additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

💰 Business👮‍♂️ Government

QFC CEO Excepts Markets to Witness Strong Growth after Decline of COVID-19 Pandemic

الرئيس التنفيذي لمركز قطر للمال: ستشهد الأسواق نموا قويا بعد انحسار وباء كورونا

QNA

Doha: Chief Executive Officer of Qatar Financial Centre Yousuf Mohammed Al Jaida expected the markets to witness a strong growth after the decline of the COVID-19 pandemic.

Yousuf Al Jaida participated in a session on the investment in traditional markets compared to emerging markets, held within the activities of Qatar Economic Forum, Powered by Bloomberg. The session brought together experts, officials and specialists in the financial and investment sector.

Al Jaida noted that the whole world, and the Middle East in particular, experienced very difficult times during the coronavirus pandemic, especially the measures imposed to confront the outbreak of the disease, including closures and travel restrictions.

He added that the countries that acted and responded to the crisis early, including the State of Qatar, succeeded in overcoming the crisis faster in terms of returning to normal life.

On the economic recovery after the COVID-19 pandemic, Al Jaida indicated that the State of Qatar and some other countries in the Middle East will be able to get out of this crisis faster than other countries, thanks to the financial policies it followed during the crisis, in addition to the rapid pace of vaccination.

He said that the State of Qatar has pumped QR 75 billion into the economy to alleviate the crisis, in addition to billions of riyals that have been pumped into the financial system and the stock market, and loans of billions that have been granted to small and medium-sized companies. All these steps helped get the economy back on track.

Al Jaida noted that that the State of Qatar was able to vaccinate about 65% of the population, hoping that things will return to normal in Qatar and that all restrictions will be lifted by September.

With the plans in place, the 2022 World Cup which Qatar will host next year will be the first fully vaccinated tournament of its kind, he continued, hoping that it will be done on time, and believed that by this time the economy will most likely have begun to return to normal, i.e. in the fourth quarter of 2022.

On the other hand, Al Jaida pointed to plans to expand the production of natural gas, to make Qatar the largest LNG exporter by about 126 million tons annually. He said that these plans will put the economy back on track and will establish it on solid ground, looking forward to achieving positive GDP growth in 2022, compared to 2020.

In conclusion, CEO of Qatar Financial Centre Yousuf Mohammed Al Jaida emphasized that creating more job opportunities, attracting foreign direct investment, and continuing government spending in the local economy will help the State of Qatar to be a preferred destination compared to other countries in the region, stressing that there is great competition with regard to attracting foreign direct investment.

قنا

الدوحة: توقع السيد يوسف محمد الجيدة الرئيس التنفيذي لمركز قطر للمال، أن تشهد الأسواق نموا قويا بعد انحسار وباء كورونا (كوفيد-19)، مشيرا إلى أن ما مر به العالم أجمع والشرق الأوسط تحديدا من إجراءات لمواجهة تفشي الوباء من إغلاقات وقيود على السفر، مثلت أوقاتا صعبة للغاية في تلك المرحلة.

وأضاف الجيدة خلال مشاركته في جلسة ضمن فعاليات /منتدى قطر الاقتصادي بالتعاون مع بلومبيرغ/ وتناولت الاستثمار في الأسواق التقليدية مقابل الأسواق الناشئة، وضمت خبراء ومسؤولين ومتخصصين في القطاع المالي والاستثماري، أن الدول التي تصرفت واستجابت للأزمة مبكرا، بمن فيها دولة قطر، نجحت في تجاوز الأزمة بشكل أسرع من ناحية العودة إلى مظاهر الحياة الطبيعية.

وحول انتعاش الاقتصاد بعد جائحة كورونا، أشار الجيدة إلى أن دولة قطر وبعض الدول الأخرى في منطقة الشرق الأوسط ستتمكن من الخروج من هذه الأزمة بشكل أسرع من دول أخرى، وذلك يعود إلى السياسات المالية التي اتبعتها خلال أزمة كورونا، بجانب سرعة وتيرة التطعيم.

وتابع “لقد قامت قطر بضخ 75 مليار ريال في الاقتصاد للتخفيف من أزمة كورونا، كما تم ضخ المليارات في النظام المالي وسوق الأسهم، كما تم منح قروض بمليارات الريالات للشركات الصغيرة والمتوسطة، وكل ذلك ساعد بصورة أساسية في عودة الاقتصاد لمساره”.

وأشار الرئيس التنفيذي لمركز قطر للمال إلى أن دولة قطر تمكنت من تطعيم 65% تقريبا من تعداد السكان، آملا أن تعود الأمور لطبيعتها في قطر وأن يتم رفع جميع القيود بحلول سبتمبر المقبل.

وتابع “مع الخطط الموضوعة، فإن بطولة كأس العالم 2022 التي ستستضيفها قطر في العام المقبل ستكون أول بطولة من نوعها ملقحة بالكامل كما وعدت قطر، ونأمل أن يتم ذلك في الوقت المحدد، ونعتقد أنه بحلول هذا الوقت سيكون اقتصادنا على الأرجح قد بدأ في العودة لطبيعته في الربع الرابع من ذلك العام”.

ولفت السيد الجيدة إلى خطط التوسع في إنتاج الغاز الطبيعي، لتصبح قطر أكبر مصدر للغاز الطبيعي المسال بحوالي 126 مليون طن سنويا.

ولفت الجيدة إلى أن هذه الخطط ستعيد الاقتصاد إلى مساره وتضعه على أرض صلبة، متطلعا لتحقيق نمو إيجابي في الناتج المحلي الإجمالي في عام 2022، مقارنة بعام 2020.

واختتم السيد يوسف محمد الجيدة الرئيس التنفيذي لمركز قطر للمال مشاركته بالتأكيد على أن خلق المزيد من فرص العمل وجذب الاستثمارات الأجنبية المباشرة ومواصلة الإنفاق الحكومي في الاقتصاد المحلي سيساعد في أن تكون دولة قطر وجهة مفضلة مقارنة بدول أخرى في المنطقة، مؤكدا أن هناك منافسة كبيرة فيما يتعلق بجذب الاستثمارات الأجنبية المباشرة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format