additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

😎 LifeStyle👩‍🎨 Art🇶🇦 DOHA

Katara holds “Women of the Pandemic” virtual exhibition

كتارا تقيم معرضاً افتراضياً بعنوان “نساء في الجائحة”

Washington: On June 13, the Qatar America Institute for Culture (QAIC) in partnership with the Katara Cultural Village in Doha, Qatar unveiled its newest virtual exhibition experience titled “Women of the Pandemic.” Featuring female artists from both the United States and Qatar, the exhibition is a reflection of the realities experienced by creative women living in the midst of a global pandemic whose artistic voices persisted in spite of the chaos that surrounded them.

The COVID-19 pandemic has undoubtedly impacted the livelihoods of many women around the world. Although they have always faced challenges in balancing life, work, and all that which lies between, the pandemic has required many women to make difficult trade-offs and great sacrifices. For women pursuing a life as a creative, this reality is no different; in extreme cases, the difficulties posed by the pandemic has forced some to abandon their artistic endeavors all together.

As cultural centers whose missions focus on supporting creative communities, QAIC and Katara banded together in an effort to showcase the resiliency of artists who faced unprecedented adversity posed by a global pandemic and the works produced as a result. As an exhibition, “Women of the Pandemic” is an intersection of narratives told by women artists of diverse backgrounds. Their recent selected works are now viewable on a virtual exhibition hosted by Katara and will run for the duration of the summer. This Fall, the physical exhibition will be hosted for public viewing at QAIC’s headquarters in Washington, DC.

The exhibition is comprised of four artists from Qatar and four artists from the United States with featured works including paintings, photographs, and mixed media. The artists from Qatar are Maryam Al Khaldi, Haifa Al Khuzai, Abeer Al Kuwari, and Jawahir Al Mannai. The artists from the U.S. are Sarah Ahmad, Anna U Davis, Alexandra N Sherman, and Jordann Wine.

Following the launch of the virtual exhibition on June 13, QAIC and Katara will co-host a virtual panel discussion with the women artists participating in the exhibition titled “Creativity in Quarantine: Women of the Pandemic.”

The conversation will explore the commonalities and differences experienced from this shared global event by these artists from contrasting environments and backgrounds.

It is undeniable that the creative industry worldwide was irrevocably affected by the COVID-19 pandemic amid strict lockdown measures and social distancing policies. As many working artists were left vulnerable to gallery closures, exhibition cancellations, and income loss, it is a major goal of the “Women of the Pandemic” initiative to reintroduce platforms for artists to share their vision and connect with audiences, even if through virtual means.

The Qatar America Institute for Culture (QAIC) is a Washington DC-based independent 501(c)(3) non-profit organization that creates, curates, and executes programs and research that amplify the prominence of all forms of art and culture from the United States, Qatar, and the larger Arab and Islamic worlds.

 قنا:

الدوحة: تقيم المؤسسة العامة للحي الثقافي كتارا، بالتعاون مع معهد قطر أمريكا للثقافة بواشنطن، معرضا افتراضيا بعنوان “نساء في الجائحة” يضم 32 لوحة فنية لعدد من الفنانات القطريات، وهن هيفاء الخزاعي وعبير الكواري وجواهر المناعي ومريم الخالدي بالمشاركة مع عدد من الفنانات الأمريكيات وهن آنا دافيسو وسارة أحمد وجوردن وين وألكسندرا شرمان.

وعلى هامش المعرض ستعقد الفنانات يوم 24 يونيو الجاري ندوة افتراضية تديرها الدكتورة شيخة المسند لمناقشة أعمالهن الفنية، وستشارك كل فنانة بأربع لوحات فنية.

