additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

💉 Health🦠Coronavirus

Qatari Study Reveals Effectiveness of Vaccination, Prior Infection in Preventing COVID-19

دراسة قطرية تظهر مدى فعالية التطعيم والعدوى السابقة في الوقاية من خطر الإصابة بـ كوفيد-١٩

QNA

Doha: A study carried out by investigators and collaborators from Qatar’s healthcare system and research institutes supports previous research showing that full vaccination and prior infection are both highly effective at preventing COVID-19 and rationalizes resumption of international travel in the era of COVID-19.

The research paper, published in the prestigious Journal of the American Medical Association, involved a team of researchers from the Ministry of Public Health, Hamad Medical Corporation, Weill Cornell Medicine-Qatar, and Qatar University.

Dr. Roberto Bertollini, Senior Advisor to the Minister of Public Health and Deputy National Lead for Health in All Policies, and lead study investigator, explained the study aims. “Using PCR test data for residents arriving on international flights to Doha’s Hamad International Airport, we assessed whether full vaccination with either Pfizer-BioNTech or Moderna vaccines, and prior infections, prevented SARS-CoV-2 infection among incoming travelers.”

“In total, 261,849 people were tested on arrival at the airport and their PCR results analyzed. We found that fully vaccinated individuals and people with prior infection were around 80 percent less likely to test positive for COVID-19 than unvaccinated individuals or those with no prior infection,” explained Dr. Bertollini.

These latest findings support previous research undertaken in Qatar, and recently published in the New England Journal of Medicine, as Professor Laith Abu-Raddad, Professor of Infectious Disease Epidemiology at Weill Cornell Medicine-Qatar of Qatar Foundation, explained. “The findings of this study on travelers at Hamad International Airport support our recent study showing that for fully vaccinated people, vaccination is 89.5 percent effective at preventing infection from the alpha variant identified originally in the UK and 75 percent effective at preventing infection from the beta variant identified originally in South Africa. It is very encouraging that we are seeing more and more evidence supporting the effectiveness of the COVID-19 vaccines in real world studies. The science is clear; the vaccines are highly-effective at preventing people from becoming infected, in addition to being very effective at preventing severe symptoms in the small number of people who may become infected,” said Prof. Abu-Raddad.

The JAMA study found that vaccination and prior infection were associated with reduced risk for a positive PRC test result among travelers, however both vaccine immunity and natural immunity through prior infection were imperfect, with breakthrough infections being recorded.

“In February this year Qatar implemented a policy which waived quarantine requirements for fully vaccinated returning residents, with vaccines recognized by the Ministry of Public Health, on condition that they produced a negative PCR test on arrival at Hamad International Airport. This policy has proved very effective at screening travelers and preventing infections coming into the country and circulating in the community while at the same time easing travel for those vaccinated,” said Dr. Abdullatif Al Khal, Chair of the National Health Strategic Group on COVID-19 and Head of Infectious Diseases at Hamad Medical Corporation.

“Indeed, as this latest study shows, there is still a small risk that fully vaccinated people and those with prior infection may be carrying the virus, most likely as asymptomatic carriers, and therefore these findings support Qatar’s policy requiring all travelers to take a PCR test with negative result in order to waive quarantine requirements,” added Dr. Al Khal.

For more details on the study, ‘Associations of Vaccination and of Prior Infection With Positive PCR Test Results for SARS-CoV-2 in Airline Passengers Arriving in Qatar’, visit the Journal of American Medicine Association website.

قنا

الدوحة: أكدت دراسة أجراها باحثون ومتعاونون من نظام الرعاية الصحية ومعاهد البحوث في دولة قطر، نتائج الأبحاث السابقة التي تبيّن بالأدلة والبراهين أن الحصول على التطعيم الكامل، أو العدوى السابقة لديهما فعالية عالية في الوقاية من خطر الإصابة بفيروس كورونا /كوفيد-19/.

كما تطرقت الدارسة البحثية إلى موضوع استئناف السفر الدولي خلال أزمة فيروس كورونا /كوفيد-19/.

وشارك في إعداد الدراسة، المنشورة في المجلة المرموقة للجمعية الطبية الأمريكية، فريق من الباحثين من وزارة الصحة العامة، ومؤسسة حمد الطبية، وكلية وايل كورنيل للطب قطر وجامعة قطر.

وقال الدكتور روبرتو برتوليني مستشار وزير الصحة العامة ونائب قائد أولوية الصحة في جميع السياسات في الاستراتيجية الوطنية للصحة وكبير الباحثين في الدراسة: “لقد قمنا باستخدام بيانات فحص تفاعل البوليمراز المتسلسل /PCR/ للمقيمين القادمين إلى مطار حمد الدولي في الدوحة على متن رحلات دولية لتقييم مدى فعالية الحصول على التطعيم الكامل بلقاح /فايزر- بيونتيك/ أو /موديرنا/، أو العدوى السابقة في منع خطر الإصابة بفيروس كورونا /كوفيد-19/ بين المسافرين”.

