additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

😎 LifeStyle🇶🇦 DOHA

MIA Announces Series of Activities

متحف الفن الإسلامي يعلن عن مجموعة من الفعاليات

QNA

Doha: The Museum of Islamic Art (MIA) is hosting a series of events including school activities, art workshops, cultural excursions, webinars and art competitions for the wider community to mark “Doha Capital of Culture in the Islamic World” hosted by Qatar throughout 2021.

Salem Abdulla Al Aswad, Deputy Director of MIA, and Director of Learning and Outreach, Qatar Museums, said “In celebration of Doha being named the Capital of Culture in the Islamic World for 2021, we have organised an extensive program of activities to celebrate Islamic heritage and to introduce the splendor of Islamic culture and its history to the wider community.

“Choosing Doha as the Capital of Culture in the Islamic World is in line with Qatar Museums’ efforts to support Qatar in promoting Islamic heritage through inspiring cultural experiences delivered through a growing network of museums, archaeological and heritage sites, festivals, public artworks, and various educational programs.”

Planned programming includes Ektashif Turkey, a seven-day educational trip during which Qatari artists will delve into Islamic arts through workshops and excursions, exploring Istanbul and its historical sites.

Meanwhile, the MIA ambassadors programme is designed to encourage high school students to explore the museum and how to collaborate during special exhibitions and events. The programme highlights the role of the museum in preserving cultural heritage.

MIA will also run the Modern Islamic Art in Qatar Photography competition, inviting entrants to discover the influence Islamic spirit has on various aspects of life in Qatar. In addition, MIA will host a range of activities, including educational workshops on Arabic calligraphy and lectures to promote Qatar Museums’ role in nurturing a thriving cultural landscape in Qatar.

Meanwhile, an Arabic poetry competition for schools will run from September through December, inviting students to participate in the competition, writing and reciting either classical or Nabati poetry.

Additionally, MIA is to host an online lecture on the Art of Islamic Architecture. The lecture will explore the important elements of Islamic design, exploring display pieces, materials used and MIA’s architecture. 

قنا

الدوحة: أعلن متحف الفن الإسلامي عن تنظيم مجموعة متميزة من الفعاليات التي تشمل أنشطة مدرسية، وترويجية، وورشا فنية، ورحلات ثقافية وفنية، وندوات عبر الإنترنت ومسابقات فنية تمتد على مدار العام الحالي، وتستهدف جميع أفراد المجتمع، وذلك في إطار فعاليات احتفالية الدوحة عاصمة الثقافة في العالم الإسلامي 2021.

وقال السيد سالم عبدالله الأسود، نائب مدير متحف الفن الإسلامي ومدير التعليم وتوعية المجتمع: “احتفالًا باختيار الدوحة عاصمةً الثقافة في العالم الإسلامي 2021، أعددنا برنامجا ثريًا يمتد على كامل العام نهدف من خلاله إلى الاحتفال بالإرث الإسلامي، وتعريف أفراد المجتمع بروعة الثقافة الإسلامية وتاريخها”.

وتابع قائلًا:” يتماشى اختيار الدوحة عاصمةً الثقافة في العالم الإسلامي مع جهود متاحف قطر لدعم قطر في إحياء التراث الإسلامي والترويج له، عبر تقديم تجارب ثقافية أصيلة وملهمة من خلال شبكةٍ متنامية من المتاحف، والمواقع الأثرية والتراثية، والمهرجانات، وأعمال الفن العام، والبرامج التعليمية المختلفة”.

من جهته، ثمّن السيد حمد العذبة، المنسق العام لفعاليات الدوحة عاصمة الثقافة في العالم الإسلامي 2021، مشاركة متاحف قطر في تنظيم الفعاليات، قائلًا: “تعد متاحف قطر من الجهات الشريكة الأساسية في تنظيم هذه الفعاليات، لما تتمتع به من مقومات هائلة، من متاحف ومواقع أثرية ومهرجانات وأعمال الفن العام، وهو ما يحقق لها تراكمًا في الخبرات والتجارب والمشاريع الثقافية والتراثية والفنية، التي تعود بالنفع على المشهد الثقافي في البلاد، من هذا المنطلق، يضطلع متحف الفن الإسلامي بدور بارز في هذا الحدث الكبير، من خلال الفعاليات الهادفة التي يستضيفها، وتعكس اهتمام دولة قطر بالتراث الإسلامي بشكل خاص، والفنون الإسلامية بشكل عام، وهو اهتمام يتجلى بشكل واضح من خلال متحف الفن الإسلامي الذي يضم مقتنيات إسلامية متفردة، تعود إلى قرون مضت”.

وتشمل البرامج رحلة “اكتشف تركيا”، وهي رحلة تعليمية تمتد لسبعة أيام، يغوص خلالها الفنانون القطريون في الفنون الإسلامية، من خلال ورش العمل والرحلات، واستكشاف إسطنبول ومواقعها التاريخية.

كما تم تصميم برنامج “سفراء متحف الفن الإسلامي” لتشجيع طلاب المدارس الثانوية على استكشاف المتحف، واستنباط طرق التعاون خلال المعارض والفعاليات الخاصة، ويسلط البرنامج، كذلك، الضوء على دور المتحف في الحفاظ على التراث الثقافي.

وينظم متحف الفن الإسلامي، أيضًا، مسابقة التصوير الفوتوغرافي للفن الإسلامي الحديث في قطر، بالإضافة لما سبق، ينظم متحف الفن الإسلامي خلال العام الحالي مجموعة واسعة من الفعاليات تضم ورشًا تعليمية عن الخط العربي، ومحاضرات لتوعية المجتمع بأهمية المتحف ودوره كمركز ثقافي، والتعرف على تقاليد الدول الأخرى.

كما ينظم المتحف مسابقة الشعر العربي الفصيح للمدارس من شهر سبتمبر حتى ديسمبر، حيث ستتم دعوة الطلاب للمشاركة في المسابقة سواء في الشعر الكلاسيكي أو الشعر النبطي، كتابةً وإلقاءً.

وسيتم تنظيم محاضرة افتراضية حول فن العمارة الإسلامية للتعريف بأهم عناصر هذه العمارة، من خلال القطع المعروضة، ومناقشة المواد المستعملة، والتعرف على عمارة متحف الفن الإسلامي في قطر.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
1
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format