additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

🌍 World🦠Coronavirus

About 40 countries unable to give second COVID-19 shots: WHO

الصحة العالمية تؤكد عدم قدرة نحو ٤٠ دولة على إعطاء الجرعة الثانية من اللقاح

XINHUA

Between 30 to 40 countries are not able to provide second doses of COVID-19 vaccine to their populations, especially those expecting vaccines from AstraZeneca, officials of the World Health Organization (WHO) said on Friday.

“We have a huge number of countries currently that have had to suspend the rollout of their second doses of vaccine,” said Bruce Aylward, Senior Advisor to the WHO Director-General on Organizational Change.

Many countries that were expecting AstraZeneca vaccines from the Serum Institute of India, distributed through WHO-led COVAX program, had seen their supplies being reduced as the manufacturer had to prioritize India’s outbreak in April 2021.

Aylward said that countries in Sub-Saharan Africa, Latin America and the Middle East as well as neighbors of India, such as Nepal or Sri Lanka, are affected.

Many of these countries “are at the very end of the supply they have,” said Katherine O’Brien, WHO Director of the Department of Immunization, Vaccines and Biologicals.

She added that countries with “weak” vaccination programs suffer from discontinued supplies, a situation that could create a loss of confidence among populations.

قنا

الدوحة: أكدت منظمة الصحة العالمية أنه يوجد ما بين 30 و40 دولة في العالم غير قادرة على تأمين الجرعة الثانية من اللقاحات المضادة لفيروس كورونا /كوفيد-19/ لمواطنيها خاصة الذين ينتظرون لقاحات /أسترازينيكا/، محذرة من تبعات هذا الأمر.

فقد قال السيد بروس أيلوارد، كبير مستشاري المدير العام لمنظمة الصحة العالمية، في تصريحات اليوم، “لدينا عدد كبير من البلدان التي اضطرت حاليا إلى تعليق طرح جرعاتها الثانية من اللقاح”، لافتا إلى أن العدد الجملي لهذه البلدان يتراوح بين 30 و40 دولة.

وذكر المسؤول الأممي أن البلدان الواقعة في إفريقيا جنوب الصحراء وأمريكا اللاتينية والشرق الأوسط وكذلك الدول المجاورة للهند، مثل نيبال أو سريلانكا، هي الأكثر تأثرا بهذا الواقع، معربا عن أمله في أن تتحسن الأوضاع في هذه البلدان خلال الأسابيع المقبلة، لأن كل تأخير في توفير الجرعات سيزيد الوضع تعقيدا، وسيفاقم من المشاكل الصحية.

وشهدت العديد من البلدان التي كانت تنظر لقاحات /أسترازينيكا/ من خلال برنامج “كوفاكس” الذي تقوده منظمة الصحة العالمية، انخفاضا في إمداداتها نظرا لأنه كان على المصنع إعطاء الأولوية لتفشي الجائحة في الهند في أبريل 2021.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format