additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

💉 Health😎 LifeStyle🇶🇦 DOHA

U.S. Study: chocolate burns fat and reduces weight

دراسة أمريكية: تناول الشوكولاتة يحرق الدهون ويخفض الوزن

QNA

Washington: A recent U.S. study by researchers from the Massachusetts Institute in the United States revealed that eating a small amount of chocolate can help burn fat and reduce weight, contrary to what is known.

Eating 100 grams of milk chocolate an hour after waking up, or an hour before bedtime, can reduce appetite for eating, thus not causing weight gain, and help burn fat and reduce blood sugar levels, the study said.

The study conducted on 19 women confirmed the presence of a useful chemical called flavonol, which is naturally present in cocoa which chocolate is made of and it oxidizes fat, as researchers noted that the study participants did not suffer from any weight gain, despite the increased calories they ate.

The results of this study are contrary to what is generally understood that eating milk chocolate leads to weight gain due to the large amount of fat and sugar in it.

Chocolate is one of the most popular foods in the world and is involved in the preparation of a lot of sweets.

قنا

واشنطن: كشفت دراسة أمريكية حديثة أجراها باحثون من معهد /ماساتشوستس/ بالولايات المتحدة الأمريكية، أن تناول مقدار بسيط من الشوكولاتة يمكن أن يساعد في حرق الدهون وتقليل الوزن، عكسا لما هو معروف.

وقالت الدراسة إن تناول مئة غرام من شوكولاتة الحليب بعد الاستيقاظ بساعة، أو قبل النوم بساعة، يمكن أن يؤدي إلى خفض الشهية لتناول الطعام، وبالتالي عدم التسبب في زيادة الوزن، كما أنه يساعد في حرق الدهون وتقليل مستويات السكر في الدم.

وأكدت الدراسة التي أجريت على (19) امرأة، على وجود مادة كيميائية مفيدة تدعى /فلافانول/، وهي موجودة بشكل طبيعي في الكاكاو الذي تصنع منه الشوكولاتة وتعمل على أكسدة الدهون، حيث لاحظ الباحثون أن المشاركات في الدراسة لم يعانين من أي زيادة في الوزن، على الرغم من زيادة السعرات الحرارية التي تناولنها.

وتُخالف نتائج هذه الدراسة، المتعارف عليه من أن تناول شوكولاتة الحليب يؤدي إلى زيادة الوزن بسبب دخول كمية كبيرة من الدهون والسكر في تصنيعها.

والشوكولاتة واحدة من أكثر المأكولات شعبيّة في العالم، وتدخل في إعداد الكثير من الحلويات.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
1
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format