additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

💎 luxury👩‍🎨 Art

Mona Lisa copy sold for 2.9 mln euros in Paris auction

بيع نسخة مقلدة من الموناليزا بسعر ٢,٩ مليون يورو

 

Reuters

Paris: A European collector has bought a 17th century copy of Leonardo da Vinci’s Mona Lisa painting for 2.9 million euros ($3.4 million), a record for a Mona Lisa reproduction, in an auction at Christie’s in Paris on Friday.

Known as the “Hekking Mona Lisa,” after its owner who unsuccessfully argued that a copy he had bought in the 1950s was the real thing, is one of many reproductions of the original, which hangs in the Paris Louvre museum.

“This is madness, this is an absolute record for a Mona Lisa reproduction,” a Christie’s spokeswoman said.

She said there had been 14 bidders in an international auction and that in the last hour, the bids soared from 500,000 to 2.4 million euros, before a final bid of 2.9 million was made.

The Louvre’s original is not for sale. But in 2017, Christie’s New York sold da Vinci’s “Salvator Mundi” for $450 million to an unidentified telephone bidder, making it the most expensive piece of art ever sold at auction.

قنا

باريس: بيعت نسخة مقلدة من لوحة /الموناليزا/ للرسام الإيطالي ليوناردو دافنشي مقابل 2.9 مليون يورو /3.4 مليون دولار/ ، وهو رقم قياسي لنسخة غير أصلية من هذه اللوحة، وذلك في مزاد في دار /كريستيز/ للمزادات بالعاصمة الفرنسية باريس.

وقالت المتحدثة باسم دار /كريستيز/ إن العطاءات بشأن هذه اللوحة قفزت خلال الساعات الماضية من 500 ألف إلى 2.4 مليون يورو قبل أن تبلغ في العرض النهائي 2.9 مليون يورو، معتبرة أن هذا المبلغ يعد مستوى قياسيا لنسخة مقلدة من لوحة /الموناليزا/.

وتمثل تلك اللوحة التي تعرف باسم /موناليزا هيكنج/، نسبة إلى مالكها الذي جادل دون جدوى، بأن نسخة اشتراها في الخمسينات كانت اللوحة الأصلية، إحدى نسخ عديدة من اللوحة الأصلية المعلقة في متحف اللوفر بباريس.

يشار إلى أن لوحة /الموناليزا/ هي لوحة فنية نصفية تعود للقرن السادس عشر، وتعد هذه اللوحة اليوم تقريبا أشهر عمل فني في العالم، ويعود سبب شهرتها إلى عدة أسباب مختلفة من أهمها ابتسامتها التي وصفت بأنها غامضة ومبهمة، حيث حيرت العديد من الأشخاص إلى جانب استخدامه لطريقة الرسم بمنظور من نقطة واحدة في الخلفية.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format