additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

🌍 World

The happiest country in the world is looking for immigrants

أسعد دولة في العالم تبحث عن مهاجرين

It is assumed that Finland, which has been repeatedly ranked as the happiest country in the world thanks to its high standard of living, is overwhelmed by immigration requests, but in fact it is facing a significant shortage of labor force. “There is a broad recognition right now that we need a huge number of people,” said Sako Tehverayinen, a recruitment specialist at Talented Solutions. He added that there is a need for labor “to help cover the expenses of the older generation.” according to EuroNews.

The government has warned that the country of 5.5 million people will have to double immigration levels to between 20,000 and 30,000 a year to maintain public services and control a looming pension deficit.

Finland may seem an attractive destination on paper, topping international assessments of quality of life, freedoms and gender equality with low levels of corruption, crime and pollution, but anti-immigrant sentiment and a reluctance to hire foreigners are rife in Europe’s most homogeneous society, while the far-right Fenz party is gaining significant support in the election.

After years of inactivity, business and government are at a “critical and acknowledgment of the problem” caused by society’s aging, says Charles Mathis, a researcher at the Academy of Finland.

However, there have been a lot of immigrants coming to Finland over the last decade, with 15,000 arrivals outnumbering those leaving in 2019, but official statistics indicate that many of the people who leave the country have the highest levels of education.

Faced with the largest shortage of skilled workers among OECD countries, some Finnish start-ups have begun setting up joint recruitment sites in an effort to attract talent abroad.

يفترض بأن تكون فنلندا، التي صنّفت مرارا على أنها البلد الأسعد في العالم بفضل المستوى المعيشي المرتفع، غارقة تحت طلبات الهجرة إليها، إلا أنها في الواقع تواجه نقصا كبيرا في القوة العاملة.

ونقل موقع “يورو نيوز” عن ساكو تيهفيراينن المتخصص في التوظيف من وكالة “تالنتد سوليوشنز: “نحتاج إلى عدد هائل من الناس .. هناك حاجة للعمالة للمساعدة في تغطية مصاريف الجيل المتقدم سنا”.

وحذّرت الحكومة من أنه سيتعيّن على البلد (5.5 ملايين نسمة) مضاعفة مستويات الهجرة إلى ما بين 20 و30 ألفا في السنة للمحافظة على الخدمات العامة وضبط عجز محدق في المعاشات التقاعدية.

وقد تبدو فنلندا وجهة جذابة على الورق، إذ تتصدّر التقييمات الدولية التي تجري بشأن نوعية الحياة والحريات والمساواة بين الجنسين في ظل انخفاض مستويات الفساد والجريمة والتلوّث، لكن المشاعر المعادية للمهاجرين والتردد في توظيف الأجانب متفشية في المجتمع الأكثر تجانسا في أوروبا، فيما يحصل حزب “فينز” اليميني المتشدد على تأييد كبير خلال الانتخابات.

وبعد سنوات من الخمود، باتت الأعمال التجارية والحكومة عند “مرحلة حاسمة وتعترف بالمشكلة الناجمة عن شيخوخة المجتمع، بحسب الباحث في أكاديمية فنلندا تشارلز ماثيس.

مع ذلك، قدم مهاجرون بشكل كبير إلى فنلندا على مدى العقد الأخير إذ تجاوز عدد الواصلين أولئك المغادرين في 2019 بنحو 15 ألف شخص، لكن الاحصائيات الرسمية تشير إلى أن العديد من الأشخاص الذين يغادرون البلاد هم من أصحاب المستويات التعليمية الأعلى.

وبدأت بعض الشركات الفنلندية الناشئة تأسيس مواقع توظيف مشتركة في مسعى لجذب المواهب في الخارج، نتيجة مواجهتها نقصا كبيرا في العمالة الماهرة من بين دول منظمة التعاون والتنمية في الميدان الاقتصادي.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format