفي اليوم السبت، وفق روتيرز، إن السلالة المتحورة دلتا المكتشفة في الهند هي السائدة بين إصابات فيروس كورونا الجديدة في البلاد على ما يبدو.

وجنوب أفريقيا هي أكثر دول القارة الأفريقية تضررا من حيث عدد حالات الإصابة والوفاة المؤكدة بكوفيد-19.

وتواجه البلاد “موجة ثالثة” من العدوى حيث سجلت أكثر من 18 ألف حالة جديدة أمس الجمعة.

وقالت مامولوكو كوباي-نجوباني القائمة بأعمال وزير الصحة خلال المؤتمر إن ذروة الموجة الثالثة ستتجاوز على الأرجح ذروة الموجة الثانية التي كانت في يناير.

* مخاوف خلال الصيف
وفيما يشهد الوضع الوبائي تحسناً نسبياً مع تسجيل أدنى عدد من الإصابات الجديدة في العالم منذ فبراير بحسب منظمة الصحة العالمية، قد تؤدي المتحورة دلتا إلى ارتفاع جديد في الحالات خلال الصيف في حال لم تتخذ إجراءات بشكل مبكر لاحتوائها على ما حذر خبراء وسلطات صحية.

وتضرب موجة ثالثة من الوباء إفريقيا المتخلفة كثيراً عن بقية العالم على صعيد التلقيح، ما يعرض المستشفيات لضغوط كبيرة مع نقص في المستلزمات الطبية.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format