وفي هذا السياق، أعربت الفنانات القطريات عن سعادتهن، من خلال أعمالهن، بإحياء التراث والثقافة القطرية بما يؤكد اعتزازهن بهويتهن المحلية، حيث قالت الفنانة مريم الخالدي، عن لوحاتها، إنها استلهمتها من الثقافة والتراث القطري لتعكس اعتزازها بهويتها بكل خصوصيتها وأبعادها الثقافية والحضارية، لافتة إلى أنه تعمل على استخدام المواد الفنية غير التقليدية بطريقة حديثة تمكن من إعادة إحياء الماضي بعدسة الحاضر.

أما الفنانة عبير الكواري، فقد قالت إن أسلوبها يتميز بالخروج عن النمط التقليدي على صعيد الفكرة وتنوع الوسائط المستخدمة، مشيرة إلى أنه بالرغم من أن المواضيع التي تطرحها لها علاقة مباشرة بالتراث القطري والموروث الثقافي الشعبي، إلا أن أعمالها تتميز بالمعاصرة.

من ناحيتها، أفادت الفنانة جوردن وين بأن أعمالها تتميز بنفس هندسي اعتمدت فيه على الأشكال والأنماط الكلاسيكية للإشارة إلى المفاهيم الرياضية التي تعكس عجائب الكون.

بدورها، أكدت الفنانة سارة أحمد أنها عملت على مواضيع متعلقة بالهوية والهجرة والنزوح والتدمير والتجديد، من أجل إنشاء مساحة خاصة وسط فوضى العالم وتعزيز كل ما هو جميل وسط الركام، قائلة “إن الفن الذي أصنعه مستمد من هوياتي متعددة الثقافات كمهاجرة من باكستان، وأمريكية، وجنوب آسيوية، وفنانة محترفة، ولذلك فإن أعمالي تتجاوز الحدود والتصنيفات وهي تمزج بين الطبيعة مع الأنماط الهندسية التي تستذكر تقاليد صنع الفن الإسلامي التي ترمز إلى الوحدة العالمية التي تبني وجودنا”.

ومن جانبها، ذكرت الفنانة الكسندرا شرمان أنها عملت على أن تعكس المناظر الطبيعية من خلال الألوان المائية، وهي تمزج بين القديم والعتيق، كما أنها تسعى إلى منح المشاهد التي ترسمها بعدا وجوديا تكشف من خلاله الغموض المتأصل في الحياة، وفي الأنفس والبيئة المحيطة بنا وهو ما يدعو المشاهد إلى استكمال القصة.

إلى ذلك، أوضحت الفنانة آنا دافيس، التي عرفت بعملها الجريء والملون متعدد الوسائط، أنها تستكشف عددا من المواضيع الاجتماعية، وهي تعتمد على تقنيات وأساليب فنية متنوعة.

وتعمل المؤسسة العامة للحي الثقافي /كتارا/ على الاهتمام بالمرأة في مختلف المجالات الإبداعية من خلال ما تقدمه من برامج تكوينية وأنشطة متنوعة تهدف إلى تعزيز القدرات الإبداعية للمرأة سواء من خلال إقامة معارض لأعمالهن الفنية أو إعداد برامج تكوينية على غرار السوق الثقافي الدولي للحرف والصناعات التقليدية الذي يتضمن عددا من الورش الحرفية أو الحرص على رعاية قدراتهن الإبداعية من خلال ما يقدمه منتدى قلم المرأة القطرية من أنشطة تسعى /كتارا/ من خلالها إلى تعزيز الإنتاج المعرفي للمرأة واستثماره الثقافي في خدمة المجتمع الحاضر والمستقبل.

ومن جهته، سعى معهد قطر أمريكا إلى تنفيذ البرامج والأبحاث التي تبرز جميع أشكال الفن والثقافة العربية والإسلامية من قطر وبالعاصمة الأمريكية بواشنطن، حيث يؤمن المعهد بأن الشعبين القطري والأمريكي يتشاركان بتقديرهما العميق للفن والثقافة بمختلف أشكالهما، مثلما يقوم بجهود كبيرة لتشجيع التعبيرات والتجارب القيمة التي من شأنها بناء الجسور الثقافية بين الولايات المتحدة ودولة قطر والعالمين العربي والإسلامي.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format