additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

💰 Business👮‍♂️ Government🇶🇦 DOHA

Qatar Economic Forum Concludes First Day Program

منتدى قطر الاقتصادي يختتم برنامج عمل يومه الأول

QNA

Doha: The First day of Qatar Economic Forum, Powered by Bloomberg, discussed a host of issues and topics listed on its agenda, with the participation of a large number of financial and business leaders, political innovators and decision-makers who discussed in detail the post-pandemic economies, and the importance of investment partnerships for global economic recovery.

Speakers in the first day’s sessions reviewed their visions and points of view on the post-pandemic world and economies, and the way by which the world can overcome the shock to the economy and trade resulted by the pandemic. The speakers affirmed the importance of a balanced relationship between the public and the private sector, the digital economy in the future, the role of the economy and business and their contribution to creating a just and equitable world for all.

They underlined that more than a decade after the financial crisis of 2008, and despite the intervention of banks and central banks to rescue and reform, the global economy continues to suffer from distortion and inequality, and a large increase in population and social and civil instability.

The Forum hosted former US Treasury Secretary Steven Mnuchin who addressed the situation of the global economy last year with the outbreak of the COVID-19 pandemic and the current situation after 15 months. He also presented his vision for the future prospects of the global economy.

The first day of the Forum also touched on the future of vaccinations in the African continent, and the and the current gap between developed and poor countries in providing the vaccines.

The Forum will continue its sessions Tuesday with a number of speakers discussing a wide range of economic issues, opportunities and challenges currently facing the world.

قنا

الدوحة: اختتم منتدى قطر الاقتصادي يومه الأول بمناقشة جملة من القضايا والمواضيع المدرجة على أجندة أعماله، بمشاركة عدد كبير من قادة المال والأعمال والمبتكرين السياسيين وصناع القرار الذين تطرقوا باستفاضة لاقتصادات ما بعد جائحة /كورونا/، وأهمية الشراكات الاستثمارية للتعافي الاقتصادي العالمي.

واستعرض المتحدثون في هذا السياق رؤاهم ووجهات نظرهم حول عالم واقتصاديات ما بعد الوباء، والكيفية التي يمكن عبرها للاقتصاد والتجارة في العالم تجاوز الصدمة التي خلفتها الجائحة، وأكدوا في نفس الوقت أهمية العلاقة المتوازنة بين عامة الناس والقطاع الخاص، والاقتصاد الرقمي في المستقبل ودور الاقتصاد والاعمال ومساهمتهما في صنع عالم عادل ومنصف للجميع.

كما أكدوا من خلال مداخلاتهم وأجوبتهم على الأسئلة التي تم توجيهها لهم خلال الجلسة، أنه وبعد مرور أكثر من عقد من الزمان منذ الانهيار المالي عام 2008، ورغم تدخل البنوك والمركزية منها في محاولات للإنقاذ والإصلاح، لا يزال الاقتصادي العالمي يعاني من التشوه وعدم المساواة، فضلا عن الزيادة الكبيرة في عدد السكان وعدم الاستقرار الاجتماعي والمدني.

وشددوا على أن العالم لن يهدأ له بال إلا بكسر هذه الحلقة من خلال “برنامج أزرق جديد”.

وفي السياق ذاته، استضاف المنتدى السيد ستيفن منوشين وزير الخزانة الأمريكي السابق الذي تناول وضع الاقتصاد العالمي في العام الماضي مع جائحة كورونا /كوفيد-19/، والوضع الراهن بعد خمسة عشر شهرا من الجائحة، كما قدم رؤيته للآفاق المستقبلية للاقتصاد العالمي.

وتطرق المنتدى في يومه الأول كذلك إلى مستقبل اللقاحات في القارة الافريقية، والفجوة الراهنة بين الدول المتقدمة والفقيرة في توفير اللقاحات للعودة إلى بعض مظاهر الحياة الطبيعية، في وقت تشتد فيه الحاجة إلى تطعيم ما بين 70 إلى 85 بالمئة من سكان العالم البالغ عددهم 7.8 مليار نسمة تقريبا.

ومن المقرر أن يواصل المنتدى جلساته اليوم /الثلاثاء/ باستضافة عدد من المتحدثين الرئيسيين لمناقشة مجموعة واسعة من القضايا الاقتصادية والفرص والتحديات التي تواجه العالم حاليا.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format