additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

😎 LifeStyle🇶🇦 DOHA

NMoQ Presents First Natural History Exhibition on Dugong

متحف قطر الوطني يفتتح أول معرض للتاريخ الطبيعي حول ثدييات بقر البحر

QNA

Doha: In the lead-up to the ‘Seagrass Tales, Dugongs Trails’ exhibition, the National Museum of Qatar (NMoQ) has collaborated with ExxonMobil Research Qatar (EMRQ), Qatar University, UNESCO Doha Office, Texas A&M at Galveston, and the Ministry of Municipality and Environment to conduct research and a series of workshops on the dugong – a sea mammal native surrounding Qatar’s peninsula for more than 7,500 years.

The exhibition will examine the animal, its environment, and its ongoing cultural significance for Qatar, while also highlighting how the community can mitigate the dugongs threat of extinction.

“The dugong is a fascinating creature, and its story is sure to captivate museum visitors of all ages,” explained Sheikha Amna bint Abdulaziz bin Jassim Al-Thani, Director, National Museum of Qatar. “We want to inform our public about the importance of protecting these mammals, which have special cultural and environmental significance to the people of Qatar.”

“With this in mind, the National Museum has adopted the dugong as its official mascot. We are thankful to our many partners who supported the research behind Seagrass Tales, Dugong Trails, especially ExxonMobil Research Qatar,” she added.

“This exhibition is important in supporting the research work and conservation efforts we have been doing at our center to help protect Qatar’s dugong population,” Senior Environmental Scientist for ExxonMobil Research Qatar Nayla Al Naema said.

The exhibition displays dugongs belonging to the family Sirenia, closely related to the manatee animal, and the last living species in the family of dugongs in terms of their physiological, anatomical characteristics, scientific classification, evolution and history in the region, usually more than three meters long and weighing up to 550 kg. Its origin goes back 50 million years to the area of the Tethys Sea. The largest herds of these animals in the world were recorded in Qatar, which included about 800 of them.

Seagrass Tales, Dugong Trails will remain on view through 15 July 2021 and is presented as part of the Qatar-USA 2021 Year of Culture.

In keeping with the guidelines set by the Ministry of Public Health, a limited number of visitors and staff will be allowed inside each museum. Visitors will be required to reserve tickets in advance on the Qatar Museums website: https://visit.qm.org.qa/

قنا

الدوحة: افتتح متحف قطر الوطني، بالتعاون مع إكسون موبيل للأبحاث قطر وبمساعدة باحثين وعلماء من جامعة تكساس /إيه آند إم/ في جالفيستون، وجامعة قطر، ووزارة البلدية والبيئة ومكتب /اليونسكو/ بالدوحة، معرضا خاصا عن /حكايات بقر البحر: رحلات في مروج الأعماق/، والذي يعنى بثدييات بقر البحر التي عاشت في المياه القطرية لأكثر من 7500 عام.

ويتناول المعرض كل ما يخص هذا الحيوان، وبيئته، وأهميته الثقافية بالنسبة لدولة قطر، كما يسلط الضوء على الطريقة التي يمكن للمجتمع أن ينتهجها لتقليص خطر انقراض أبقار البحر.

وبهذه المناسبة، قالت سعادة الشيخة آمنة بنت عبدالعزيز بن جاسم آل ثاني، مدير متحف قطر الوطني، إن “قصة حيوان بقر البحر ستأسر زوار المتحف على اختلاف أعمارهم”، لافتة إلى أن المتحف “يريد إطلاع جمهوره على ضرورة حماية هذه الثدييات البحرية التي لها قيمة ثقافية وبيئية خاصة لدى الشعب القطري”.

وأوضحت سعادتها أنه “لهذا السبب قرر متحف قطر الوطني اتخاذ حيوان بقر البحر كتميمة رسمية”، مضيفة “نحن ممتنون لشركائنا العديدين لمساهمتهم في البحث الذي بني عليه المعرض وخاصة إكسون موبيل للأبحاث قطر”.

من جانبها، نوهت الأستاذة نيلة النعمة، كبير علماء البيئة في مركز إكسون موبيل للأبحاث قطر، إلى أهمية هذا المعرض في دعم العمل البحثي والجهود التي يبذلها المركز في سبيل الحفاظ على الحياة البيئية والمساعدة على حماية أبقار البحر في قطر.

ويعرض المعرض أبقار البحر التي تنتمي إلى فصيلة الخيلانيات، وترتبط ارتباطا وثيقا بحيوان خروف البحر، وآخر الأنواع الحية في عائلة الأطومات من حيث خصائصها الفيزيولوجية، والتشريحية، وتصنيفها العلمي، وتطورها وتاريخها في المنطقة، ويبلغ طولها عادة أكثر من ثلاثة أمتار ويصل وزنها إلى 550 كيلوجرام، ويعود أصلها إلى 50 مليون سنة إلى منطقة بحر تيثيس، علما أنه سجل في قطر أكبر قطعان تلك الحيوانات في العالم، والتي ضمت قرابة 800 منها.

ويسلط المعرض الضوء على الأهمية التي تحظى بها أبقار البحر، كما يضم عرضا تقديميا عن النباتات والحيوانات التي تعيش ضمن موطن أبقار البحر، بما في ذلك الأنواع النادرة من الأعشاب البحرية التي يمكنها تحمل مستويات الملوحة العالية، والتغيرات الحادة في درجات الحرارة في الخليج، بالإضافة إلى السلاحف البحرية الخضراء، والروبيان المفرقع، وأسماك قرش السجاد العربية، وسمك أبو ذقن، وسرطان البحر الأزرق.

وسيوضح المعرض أيضا التسلسل التاريخي للبحوث حول أبقار البحر في قطر، مع عرض جدول زمني للاكتشافات والحفريات الأولى لبناء أول هيكل عظمي كامل.

ويأتي المعرض في إطار فعاليات العام الثقافي قطر أمريكا 2021، الذي أضفي عليه الطابع الرسمي في سبتمبر 2020 بتوقيع اتفاقية تعاون بين دولة قطر والولايات المتحدة الأمريكية خلال الحوار الاستراتيجي القطري الأمريكي 2020 في العاصمة واشنطن.

وتماشيا مع توجيهات وزارة الصحة العامة، سيسمح لعدد محدود من الزوار والموظفين بدخول المتحف، وسيطلب منهم حجز التذاكر مسبقا على موقع متاحف قطر على الإنترنت: https://visit.qm.org.qa/ar.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format