additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

🌍 World🦠Coronavirus

British Official Confirms Third Wave of Covid-19 Definitely Underway in UK

مسؤول بريطاني يؤكد أن بلاده ستمر بموجة ثالثة من وباء كورونا

QNA

London: The UK is undergoing a third wave of Coronavirus infections as a result of the highly transmissible Delta variant, an expert who advises the government on its vaccination program said today.

Professor Adam Finn, who advises on the Joint Committee on Vaccination and Immunization (JCVI), said that the country is now in a firm race between the vaccines and the Delta variant first identified in India.

“It’s going up, perhaps we can be a little bit optimistic it’s not going up any faster, but nevertheless it’s going up, so this third wave is definitely underway, said Professor Adam Finn.

“We can conclude that the race is firmly on between the vaccine program, particularly getting older people’s second doses done, and the Delta variant third wave,” he said.

He was asked about how confident he was that the UK’s vaccination program can outpace the Delta variant with the current rate of jabs, which have now opened up to all adults.

According to the latest data from Public Health England (PHE), a single dose of vaccine reduces a person’s chances of catching Coronavirus and needing hospital treatment by about 75 percent, even with the Delta variant. And among people who had received the recommended two doses, the chances of catching and being hospitalized by Coronavirus was reduced by more than 90 percent.

قنا

لندن: قال مسؤول باللجنة المشتركة للتطعيم والتحصين في بريطانيا إن البلاد في طريقها لمواجهة موجة ثالثة من وباء كورونا مع الزيادة في حالات الإصابة بالفيروس المعلنة كل يوم.

وأضاف البروفيسور آدم فين والذي يعمل مستشارا علميا للحكومة، في تصريحات لهيئة الإذاعة البريطانية “بي بي سي” إن “ثمة سباق مع الزمن الآن بين حملة تطعيم السكان ضد الوباء وتفشي الموجة الثالثة بسبب السلالة الهندية من الفيروس “دلتا” ، مشددا على أن هناك حاجة ملحة الآن لتطعيم المتبقين من البالغين ممن تقل أعمارهم عن ثلاثين عاما والذين لم يتلق معظمهم الجرعة الأولى من التطعيم، مضيفا أن “هذه الفئة العمرية هي التي تمرض حاليا بسبب الفيروس، لذا فإن تطعيمها بات أولوية الآن.”

من جهته قال الدكتور مايك تيلديسلي، خبير الأوبئة وعضو المجموعة العلمية المسؤولة عن إعداد بيانات الوباء، إن أعداد المصابين “تزايدت خلال الشهر الماضي، ولكن ذلك لم ينجم عنه زيادة في أعداد من يحتاجون رعاية سريرية بالمستشفيات أو زيادة في عدد الوفيات.”

وأضاف تيلدسلي أن هناك توقعات بزيادة في الأسابيع المقبلة في أعداد من سيدخلون المستشفيات بسبب الإصابة بالفيروس، إلا أن هذه الزيادة لن تكون مثلما حدث في ذروة الموجة الثانية في شهر يناير الماضي عندما بلغت المستشفيات مستويات حرجة.

وكانت السيد بوريس جونسون، رئيس الوزراء البريطاني، أعلن الأسبوع الماضي إرجاء موعد رفع القيود الاحترازية المفروضة جراء تفشي وباء كورونا بشكل كامل لمدة أربعة أسابيع تنتهي في التاسع عشر من الشهر المقبل، في ظل تزايد حالات الإصابة بالفيروس، مشيرا إلى أن التأجيل سيعطي الفرصة لهيئة الصحة الوطنية لتطعيم الغالبية العظمى من البالغين بلقاح ضد الفيروس، مضيفا أن التعجل في رفع القيود الاحترازية من شأنه أن يؤدي لآلاف الوفيات التي يمكن تجنبها.

جدير بالذكر أن بريطانيا تحتل المرتبة السابعة عالميا من حيث عدد الإصابات بالفيروس بعد تسجيلها نحو 4.6 مليون إصابة، وتأتي في المركز السادس عالميا من حيث الوفيات بعد تسجيلها 128220 حالة وفاة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format