additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

🩺 Health😎 LifeStyle🌍 World

What happens if you drink too much water?

ماذا لو شربت مياهاً أكثر من الحد المسموح به يومياً؟

Individuals usually ask for the minimum water needed daily, and advice abounds about the need to drink enough water. But what happens to the human body if it consumes large amounts of water every day? Does this lead to health problems.

Drinking water helps regulate body temperature, transport nutrients, maintain brain function and improve physical performance, and may help with weight loss by increasing satiety, moisturizing and boosting bowel movement, al-Jazeera reported.

When a person drinks a large amount of water, the kidneys cannot get rid of excess water, and the sodium content in the blood becomes diluted, which is called hyponatremia and can be life-threatening.

Drinking too much water can lead to water intoxication, in which brain function is disrupted by drinking too much water.

Excessive drinking of water can be dangerous, as it can affect the balance of “electrolytes” (minerals and salts in the body, which have an electrical charge, found in blood, urine, tissues and other body fluids, leading to blood sodium deficiency which can lead to: weakness, confusion, nausea, vomiting and death in severe cases.

Acute hyposodium occurs when you drink more water than the kidneys can secrete. The rate of water secretion for healthy adults is about 20 litres per day and does not exceed 800-1000 milliliters per hour.

Thus, it is the maximum amount of water that a person with normal kidney function can drink, to avoid symptoms of hyposodium.

We should not forget that a person sleeps an average of 8 hours a day, so they can’t drink water during these hours, so actually the maximum amount of water that a person can drink per day is 12 liters, provided they are distributed to these hours.

Water needs vary depending on the person’s age, weight, activity and health. In general, 10 liters of water can be drunk daily for those who are healthy and do not have health or kidney problems.

عادة ما يسأل الأفراد عن الحد الأدنى من المياه اللازمة للشرب يومياً، وتكثر النصائح حول ضرورة شرب كمية كافية من المياه. لكن ماذا يحدث لجسم الإنسان إذا ما استهلك كمية كبيرة من المياه يومياً؟ فهل يؤدي ذلك إلى مشاكل صحية؟

يساعد شرب الماء في تنظيم درجة حرارة الجسم، ونقل العناصر الغذائية والحفاظ على وظائف المخ وتحسين الأداء البدني وقد يساعد في إنقاص الوزن عبر زيادة الشعور بالشبع ويرطب الجل ويعزز حركة الأمعاء، وفقاً لموقع الجزيرة.

وعندما يشرب الإنسان كمية كبيرة من المياه، فإن الكليتين لا تستطيعان التخلص من الماء الزائد، ويصبح محتوى الصوديوم في الدم مخففا، وهذا ما يسمى نقص صوديوم الدم Hyponatremia ويمكن أن يهدد الحياة.

وقد يؤدي شرب الكثير من الماء إلى تسمم الماء water intoxication، وفيه يحدث اضطراب في وظيفة الدماغ بسبب شرب الكثير من الماء.

ويمكن للإفراط في شرب الماء أن يكون خطيرا، إذ يمكن أن يؤثر على توازن “الكهارل/الإلكتروليتات” (هي المعادن والأملاح الموجودة في الجسم، والتي لها شحنة كهربائية، وتوجد في الدم والبول والأنسجة وسوائل الجسم الأخرى، مما يؤدي إلى نقص الصوديوم بالدم والذي قد يقود إلى: الضعف والارتباك والغثيان والقيء والموت في الحالات الشديدة.

ويحدث نقص صوديوم الدم الحاد عند شرب الكثير من الماء، أكثر مما يمكن للكلية أن تفرزه. ويبلغ معدل إفراز الماء للبالغين الأصحاء حوالي 20 لترا في اليوم ولا يتجاوز 800-1000 ملليلتر في الساعة. وبالتالي، فإنها أقصى كمية من الماء يمكن أن يشربها الشخص الذي لديه وظائف كلى طبيعية، لتجنب أعراض نقص صوديوم الدم.

يجب ألا ننسى أن الشخص ينام متوسط 8 ساعات يوميا، لذلك لن يمكنه شرب الماء خلالها، لذلك فعليا قد يكون الحد الأقصى لشرب الماء يوميا هو 12 لترا، شرط توزيعها على هذه الساعات.

وتختلف احتياجات الماء بناء على الشخص: عمره ووزنه ونشاطه وصحته. وعموما يمكن شرب 10 ليترات ماء يوميا لمن يتمتع بصحة جيدة ولا يعاني من مشاكل صحية أو مشاكل في الكلى.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
7
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format