وأضاف: “تم فحص 261849 شخصاً عند وصولهم إلى المطار وكذلك تحليل نتائج فحص /PCR/ الخاصة بهم، حيث توصلنا إلى أن الأفراد الذين تم تطعيمهم بشكل كامل والأشخاص الذين أصيبوا بعدوى سابقة هم أقل عرضة لخطر الإصابة بفيروس كورونا بنسبة 80% بالمقارنة مع الأفراد الذين لم يحصلوا على التطعيم أو أولئك الذين لم يسبق لهم الإصابة بالعدوى”.

وتدعم هذه النتائج الأخيرة، الأبحاث السابقة التي أجريت في دولة قطر، ونشرت مؤخراً في مجلة /نيو إنغلاند/ الطبية، حيث قال البروفيسور ليث أبو رداد، أستاذ وبائيات الأمراض المعدية في كلية وايل كورنيل للطب في هذا السياق “تدعم نتائج هذه الدراسة الخاصة بالمسافرين عن طريق مطار حمد الدولي، دراستنا الأخيرة التي تظهر أن التطعيم فعال بنسبة 89.5 بالمائة للأشخاص الذين تم تطعيمهم بالكامل في منع الإصابة بالعدوى من متغير/ألفا/ الذي تم تحديده في المملكة المتحدة ونسبة 75 بالمائة في منع الإصابة بالعدوى من متغير /بيتا/ الذي تم تحديده في جنوب أفريقيا.

ونوه بأنه من المشجع جدا رؤية المزيد من الأدلة التي تدعم فعالية اللقاح المضاد لفيروس كورونا /كوفيد-19/ على أرض الواقع”، وقال إن العلم يظهر فعالية اللقاح العالية في الحد من إصابة الأفراد بالعدوى، بالإضافة إلى فعاليته في منع الإصابة بالأعراض الشديدة لدى العدد القليل من الأشخاص الذين قد يصابوا بالعدوى.

وأظهرت الدراسة ارتباط التطعيم والعدوى السابقة بتقليل مخاطر الإصابة بفيروس كورونا /كوفيد-19/ بين المسافرين، حيث أن كلا من مناعة اللقاح المضاد لفيروس /كوفيد-19/ والمناعة الطبيعية المكتسبة من خلال الإصابة السابقة بالعدوى لا تحميان بشكل كامل من خطر الإصابة بفيروس كورونا، مع تسجيل تقدم فيما يتعلق بالإصابة بالعدوى.

من جهته قال الدكتور عبد اللطيف الخال، رئيس المجموعة الاستراتيجية الوطنية للتصدي لفيروس كورونا /كوفيد-19/، ورئيس قسم الأمراض المعدية بمؤسسة حمد الطبية: “طبقت دولة قطر في شهر فبراير من العام الجاري سياسة الإعفاء من متطلبات الحجر الصحي للمقيمين العائدين إلى الدولة والذين حصلوا على التطعيم الكامل بلقاحات معترف بها من قِبل وزارة الصحة العامة، بشرط تقديم شهادة تثبت نتيجة فحص /PCR/ سلبية عند الوصول إلى مطار حمد الدولي”.

وأكد الدكتور الخال أن هذه السياسة أثبتت فعاليتها عند فحص المسافرين ومنع تفشي العدوى القادمة إلى البلاد وانتشارها بين أفراد المجتمع، مع تسهيل السفر للأشخاص الحاصلين على التطعيم في نفس الوقت.

وأضاف قائلا “تظهر هذه الدراسة الأخيرة وجود خطر ضئيل يتمثل في حمل الأشخاص الذين تم تطعيمهم بشكل كامل أو الذين أصيبوا بعدوى للفيروس، ولكن في الغالب بدون وجود أي أعراض، وبالتالي تدعم النتائج التي تم التوصل إليها سياسة دولة قطر التي تطالب جميع المسافرين بإجراء فحص /PCR/، والحصول على نتيجة سلبية للإعفاء من متطلبات الحجر الصحي”.

ودعت وزارة الصحة العامة زيارة الموقع الإلكتروني لمجلة الجمعية الطبية الأمريكية لمعرفة المزيد من المعلومات حول هذه الدراسة المندرجة تحت عنوان /ارتباط التطعيم والعدوى السابقة بنتائج فحص تفاعل البوليمراز المتسلسل /PCR/ الإيجابية المتعلقة بالإصابة بفيروس كورونا /كوفيد-19/ لدى ركاب الخطوط الجوية القادمين إلى دولة قطر/.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format