additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

💉 Health

HMC Launches Pilot Programme for Waste Recycling

مؤسسة حمد الطبية تطلق برنامجا تجريبيا لإعادة تدوير النفايات

QNA

Doha: Hamad Medical Corporation (HMC) has launched a pilot recycling program at some areas inside Hamad Bin Khalifa Medical City.

The program urges staff, patients and visitors to use modern trash cans from which paper, aluminum, plastic and other waste can be recycled, it also seeks to change recycling habits and behaviors.

Of the total amount of waste generated by health-care activities, about 85% is general, non-hazardous waste, according to World Health Organization (WHO).

On this subject, Chief of Health Facilities Development and Acting Chief of Business Services at HMC Hamad Al Khalifa said in a statement that in line with Qatar National Vision 2030 and its commitment to achieving environmental sustainability, HMC is working to reduce the amount of Landfill waste in Qatar by making some changes, adding that the goal is to reduce the amount of general landfills waste by 10 percent in 2021 and 15 percent by November 2022.

To achieve this goal, garbage containers have been placed in selected areas at HMC as part of the implementation phase of this four-phase program, patients and visitors can expect to find these innovative containers in all the facilities by the start of the 2022 FIFA World Cup Qatar, he added.

Al Khalifa concluded his statement by saying that the implementation of the idea of waste recycling in HMC and the implementation of the new waste disposal program does not depend only on employees, so we invite all members of our community are invited to help to achieve this goals related to reducing the amount of waste and placing it in appropriate containers, as we continue to roll out the new program at all HMC facilities.

New waste recycling containers have been installed in the facility’s large and crowded sites, which include lobbies, reception desks, cafeterias, and areas designated for staff or visitors/patients. The new waste disposal system at HMC enables monitoring of the amount recycled while keeping records each month.

The pilot program is coupled with an educational campaign to instruct staff and visitors what can be recycled, how to use trash containers and participate in the programme. For more information regarding the waste disposal program of Hamad Medical Corporation, please visit the following link: www.hamad.qa/recycling.

قنا

الدوحة: أطلقت مؤسسة حمد الطبية برنامجا تجريبيا لإعادة التدوير في مواقع مختارة داخل مدينة حمد بن خليفة الطبية.

ويحث برنامج التخلص من النفايات كل من الموظفين والمرضى والزوار على استخدام حاويات قمامة حديثة، والتي يمكن من خلالها إعادة تدوير الورق، والألمنيوم، والبلاستيك، وغيرها من النفايات، كما يسعى البرنامج التجريبي الجديد إلى تغيير العادات والسلوكيات المتعلقة بإعادة التدوير.

ووفقا لمنظمة الصحة العالمية، يتم تصنيف حوالي 85 بالمئة من النفايات العامة على أنها غير خطرة من إجمالي كمية النفايات الناتجة عن أنشطة الرعاية الصحية، حيث يمكن إعادة تدوير الكثير من هذه النفايات.

وبشأن ذلك، قال السيد حمد آل خليفة، رئيس تطوير المرافق الصحية ورئيس خدمات الأعمال بالوكالة بمؤسسة حمد الطبية، في تصريح، إنه تماشيا مع رؤية قطر الوطنية 2030 والتزامها بتحقيق الاستدامة البيئية، تعمل مؤسسة حمد الطبية على الحد من كمية النفايات العامة التي يتم إرسالها إلى مكبات النفايات في دولة قطر سنويا من خلال إجراء بعض التغييرات، مضيفا “يتمثل هدفنا في تقليل كمية النفايات العامة التي ترسلها مرافقنا إلى مكبات النفايات بنسبة 10 بالمئة في عام 2021 و 15بالمئة بحلول شهر نوفمبر من عام 2022”.

كما أفاد بأنه “لتحقيق هذا الهدف تم وضع حاويات قمامة في مواقع مختارة بمؤسسة حمد الطبية كجزء من تنفيذ المرحلة من هذا البرنامج المكون من أربع مراحل ، ويمكن للمرضى والزوار توقع العثور على هذه الحاويات المبتكرة في جميع مرافقنا بحلول بداية كأس العالم لكرة القدم قطر 2022”.

واختتم السيد آل خليفة تصريحه قائلا ” تطبيق فكرة إعادة التدوير في مؤسسة حمد الطبية وتنفيذ برنامج التخلص من النفايات الجديد لا يعتمد على الموظفين فقط، لذلك ندعو أفراد مجتمعنا إلى مساعدتنا في تحقيق أهدافنا المتعلقة بالحد من كمية النفايات ووضعها في الحاويات المناسبة ، بينما نواصل طرح البرنامج الجديد في كافة مرافق مؤسسة حمد الطبية”.

وقد تم تركيب حاويات إعادة تدوير النفايات الجديدة في المواقع الكبيرة والمزدحمة بالمؤسسة والتي تشمل، الردهات ومكاتب الاستقبال، والكافيتريات، والمناطق المخصصة للموظفين أو الزوار/ المرضى، علما أن نظام التخلص من النفايات الجديد بمؤسسة حمد الطبية يمكن من مراقبة الكمية المعاد تدويرها مع الاحتفاظ بسجلات كل شهر.

ويقترن البرنامج التجريبي بالحملة التثقيفية لتوجيه الموظفين والزائرين بما يمكن إعادة تدويره، وكيفية استخدام حاويات القمامة والمشاركة بالبرنامج. ولمزيد من المعلومات المتعلقة ببرنامج التخلص من النفايات الخاص بمؤسسة حمد الطبية، يرجى زيارة الرابط الإلكتروني التاليwww.hamad.qa/recycling

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format